Απόστολος Αποστολάκης – Παμίνος Κυρκίνης

Βρείτε τις ιδέες εκείνες οι οποίες ταιριάζουν πιο πολύ στα δικά σας skillsets. Το πιο σημαντικό είναι να έχεις πάθος για αυτό που κάνεις. Οπότε αν κάποιος βρει το πάθος του τότε θα δημιουργήσει με επιτυχία.


Δημοσίευση : 2012-09-01

Τι είναι το eFood και σε τι υπερέχει από αντίστοιχα Websites?

Οι κατάλογοι φαγητού σε χαρτί αλλά και οι παραγγελίες delivery μέσω τηλεφώνου, εκφράζουν μία εποχή που βρίσκεται στο τέλος της. Όπως ακριβώς αγοράζουμε ταξιδιωτικά εισιτήρια, βιβλία ή ακόμα και ρούχα μέσω του ίντερνετ, η νέα κατεύθυνση στο χώρο του φαγητού είναι οι online παραγγελίες. Σε αυτό το δρόμο ηγείται το e-food.gr.

Στο e-food.gr βρίσκονται συγκεντρωμένα όλα τα αγαπημένα σας εστιατόρια μαζί με τις ανανεωμένες – σε πραγματικό χρόνο – προσφορές τους. Η αναζήτηση γίνεται με βάσει τις κουζίνες (π.χ. burger, pizza, sushi), τα εστιατόρια ή το φαγητό. Οι παραγγελίες δίνονται ηλεκτρονικά και γι’αυτό δεν έχουν λάθη. Ειδικό πεδίο επιτρέπει την αναγραφή ειδικών οδηγιών όπως για παράδειγμα: «χωρίς κρεμμύδι».

Δεν υπάρχει επιπλέον χρέωση για τις παραγγελίες μέσω του e-food.gr. Οι πελάτες πληρώνουν μετρητά όταν το φαγητό έρχεται στο σπίτι τους στις τιμές καταλόγου.

Το e-food.gr αποτελεί το μεγαλύτερο δίκτυο παραγγελίας delivery φαγητού μέσω internet στην Ελλάδα. Συνεργάζεται με 350 και πλέον εστιατόρια που κάνουν delivery σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και δίνει μια ευρεία επιλογή παραγγελίας. Είναι το μόνο δίκτυο που συνεργάζεται με όλες τις κορυφαίες αλυσίδες delivery όπως Pizza Hut, Pizza Fan, KFC, Η Πίτα του Παππού, Burgering House, Domino’s Pizza μέχρι και το τοπικό σουβλατζίδικο της γειτονιάς του.

Πόσο δύσκολο ή εύκολο και γιατί – ήταν να προσεγγίσετε τους ιδιοκτήτες των εστιατορίων?

Σε γενικές γραμμές, μία σημαντική δυσκολία σε ένα τέτοιο εγχείρημα είναι πώς θα πείσεις τους δυνητικούς συνεργάτες, τα εστιατόρια δηλαδή, για τη χρησιμότητα και την προοπτική της συμμετοχής τους στην πλατφόρμα του e-food.gr Θα φέρει άραγε παραγγελίες μία τέτοια πρωτοβουλία; Σε μόλις 6 μήνες το e-food.gr κατάφερε να φέρει χιλιάδες παραγγελίες στα εστιατόρια που συμμετέχουν στο δίκτυό του. Άρα τα εστιατόρια πλέον βλέπουν ξεκάθαρα το όφελος της υπηρεσίας του e-food.gr και επιζητούν τη συμμετοχή στη πλατφόρμα του e-food.gr

Πόσο δύσκολο ή εύκολο και γιατί – ήταν να γίνει γνωστό το eFood στην αρχή?

Η συνεργασία με το e-shop.gr το οποίο έχει πλέον δεκατέσσερα χρόνια εμπειρίας και έχει εξυπηρετήσει περισσότερους από 1.000.000 πελάτες βοήθησε ώστε σχετικά γρήγορα, καταναλωτές εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο να μάθουν για την πρωτοποριακή υπρεσία e-food.

Σημαντικό ρόλο παίξανε και τα social media. Οι ιδρυτές του e-food.gr είμαστε αρκετά κοινωνικοί, οπότε αρχίσαμε εμείς οι ίδιοι να επικοινωνούμε από τα κοινωνικά δίκτυα τη νέα μας δραστηριότητα.

