Επτά μυστικά δικτύωσης που ευχόμαστε να ξέραμε στα 20

    Από: Startup Team

Στην ηλικία των 18 – 19 ετών, τελειώνοντας το σχολείο και ξεκινώντας σπουδές, συχνά μάλιστα σε κάποια άλλη πόλη ή χώρα, η λέξη δικτύωση σήμαινε για τους περισσότερους το να βρούμε νέους φίλους να κάνουμε παρέα. Τη βλέπουμε δηλαδή αποκλειστικά ως μέσο κοινωνικοποίησης. Αυτό που ανακαλύπτουν με τα χρόνια άνθρωποι που τείνουν να επιτυγχάνουν τους στόχους τους, είναι ότι τελικά η δικτύωση είναι πολύ περισσότερο από αυτό. Είναι ένα ουσιώδες στοιχείο για το χτίσιμο μίας επιτυχημένης καριέρας και εάν γίνει στρατηγικά και με πρόθεση, μπορεί να είναι πολύ ισχυρό.

Ακολουθούν επτά «μυστικά» για τη δικτύωση, τα οποία όλοι θα ευχόμασταν να γνωρίζαμε στα 20 μας χρόνια (αλλά ποτέ δεν είναι αργά):

1. Η επιτυχημένη δικτύωση απαιτεί εστίαση, προσοχή και στρατηγική.

Οι περισσότεροι από εμάς δικτυωνόμαστε ασυντόνιστα. Συμμετέχουμε σε κάποιες ομάδες σχετικές με τα ενδιαφέροντά μας, συναντιόμαστε με συναδέλφους μετά τη δουλειά για ένα ποτό, αλλά δεν έχουμε σχέδιο. Μπορεί ακόμα και να θεωρούμε, ότι όσο περισσότερους ανθρώπους γνωρίζουμε, τόσο το καλύτερο. Όμως, το πιο σημαντικό είναι το να γνωρίζουμε τους σωστούς ανθρώπους. Οι σωστοί άνθρωποι είναι οι άνθρωποι που είναι πρόθυμοι να μιλήσουν υπέρ σου όταν χρειαστεί. Χρειάζεται να εστιάζεις σε ανθρώπους με τους οποίους μπορείς να χτίσεις ισχυρές αμοιβαία ωφέλιμες σχέσεις.

2. Υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ της δικτύωσης και του αυξημένου εισοδήματος.

Τον Απρίλιο του 2008 η Upwrardly Mobile με την υποστήριξη της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων Graziadio του Pepperdine University πραγματοποίησαν μία έρευνα, για το πώς χρησιμοποιούν τη δικτύωση οι επαγγελματίες. Πραγματοποίησαν δημοσκόπηση σε περισσότερους από 600 «ελίτ» επαγγελματίες υψηλών εισοδημάτων, για το πώς χρησιμοποιούν για τη δικτύωση για να καλλιεργήσουν ωφέλιμες σχέσεις, να αποκτήσουν καλύτερες προσβάσεις και να απολαμβάνουν περισσότερη επιτυχία στην καριέρα και την προσωπική τους ζωή. Τα ευρήματά τους επιβεβαιώνουν ότι «η δικτύωση είναι μία κινητήρια δύναμη – κλειδί για υψηλότερες αποδοχές και εξέλιξη της σταδιοδρομίας».

3. Η διατήρηση επαφής με τέως συμμαθητές, συμφοιτητές, συναδέλφους και συνεργάτες είναι «κεφάλαιο».

Έχει λειτουργήσει για πολλούς καλά δικτυωμένους ανθρώπους: Έχοντας διατηρήσει επαφές με τέως συμμαθητές, συμφοιτητές και συναδέλφους, όταν χρειαστείς μία νέα εργασία, μία πληροφορία ή πρόσβαση σε μία σημαντική επαφή, γνωστοποίησε το στους ανθρώπους του ευρύτερου περιβάλλοντός σου. Σχεδόν αμέσως, κάποιος από αυτούς θα σου δώσει μία πληροφορία για μία σχετική θέση που ανοίγει στην εταιρία του ή την πρόσβαση που χρειάζεσαι, μπορεί ακόμη και να σε προτείνει για τη θέση ή τη συνεργασία.

4. Η επένδυση χρόνου και ενέργειας αποδίδει τα μέγιστα.

