Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Πιστεύω επίσης ότι εμείς οι νεότεροι οφείλουμε να προσφέρουμε πολύ καλύτερο value for money και ανώτερες υπηρεσίες after sales.


Δημοσίευση : 2010-10-01

Το www.AZshop.gr ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Μάιο του 2010 και είναι το πρώτο ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα με προσιτά παιδικά ρούχα, είδη προίκας μωρού και βαπτιστικά. Τα προϊόντα του καταστήματος διακρίνονται για την υψηλή τους ποιότητα, τα μοντέρνα σχέδια και τις πολύ καλές τιμές!

Καλό Μήνα σε όλους!!! Και ειδικά σε αυτούς που έχουν παιδιά !!!!

Ο Γιάννης Ζαφειρόπουλος είναι ο ιδρυτής του www.AZshop.gr, ενός ηλεκτρονικού καταστήματος με προσιτά παιδικά ρούχα και βαπτιστικά. Οι σπουδές του περιλαμβάνουν μία σχολή δημοσιογραφίας, πτυχίο στη Διοίκηση Επιχειρήσεων με ειδίκευση στο Marketing από το Αμερικάνικο Κολέγιο Ελλάδος, καθώς και μεταπτυχιακό τίτλο στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA) από το ALBA Graduate Business School. Από την ηλικία των 18 ετών εργάζεται, παράλληλα με τις σπουδές, ως δημοσιογράφος και τα τελευταία πέντε χρόνια και ως κειμενογράφος διαφήμισης.

Το www.AZshop.gr ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Μάιο του 2010 και είναι το πρώτο ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα με προσιτά παιδικά ρούχα, είδη προίκας μωρού και βαπτιστικά. Τα προϊόντα του καταστήματος διακρίνονται για την υψηλή τους ποιότητα, τα μοντέρνα σχέδια και τις πολύ καλές τιμές!

Γιάννη, πώς πήρες την απόφαση να δημιουργήσεις το www.AZshop.gr; Και γιατί η πρώτη σου επιχειρηματική κίνηση είναι online και όχι offline;

Από πολύ μικρός βρισκόμουν κοντά στην αγορά των ενδυμάτων. Οι γονείς μου είχαν και διατηρούν ακόμη κατάστημα με γυναικεία και παιδικά ρούχα. Ολοκληρώνοντας τις σπουδές μου έψαχνα τον τρόπο για να κάνω κι εγώ την πρώτη μου επιχειρηματική κίνηση. Διαπίστωσα ότι ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσω ήταν να εκμεταλλευτώ ό,τι είχα διαθέσιμο και να προσθέσω σε αυτό τα στοιχείο της καινοτομίας. Εκμεταλλεύτηκα την εμπειρία των γονιών μου στην επιλογή προμηθευτών και προϊόντων και δημιούργησα ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Με αυτό τον τρόπο το μαγαζάκι της γειτονιάς άνοιξε τα φτερά του και εξυπηρετεί πελάτες σε όλη σχεδόν την Ελλάδα. Αυτό θα μπορούσα να το πετύχω μόνο με ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

Ποια βήματα ακολούθησες από την αρχική ιδέα μέχρι την υλοποίηση;

Αρχικά δημιούργησα ένα επιχειρηματικό πλάνο, εστιάζοντας στον ανταγωνισμό, στον τρόπο μείωσης του λειτουργικού κόστους και στον περιορισμό της αρχικής επένδυσης. Ρίχνοντας το κόστος κατάφερα να εξασφαλίσω πολύ καλή σχέση αξίας-τιμής για τα προϊόντα. Επίσης, επικεντρώθηκα σε αυτά που έχουν πραγματική αξία για έναν αγοραστή.

