6 βήματα για αποτελεσματικότερη ροή έργων

    Από: Startup Team

Ως ελεύθερος επαγγελματίας έχεις τις περισσότερες φορές την ανάγκη ιεράρχησης των εκκρεμοτήτων σου. Παράλληλα, η δουλειά του ελεύθερου επαγγελματία περιλαμβάνει συχνά και συναντήσεις με πελάτες ή άλλους συνεργάτες. Για να μπορέσεις όμως να ανταποκριθείς αποτελεσματικά σ’ όλα αυτά, θα πρέπει να αναγνωρίσεις τις ανάγκες των συνεργατών σου.

Γι’ αυτό και παρακάτω έχουμε συγκεντρώσει 6 συμβουλές που μπορείς να ακολουθήσεις για να επιτύχεις τα καλύτερα αποτελέσματα:

1. Προσδιορισμός του έργου /Στόχοι: Το πρώτο και σπουδαιότερο βήμα, που αφορά και την εδραίωση του έργου, είναι ο προσδιορισμός του. Μ’ αυτόν τον τρόπο βάζεις γερά θεμέλια για να χτίσεις και τις υπόλοιπες κινήσεις. Ιδιαίτερα όταν συντονίζεις το έργο, οφείλεις να μεταφέρεις το όραμα – αποστολή και στους υπόλοιπους συνεργάτες.

2. Διανομή ρόλων/ αρμοδιοτήτων: Το επόμενο βήμα είναι οι αρμοδιότητες. Ο κάθε «κρίκος» του έργου θα πρέπει να είναι όχι μόνο κατάλληλος, αλλά και να γνωρίζει ακριβώς τις υποχρεώσεις του απέναντι στο έργο, για την καλύτερη και αρμονικότερη λειτουργία της ομάδας. Φυσικά και γνωρίζεις εμπειρικά τα ταλέντα και τις δυνατότητες των συνεργατών σου, ωστόσο αν χρειάζεσαι κάποιο τεστ «κατάταξης ταλέντων και δεξιοτήτων» μπορείς να δεις κάποια απ’ τα γνωστότερα εδώ και εδώ.

3. Προδιαγραφές: Η προσπάθεια οργάνωσης και ολοκλήρωσης ενός έργου, πιθανώς να δημιουργήσει περισσότερες ανάγκες από τις προβλεπόμενες. Επομένως, η εκπαίδευση, ο ελιγμός και η ανοιχτή συζήτηση μπορούν να αποβούν σωτήρια για την αποδοτικότητα του έργου. Γι’ αυτό αν ηγείσαι κάποιας ομάδας, φρόντισε να κάνετε συχνές συναντήσεις, βοηθώντας τους να μιλούν ανοιχτά για όλα τα θέματα που πιθανώς να τους απασχολούν. Για περισσότερες συμβουλές και πληροφορίες σχετικά με τις συναντήσεις της ομάδας, μπορείς να δεις αυτό το site. Επιπλέον, στη συγκεκριμένη εφαρμογή μπορείς να βρεις συμβουλευτικό υλικό για το πώς μπορείς να κάνεις πιο αποτελεσματικά τα meetings σου.

4. Περιορισμοί και η «πολιτική» της ομάδας: Οι γενικές αρχές που θα πρέπει να διέπουν την ομάδα είναι περί ευγένειας, αλληλοσεβασμού και ανοιχτοσύνης. Ωστόσο, οι ανάγκες της κάθε ομάδας είναι ξεχωριστές, γι’ αυτό και ο συντονιστής θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη την «πολιτική» της ομάδας, καθώς θα του εξασφαλίσει την υγιή συνεργασία μεταξύ όλων των μελών.

5. Μέτρηση αποτελέσματος: Μια σημαντική δραστηριότητα (ή και συνήθεια) για την κάθε ομάδα είναι η διαδικασία της αξιολόγησης. Μέσα από την αξιολόγηση, τα μέλη της ομάδας θα μπορούν ευκολότερα να διακρίνουν λάθη ή τυχόν διορθώσεις που οφείλουν να κάνουν. Η ομάδα θα πρέπει να ορίσει κάποια χρονικά διαστήματα μέτρησης της αποδοτικότητάς της.  Συμβουλές και τρόπους μέτρησης της αποδοτικότητας της ομάδας σου και γενικότερης αξιολόγησης της εργασίας (ανεξαρτήτως ομάδας ή μονάδας) μπορείς να βρεις εδώ.

6. Βελτίωση: Για τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα της ομάδας και του έργου, ο συντονιστής θα πρέπει να ενημερώνεται συνεχώς για τα νέα μέσα που πιθανώς θα διευκόλυναν την ομάδα του, για τις πιθανές τακτικές που θα μπορούσε να εφαρμόσει και δεν έχει κάνει έως τώρα κλπ. Ακόμα, η βελτίωση των δυνατοτήτων της ομάδας είναι άκρως απαραίτητη καθώς, επενδύοντας στους ανθρώπους αυτόματα βελτιώνεται και το έργο, αλλά και η αποτελεσματικότητα της διαδικασίας.

Η ομάδα του Orbi,

Θες να μάθεις περισσότερα; Κάνε like στη σελίδα του Orbi στο Facebook και ενημερώσου καθημερινά για ό,τι ενδιαφέρει το σύγχρονο ελεύθερο επαγγελματία!