Κάτι σημαντικό που γνωρίζουν οι άνθρωποι με επιτυχημένη δικτύωση, είναι ότι όσο περισσότερο επενδύεις στο δίκτυό σου, τόσο πιο πολύτιμο γίνεται αυτό. Το να απαντάς στα τηλεφωνήματα και τα email, παρέχοντας πρόθυμα τη βοήθειά σου σε άλλους ανθρώπους, δημιουργεί ισχυρούς δεσμούς. Οι άνθρωποι θα έχουν εμπιστοσύνη ότι θα είσαι παρών γι’ αυτούς και θα ανταποκρίνονται και αυτοί αναλόγως. Είναι σημαντικό να δικτυώνεσαι εκ των προτέρων, ώστε να έχεις ήδη χτίσει τις σωστές σχέσεις όταν χρειαστείς βοήθεια εσύ.

5. Το να συλλέγεις επαγγελματικές κάρτες είναι καλύτερο από το να μοιράζεις τις δικές σου.

Πηγαίνεις σε εκδηλώσεις όπου γίνεται επαγγελματική δικτύωση φορτωμένος-η με ένα πάκο από τις κάρτες σου; Μας έχουν πει ότι το να μοιράζουμε τις κάρτες μας είναι ο καλύτερος τρόπος να κάνουμε επαφές. Ωστόσο, στην πραγματικότητα το μυστικό της αποτελεσματικής δικτύωσης είναι το να συλλέγεις εσύ τις κάρτες των ανθρώπων που συναντάς. Με αυτόν τον τρόπο μπορείς να έχεις τον έλεγχο της συνέχειας. Εάν δίνεις μόνο εσύ την κάρτα σου, δίνεις τον έλεγχο της μετέπειτα επικοινωνίας στον άλλο. Εάν έχεις εσύ την κάρτα του, μπορείς να επιλέξεις να επικοινωνήσεις με το άτομο αυτό ανά πάσα στιγμή. Αφού πας σε μία εκδήλωση δικτύωσης, κράτα σημειώσεις στο πίσω μέρος των καρτών που έλαβες σχετικά με τα όσα είπες με το κάθε άτομο και πιθανούς τρόπους εξέλιξης της επικοινωνίας σας.

6. Ξέχνα τον εντυπωσιασμό. Βρες τα κοινά σημεία.

Συχνά ακούω από συναδέλφους, ότι δεν ξέρουν τι να πουν όταν συναντούν για πρώτη φορά κάποιον σε εκδηλώσεις δικτύωσης. Πολλοί πέφτουν στην παγίδα του να προσπαθούν να εντυπωσιάσουν κάποιον με τον τίτλο ή την εξειδίκευσή τους. Ένα πράγμα πρέπει να θυμάσαι: Αυτό που μετράει είναι να βρεθούν τα κοινά. Ξεκίνησε ή μπες σε συζητήσεις, απεύθυνε ερωτήσεις και άκουσε προσεκτικά. Τα κοινά στοιχεία που μπορεί να έχεις με κάποιον, είναι αυτά που θα βοηθήσουν στη δημιουργία μίας επαφής που θα «ανθίσει» με τον καιρό.

7. Μη δικτυώνεσαι μόνο με ανθρώπους που σου αρέσουν ή σου μοιάζουν.

Η «ζώνη άνεσής μας» είναι το να κάνουμε παρέα με άτομα που με κάποιο τρόπο μοιάζουν με εμάς, ωστόσο οι σχετικές έρευνες στηρίζουν τα οφέλη της δικτύωσης ανάμεσα σε διαφορετικούς ανθρώπους. Ο Ρόναλντ Μπερτ, καθηγητής Κοινωνιολογίας και Στρατηγικής στη Σχολή Επιχειρήσεων Booth του Πανεπιστημίου του Σικάγο, έχει κάνει εκτεταμένη έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα της δικτύωσης ανάμεσα σε διαφορετικά άτομα. «Όντως, μπορεί να μην είναι το ποιός είσαι ή το τι ξέρεις που δημιουργεί πλεονεκτήματα, αλλά περισσότερο το ποιος γίνεσαι λόγω των διαφορετικών ατόμων και του τρόπου που συναναστρέφεσαι μαζί τους. Άτομα σε μειονεκτική θέση συναναστρέφονται συνήθως με άτομα σε ανάλογη θέση με ανάλογες απόψεις, ενώ άτομα σε πλεονεκτική θέση προσεγγίζουν άτομα με διαφορετικές απόψεις και πρακτικές» επισημαίνει.