Δηλαδή, τι εννοείς;

Τα βασικά στοιχεία που αναζητεί κάποιος σε ένα e-shop είναι οι καλές τιμές, η ποικιλία των προϊόντων και η ευκολία (δηλαδή να μπορεί να παραγγείλει εύκολα και να παραλάβει γρήγορα την παραγγελία του). Θεωρώ ότι σ’ αυτούς τους τομείς το www.AZshop.gr είναι αντάξιο των προσδοκιών των πελατών του. Προτίμησα να μην ανεβάσω το κόστος με ένα πανάκριβο site-υπερπαραγωγή, με ακριβοπληρωμένο λογότυπο ή με εντυπωσιακές συσκευασίες που θα ανέβαζαν την τιμή των προϊόντων. Επίσης, οι φωτογραφήσεις, οι περιγραφές και η διαχείριση των προϊόντων γίνονται από εμάς. Οι φίλοι μου έχουν αρχίσει να με αποκαλούν «cost killer»…

Από πού άντλησες τα κεφάλαια για τη δημιουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος;

Από την τσέπη μου και μόνο… Δεν πήρα ποτέ καμία επιχορήγηση, επιδότηση ή οποιαδήποτε άλλη μορφή οικονομικής βοήθειας. Και με αυτό τον τρόπο σκοπεύω να πορευτώ και στο μέλλον. Με σταθερά και σωστά μελετημένα βήματα, χωρίς κινήσεις υψηλού κινδύνου.

Πόσο δύσκολο είναι να κάνεις μια νέα επιχειρηματική προσπάθεια σε περίοδο κρίσης;

Αν μη τι άλλο, το ρίσκο είναι το βασικό συστατικό της επιχειρηματικότητας. Και ζούμε σε μια εποχή στην οποία η μιζέρια και η απαισιοδοξία ανεβάζουν ακόμη περισσότερο το ρίσκο μιας προσπάθειας. Όμως, αν το σκεφτείς λίγο καλύτερα, τα περισσότερα δεινά βρίσκονται μόνο στο μυαλό μας, συνεπώς ακόμη και τώρα αξίζει να ρισκάρεις. Δεν γνωρίζω ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας σε περίοδο κρίσης (όποιος το ξέρει, ας το πει και σ’ εμένα), όμως αισθάνομαι ότι η σωστή κατεύθυνση είναι αυτή που οδηγεί προς την καινοτομία και τον σεβασμό στις ανάγκες του άλλου. Η ιστορία μας έχει διδάξει ότι επιβιώνει όποιος προσαρμόζεται καλύτερα στις νέες απαιτήσεις. Και αυτές σήμερα είναι ξεκάθαρες: ρίξτε τις τιμές! Δεν είναι η κατάλληλη εποχή για να δημιουργήσετε περιουσίες…

Είσαι από αυτούς που βλέπουν μια κρίση σαν ευκαιρία;

Μια κρίση δεν είναι ποτέ καλή για κανέναν. Στην Ελλάδα του 2010 τα δεδομένα αλλάζουν διαρκώς. Η Ελλάδα του Ιουλίου του 2010 είναι πολύ διαφορετική από την Ελλάδα του Ιανουαρίου του 2010. Με τόσο μεγάλες αλλαγές που συμβαίνουν γύρω μας είναι λογικό να υπάρξουν και νέες ευκαιρίες. Όπως μου είπε και ένας προμηθευτής από τη Μ. Βρετανία (πρώην καθηγητής πανεπιστημίου που αποφάσισε να γίνει επιχειρηματίας σε μεγάλη ηλικία): «Τα επόμενα χρόνια ο πλούτος θα αλλάξει χέρια. Κανείς δεν σε εμποδίζει να γίνεις εσύ ο επόμενος εκατομμυριούχος»!