Πόσο δύσκολο είναι τελικά ένας νέος στην Ελλάδα να ξεκινήσει κάτι “from scratch”?

Το τι είναι δύσκολο για τον καθένα είναι σχετικό:) Για κάποιους μπορεί να είναι δύσκολο αλλά για αρκετούς σίγουρα όχι.

Αρχικά το βασικό είναι να ξέρει κανείς  τι απαιτείται  για να ξεκινήσει from scratch. Στη συνέχεια πρέπει να δει πως θα καλύψει τα κενά του. Τα απαραίτητα συστατικά για την υλοποίηση ενός venture είναι η σωστή ιδέα, η δέσμευση για σκληρή δουλεία και τέλος η γνώση του αντικειμένου. Η γνώση του αντικειμένου αφορά τόσο τη γνώση και επαφή με τη συγκεκριμένη αγορά στην οποία μια επιχείρηση θέλει να δραστηριοποιηθεί όσο και τη θεωρητική γνώση γύρω από marketing, web development, logistics και γενικά  και ότι άλλο απαιτεί το συγκεκριμένο venture. Η ιδέα είναι θέμα έρευνας και συνήθως ιδέες αφενός υπάρχουν πολλές, αφετέρου συχνά στην πράξη η αρχική ιδέα προσαρμόζεται στις πραγματικές συνθήκες. Η θέληση και το πείσμα είναι θέμα προσωπικότητας και πίστης σε αυτό που θέλει ένας νέος να δημιουργήσει. Επομένως τα 2 πρώτα βασικά στοιχεία τα έχουν σε περίσσια όλοι οι νέοι (η τουλάχιστον αυτοί που θέλουν να δημιουργήσουν).

Η κατανόηση της αγοράς αλλά και η κατοχή των συγκεκριμένων business γνώσεων (marketing κλπ) και συνολικά η εμπειρία του επιχειρείν είναι κάτι που ξεκάθαρα  λείπει από ένα νέο επίδοξο επιχειρηματία. Όμως γνώση και κάποια εμπειρία μπορεί να αποκτηθεί εάν υπάρχει θέληση, πριν ο νέος επιχειρηματίας αποφασίσει να ρισκάρει σημαντικούς πόρους, Μέσα από την αναζήτηση, την έρευνα αγοράς και την ανταλλαγή απόψεων για την ιδέα του με άλλους φίλους και δυνητικούς καταναλωτές, μπορεί κάποιος να μάθει πολλά και να αποκτήσει μια αίσθηση για τη βιωσιμότητα της ιδέας και τις απαιτήσεις υλοποίησης της. Ο ρόλος κάποιου συμβούλου η μέντορα είναι σημαντικός και χρήσιμος σε κάθε περίπτωση. Εάν η ανάγκη εμπειρίας είναι απολύτως και συνεχώς απαραίτητη τότε μια καλή λύση θα ήταν να προστεθεί στη ομάδα και ένα μέλος το οποίο μπορεί να συνεισφέρει την εμπειρία και γνώση που απαιτείται. Οι επιχειρήσεις δεν μπορεί να είναι one man (or woman) game. Η πρακτική δείχνει ότι χρειάζεται να δημιουργούνται ομάδες οι οποίες θα μοιράζονται το ρίσκο και την ευθύνη υλοποίησης ενός project.

Επομένως καταλήγοντας εκτιμώ ότι είναι θέμα απόφαση και θέλησης το να ξεκινήσει κάποιος από το μηδέν και άρα είναι απόλυτα εφικτό. Απλά πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι επειδή παράλληλα θα μαθαίνει θα πρέπει να βάλει ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια από ότι κάποιος που έχει ήδη επαγγελματική εμπειρία.

Τι συμβουλές δίνετε για τους νέους επιχειρηματίες out there?

Βρείτε τις ιδέες εκείνες οι οποίες ταιριάζουν πιο πολύ στα δικά σας skillsets. Το πιο σημαντικό είναι να έχεις πάθος για αυτό που κάνεις. Οπότε αν κάποιος βρει το πάθος του τότε θα δημιουργήσει με επιτυχία.

Κατά δεύτερον γράψτε τις σκέψεις σας σε ένα business plan. Δέστε και καταγράψτε πώς θα κάνετε αυτό που θέλετε να κάνετε και γιατί αυτό θα είναι πετυχημένο( ποια είναι τα διαφοροποιά στοιχεία του).

