Αποτελεσματικό εταιρικό περιεχόμενο σε 12+1 βήματα

    Από: Startup Team

Όταν μιλάμε για αποτελεσματικό περιεχόμενο, εννοούμε κείμενο που τραβάει και κρατά την προσοχή, ψυχαγωγεί και -το κυριότερο- επιτυγχάνει τους επιχειρηματικούς σου στόχους, όπως να κάνεις πωλήσεις, να γίνουν εγγραφές στη λίστα των ενημερωτικών email σου κλπ. Μιλάμε για περιεχόμενο που οι άνθρωποι πραγματικά θέλουν να διαβάσουν. Πώς επιτυγχάνεται αυτό;

Από την Αννίτα Νιάκα

1. Χρησιμοποίησε τη δική σου φωνή

Ακριβώς όπως η ιστοσελίδα σου χρειάζεται συνεπή χρώματα, γραμματοσειρές και σχεδιασμό, τα κείμενά σου χρειάζεται να είναι εξίσου συνεπή σε τόνο και στυλ. Ο ευκολότερος τρόπος για να το κάνεις αυτό είναι να γράψεις με τη δική σου μοναδική φωνή. Οι ιστορίες είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσες και αξιομνημόνευτες από τα ψυχρά δεδομένα και στοιχεία. Γράψε όπως ο άνθρωπος που είσαι και όχι σαν ρομπότ προώθησης και πωλήσεων.

2. Γράψε για το κοινό σου, όχι για τον εαυτό σου

Χρησιμοποίησε γλώσσα που καταλαβαίνει το κοινό σου και αναφέρσου σε ότι είναι σημαντικό γι’ αυτό (περισσότερο απ’ ότι είναι σημαντικά για εσένα). Μίλησέ σε αυτούς και τις ανάγκες τους. Δώσε απαντήσεις σε ερωτήσεις ή ανησυχίες που μπορεί να έχουν. Και κράτα το εξεζητημένο λεξιλόγιό σου για το Scrabble.

3. Εστίασε στις επικεφαλίδες

Το 80% των ανθρώπων διαβάζει όλες τις επικεφαλίδες, ενώ μόνο το 20% διαβάζει όλο το περιεχόμενο μιας σελίδας. Να γνωρίζεις ότι, ανεξαρτήτως του πόσο καλό μπορεί να είναι το περιεχόμενό σου, οι περισσότεροι άνθρωποι θα του ρίξουν μια ματιά στα γρήγορα, αναζητώντας τα σημεία που τους ενδιαφέρουν. Κάνε εύκολη αυτή την αναζήτηση με καλές επικεφαλίδες.

4. Συνόψισε σημαντικά σημεία ή συμπεράσματα στην αρχή μιας σελίδας

Ακόμα και στην περίπτωση που κάποιοι σταματήσουν το διάβασμα εκεί, θα πάρουν «την ουσία».

5. Μη το παρακάνεις «έξυπνο» ή «δημιουργικό»

Το δημιουργικό, «ανθηρό» γράψιμο έχει κι αυτό τη θέση του, αλλά όχι στο περιεχόμενο ενός site προώθησης ή πωλήσεων ενός προϊόντος. Στην ιστοσελίδα σου μην κάνεις το κοινό σου να σκέφτεται πάρα πολύ τι εννοείς ή τους μπερδεύεις με τη δημιουργικότητά σου.

6. Μίλα τη γλώσσα του κοινού σου

Μιμήσου τον τρόπο που μιλάνε οι στοχευόμενοι πελάτες σου και τις λέξεις που χρησιμοποιούν. Πώς θα το καταλάβεις αυτό; Κοίταξε ποιοι διαβάζουν το site σου, σχόλια σε posts στο blog σου, τις συνδρομές στο newsletter σου ή τους αγοραστές του προϊόντος σου. Κοίταξε τυχόν δικές τους ιστοσελίδες και updates στα social media. Μπορείς επίσης να ζητήσεις από κάποιους που έχουν αγοράσει τα προϊόντα σου, να σου τα περιγράψουν.

7. Μία σελίδα = μία εστίαση

Αφότου κάποιος διαβάσει οποιαδήποτε σελίδα του περιεχομένου σου, τι πρέπει να κάνει; Να είσαι σαφής για το επόμενο βήμα μέσα από φόρμες, συνδέσμους ή οποιοδήποτε είδος κλήσης σε δράση. Παραδείγματα: Αγοράστε το προϊόν, εγγραφείτε στο ενημερωτικό newsletter μας, διαβάστε ένα σχετικό άρθρο ή αφήστε ένα σχόλιο. Διάλεξε μία δράση για το επόμενο βήμα, αλλά όχι όλες μαζί.

8. Δεν χρειάζεται να «πουλάς» για να πουλήσεις

Η ειλικρίνεια λειτουργεί, όπως και το να διδάσκεις ή απλώς να εξηγείς πώς λειτουργεί κάτι. Εστίασε στα οφέλη που θα έχει το κοινό σου. Όχι στα χαρακτηριστικά του προϊόντος.

9. Να είσαι επιμελητής και όχι συλλέκτης λέξεων

Επεξεργάσου το κείμενο αδυσώπητα. Κόψε όσο πιο πολύ γίνεται. Μην κάνεις τον κόπο να μετράς τις λέξεις, απλώς δώσε την ουσία ξεκάθαρα.

10. Δώσε αποδείξεις

Μπορείς να στηρίξεις τους ισχυρισμούς σου για το προϊόν με μαρτυρίες; Χρησιμοποίησε μελέτες, παραδείγματα από τον πραγματικό κόσμο, ιστορίες επιτυχίας ή ακόμα και tweets από το κοινό σου, που εγκωμιάζει το προϊόν ή τη δουλειά σου.

11. Πάρε θέση

Το κοινό σου δεν είναι ο καθένας και εσύ δεν πρόκειται να ικανοποιήσεις το κάθε άτομο που διαβάζει το περιεχόμενό σου. Έχε άποψη και στόχευε να ευχαριστήσεις το δικό σου κοινό.

12. Έχε 100% τεχνική αρτιότητα

Όχι ορθογραφικά ή γραμματικά λάθη ή παθητική φωνή. Προσέλαβε έναν συντάκτη – επιμελητή ή διορθωτή, να ελέγξει τα πάντα γράμμα-γράμμα.

Το πιο σημαντικό είναι αυτό: Γράψε με αυθεντικό πάθος γι’ αυτό που κάνεις. Δείξε τον ενθουσιασμό σου για το πώς η επιχείρησή σου βοηθάει τους πελάτες της. Δείξε στους αναγνώστες σου γιατί νοιάζεσαι γι’ αυτούς και αυτοί σε αντάλλαγμα θα νοιάζονται γι’ αυτό που κάνεις.