Ποια είναι τα πρώτα δείγματα που έχεις από το www.AZshop.gr; Υπάρχει ανταπόκριση;

Αν και έχουν περάσει μόλις τρεις μήνες από την ημέρα που το e-shop ξεκίνησε να λειτουργεί, η ανταπόκριση του κόσμου ξεπερνά κάθε προσδοκία! Σήμερα έχουμε πελάτες από πολλά διαφορετικά μέρη απ’ όλη την Ελλάδα και αρκετοί από αυτούς μας τιμούν με τις αγορές τους ξανά και ξανά. Το feedback που λαμβάνουμε μας δείχνει ότι μένουν πολύ ευχαριστημένοι, σε κάποιες περιπτώσεις ενθουσιασμένοι, από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τους παρέχουμε. Επίσης, πολλοί πελάτες μας συστήνουν στους φίλους τους το www.AZshop.gr. Για εμένα οι συστάσεις από στόμα σε στόμα αποτελούν την υπέρτατη τιμή και αναγνώριση των προσπαθειών μας. Αυτός είναι άλλωστε και ο καλύτερος τρόπος προώθησης που μπορεί να υπάρξει.

Γιατί να αγοράσει κάποιος ρούχα από το internet; Δεν είναι λίγο δύσκολο προϊόν για ηλεκτρονικό κατάστημα;

Αυτό ήταν το πρώτο που σκέφτηκα όταν έψαχνα να βρω το αντικείμενο της πρώτης μου επιχειρηματικής προσπάθειας. Οι περισσότεροι θέλουν να αγγίξουν ή και να δοκιμάσουν ένα ρούχο πριν το αγοράσουν. Αυτά προσπάθησα να τα λύσω με δύο βασικούς τρόπους: ο πρώτος ήταν να προσθέσω πολύ κοντινές φωτογραφίες που δείχνουν την υφή του υφάσματος. Συνδυάζοντας την εικόνα με την εμπειρία που έχει κάποιος από τα ρούχα, μπορεί να βγάλει ένα συμπέρασμα για τα χαρακτηριστικά του υφάσματος. Η λύση στο δεύτερο πρόβλημα ήρθε με έναν πίνακα που προτείνει το κατάλληλο μέγεθος βάσει της ηλικίας και του σωματότυπου του παιδιού. Επίσης, στα παιδικά ρούχα οι διαφορές των μεγεθών είναι μικρές. Πάντως, σε πολλές χώρες του εξωτερικού οι πωλήσεις ρούχων αυξάνονται ραγδαία. Το ίδιο πιστεύω ότι θα συμβεί και στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια.

Πόσο έντονος είναι ο ανταγωνισμός για το www.AZshop.gr;

Στο ελληνικό internet ουσιαστικά δεν υπάρχει έως σήμερα κάποιος άμεσος αντίπαλος, καθώς τα ανταγωνιστικά e-shop έχουν ρούχα πολύ ακριβότερων εταιριών. Εμείς δεν απευθυνόμαστε στο κοινό που είναι διατεθειμένο να πληρώσει 50 ευρώ για ένα ρουχαλάκι επειδή αυτό είναι «μάρκα». Η δική μας νοοτροπία συνοψίζεται στο σλόγκαν μας: «γιατί να πληρώσεις περισσότερα»; Ωστόσο, το internet δεν έχει σύνορα. Συνεπώς ανταγωνιστής μου είναι και το μαγαζάκι σε μια γειτονιά του Λονδίνου ή της Σαγκάης που έχει την ίδια φιλοσοφία με εμένα και πουλάει παιδικά ρουχαλάκια on-line.

Ποια είναι τα λάθη των προηγούμενων γενεών που δεν πρέπει να κάνουν οι νέοι επιχειρηματίες; Και ποια καινούρια στοιχεία πρέπει να φέρουν οι νεότεροι;

Στην Ελλάδα υπήρχε πολύ έντονο το στοιχείο της «αρπαχτής»: σου προσφέρω ένα μέτριο ή κακό προϊόν σε πολύ ακριβή τιμή και πλουτίζω εις βάρος σου. Όμως η νέα γενιά καταναλωτών είναι πιο μορφωμένη και λειτουργεί σε συνθήκες οικονομικής κρίσης με βασικό όπλο το internet. Πλέον ο καταναλωτής δε δέχεται να πληρώσει 50 και 60 ευρώ για ένα παιδικό ρουχαλάκι που θα φορεθεί μόλις τρεις μήνες. Κάνει καλύτερη έρευνα αγοράς και βρίσκει τις σωστές τιμές. Όχι αυτές που είναι φουσκωμένες από τις φιλοδοξίες πλουτισμού του μαγαζάτορα. Πιστεύω επίσης ότι εμείς οι νεότεροι οφείλουμε να προσφέρουμε πολύ καλύτερο value for money και ανώτερες υπηρεσίες after sales. Πρέπει να σκεφτόμαστε σαν πελάτες πριν πάρουμε οποιαδήποτε απόφαση.