Τέλος στη διαδικασία συγγραφής του business plan θα δείτε και πόσο μεγάλο μπορεί να γίνει αυτό που θέλετε να κάνετε. Είναι σημαντικό η ιδέα που θα αποφασίσετε να υλοποιήσετε να έχει μεγάλο potential η τουλάχιστον να γνωρίζετε που αποσκοπούν ο χρόνος και ο κόπος που θα μπουν. 2 διαφορετικά ventures μπορεί να απαιτούν τον ίδιο χρόνο και κόπο αλλά να έχουν πολύ διαφορετική δυναμική. Δεν είναι καλύτερο να ασχοληθείτε με κάτι που έχει πιο μεγάλη δυναμική?

Τι πρέπει να προσέχουν τα Startups σήμερα? Do’s and Don’t κατά την άποψή σας.

Ένα πολύ σημαντικό σημείο είναι να έχει μελετηθεί η ανάγκη κεφαλαίου ώστε να φτάσετε σε κάποιο σημείο το venture.Το πιο μεγάλο λάθος που βλέπω να γίνεται είναι να ξεκινάει κάτι και μετά από 6 μήνες να σταματάει επειδή δεν υπάρχει κεφάλαιο.  Όταν ξεκινήσετε, να έχετε υπολογίσει μέχρι που μπορείτε να πάτε και αν δεν έχετε όλο το απαιτούμενο κεφάλαιο εξαρχής τουλάχιστον να έχετε βάλει κάποιο milestone το οποίο εάν πετύχετε θα μπορείτε να σηκώσετε χρηματοδότηση.

Fail fast. Δεν είναι κακό να αποτυγχάνουμε. Ϊσα ίσα που είναι καλό και μαθαίνουμε πολλά από αυτό. Επίσης όσο νωρίτερα καταλάβουμε ότι αποτύχομε τόσο καλύτερα είναι διότι μπορούμε να ασχοληθούμε παραγωγικά με κάτι καινούργιο. Καλή επιτυχία!:)

Να περιμένουμε εκπλήξεις από το eFood στο άμεσο μέλλον?

Σίγουρα! Οι χρήστες του e-food.gr θα βρίσκουν ακόμα περισσότερες αποκλειστικές προσφορές όπως αυτή με την Pizza Fan (2 μεγάλες πίτσες 9 ευρώ μόνο για παραγγελίες μέσω e-food.gr), επέκταση σε άλλες πόλεις (επόμενη είναι η Πάτρα), εφαρμογή για smartphones καθώς και ιδιαίτερη έμφαση στο φιλανθρωπικό προφίλ που έχει η υπηρεσία. Συγκεκριμένα, σε ειδικές περιόδους, όπως έγινε την περίοδο του Πάσχα, μέρος των εσόδων του e-foodδίνεται για καλό σκοπό. Η συνεργασία μας αυτή με τη μη κερδοσκοπική εταιρεία Μπορούμε (boroume.gr) θα ενισχυθεί ώστε να επιτρέπει στο e-food να συγκεντρώνει και να προσφέρει ακόμα περισσότερα γεύματα σε όσους τα έχουν ανάγκη.

comments powered by Disqus

Stampede it !

Free audio-visual packs for your projects.
26-06-2017 - 07:29
δείτε περισσότερα

Sega Classics

Sega Games Released on iOS/Android
26-06-2017 - 07:10
δείτε περισσότερα

Look

Live video streaming in your chats and groups
26-06-2017 - 07:01
δείτε περισσότερα

Plundr

AI that styles your photos like works of art
26-06-2017 - 07:00
δείτε περισσότερα

Not Hotdog for Android

An app that shows if your food is a hotdog 🌭
26-06-2017 - 00:04
δείτε περισσότερα

Nokia Health Mate

Total Health Tracking: Activity, heart, weight, sleep
25-06-2017 - 10:54
δείτε περισσότερα

Vcita

An all-in-one business management app for SMBs
25-06-2017 - 08:16
δείτε περισσότερα

Sink The Price

Save cash and live large
25-06-2017 - 07:52
δείτε περισσότερα

Cherry Tomato UWP

Pomodoro®-like experience as a native UWP app
25-06-2017 - 07:31
δείτε περισσότερα

Hootenanny

Find music festivals featuring artists you love.
25-06-2017 - 07:26
δείτε περισσότερα