Ποιες συμβουλές θα έδινες σε ανθρώπους που σκέφτονται να κάνουν την πρώτη τους επιχειρηματική προσπάθεια ή που μόλις έχουν ξεκινήσει;

«Put the cost down» (γέλια), για να το συνδέσω και με προηγούμενη ερώτησή σου. Εκμεταλλευτείτε τα συναρπαστικά δώρα που προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία και χρησιμοποιήστε ό,τι έχετε διαθέσιμο, όσο μικρό ή μεγάλο κι αν είναι αυτό. Εγώ είχα το κατάστημα των γονιών μου και τις πολύ καλές σχέσεις με τους προμηθευτές τους. Σίγουρα κάτι υπάρχει στο περιβάλλον σας το οποίο μπορείτε να εκμεταλλευτείτε επιχειρηματικά. Φτιάχνει η μητέρα σας πολύ νόστιμα σουτζουκάκια; Εγώ θα πλήρωνα γι’ αυτά! Ξέρει η θεία σας το σωστό μίγμα που αφαιρεί τους λεκέδες από τα λευκά ρούχα; Αυτό θα έλυνε ένα υφιστάμενο πρόβλημα. Είστε καλοί στο πακετάρισμα συσκευασίας για δώρο; Σίγουρα κάποιοι θα ήθελαν να σας έχουν ως προμηθευτή…

Ποια είναι τα επόμενα επιχειρηματικά σου σχέδια;

Υπάρχουν πολλά και φιλόδοξα σχέδια στην ατζέντα μου και μερικά απ’ αυτά θα εφαρμοστούν, εφόσον πάνε όλα καλά, για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Υπάρχουν πολλές ιδέες για προϊόντα και υπηρεσίες που πιστεύω ότι θα φέρουν κάτι καινούριο και μια νέα αντίληψη στην ελληνική αγορά. Προέχει ωστόσο η βελτίωση και η ενδυνάμωση του www.AZshop.gr. Το site αυτό έχει ήδη κάνει break even (έχει αποσβέσει την αρχική του επένδυση) και φυσικά έχει αποδείξει ότι αξίζει να επενδύσω ακόμη περισσότερο σ’ αυτό.

comments powered by Disqus

Astrobot Voice

Talk to your inbox directly from Astro’s iOS & Android apps
22-08-2017 - 19:16
δείτε περισσότερα

Specdrums

App-connected rings that turn color into sound
22-08-2017 - 13:11
δείτε περισσότερα

FaceDance Challenge!

An mobile AR rhythm game using your face
22-08-2017 - 12:43
δείτε περισσότερα

Musik Lists

Personalized Spotify playlists created by humans
22-08-2017 - 12:39
δείτε περισσότερα

Summer Slaps

Slap on bracelet sunglasses
22-08-2017 - 12:28
δείτε περισσότερα

SUSHI

Bridging online and offline communities
22-08-2017 - 12:26
δείτε περισσότερα

Fixtail

Generate more revenue from your mailing list
22-08-2017 - 12:21
δείτε περισσότερα

First Employees by CodementorX

First employees of top tech companies
22-08-2017 - 12:15
δείτε περισσότερα

AbTest.io

A free url shortener with A/B testing features
22-08-2017 - 11:19
δείτε περισσότερα

Codenail

Create art with your code and logo and order a poster of it
22-08-2017 - 09:38
δείτε περισσότερα