64 κορυφαία ευρωπαϊκά startups στο Βερολίνο με τη συνδρομή της Metavallon

    Από: Startup Team

Το 1ο Startup Bootcamp στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος FIWARE πραγματοποιήθηκε από 1 ως 3 Μαΐου στο Βερολίνο. Αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για 64 ταχεία αναπτυσσόμενες τεχνολογικές εταιρείες από 18 ευρωπαϊκές χώρες να δουλέψουν μαζί στην κατεύθυνση της δημιουργίας μιας νέας και συλλογικής προσέγγισης προς την καινοτομία και ένα ενιαίο επιχειρηματικό οικοσύστημα.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη των συνεργατών του Future Internet Business: Metavallon, Media Deals, bwcon, EBAN, και Uusi Tedhas. H σύμπραξη FI Business αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες του FIWARE, ενός ευρύτερου προγράμματος υποστήριξης και ενδυνάμωσης των startups που έχει εκπονήσει και επιβλέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Μέρος της εκδήλωσης ήταν και το 2ο Investment Forum, ενεργό ρόλο στη διοργάνωση του οποίου είχε και η ελληνική κοινωνική εταιρεία ενδυνάμωσης startup επιχειρήσεων Μetavallon. Ας δούμε περισσότερα παρακάτω:

Tο 1ο FIWARE Startup Bootcamp σε αριθμούς

  • 76 επιχειρηματίες

  • 64 startups

  • 18 εκπροσωπούμενες χώρες

  • 19 επενδυτές και startup coaches από 7 χώρες

Eπί του πρακτέου, το 1ο Startup Bootcamp για startups του προγράμματος FIWARE διέθετε 3 πυλώνες δραστηριοτήτων.

Η πρώτη μέρα αφορούσε στη δικτύωση των startups. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να διευρύνουν τις επαφές τους, να γνωριστούν με τις άλλες εταιρίες, να εντοπίσουν και να ξεκινήσουν πιθανές συνέργειες και φυσικά να διασκεδάσουν. Τα αποτελέσματα ήταν παραπάνω από θετικά.

Οι συνέργειες που έγιναν ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακές. Είμαστε ταχέως αναπτυσσόμενες εταιρίες και αυτή ήταν μια εποικοδομητική έκθεση για μαςείπε ο Loet Rammelsberg ιδρυτής της startup “Vicancy”.

H 2η μέρα του Bootcamp αφορούσε στην εκπαίδευση & ανάπτυξη. Οι startups που συμμετείχαν παρακολούθησαν σεμινάρια και workshops πάνω σε διαφορετικούς τομείς με ειδικούς από όλο τον κόσμο. Εμπλούτισαν τις γνώσεις τους πάνω σε ζητήματα νομικής και χρηματοοικονομικής φύσης, επενδυτικής διαδικασίας, μάρκετινγκ, δικτύωσης, δημιουργία ποιοτικής ομάδας και σύνταξη ενός επιτυχημένου επιχειρηματικού πλάνου.

Σύμφωνα με τον Alvaro Prado Campos, ιδρυτή της startup Shopping Leeks:Αυτό το Bootcamp αποτελεί μια απόδειξη ότι οι startups στην ΕΕ εξελίσσονται και μάλιστα πάρα πολύ γρήγορα και προς τη σωστή κατεύθυνση. Αξίζει να δει κανείς πως επιτυγχάνεται κάτι τέτοιο μέσα από εκδηλώσεις σαν και αυτή.”

Η 3η μέρα στο Bootcamp αφορούσε στο Investment Forum που συνδιοργανώθηκε από την Metavallon, τη Media Deals και το EBAN. 20 startup εταιρίες από διαφορετικούς κλάδους (eHealth, Smart Cities, IoT, AgriFood) επιλέχτηκαν από τη Metavallon για να παρουσιάσουν την επιχείρησή τους μέσα σε 5 λεπτά μπροστά σε επενδυτές από όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων αγγέλων επενδυτών (angels), επενδυτικών εταιριών (venture capital), και τραπεζών.

Σύμφωνα με τον Thierry Baujard, ιδρυτή της Media Deals, Το επίπεδο των startups εδώ είναι αρκετά καλό και φαίνεται να έχουν εξελιχθεί πολύ καλά. Επίσης, ήταν αρκετά ενδιαφέρον το ότι κατά τη διάρκεια του Pitch Battle πολλές startups εντόπισαν συνέργειες, παρόλο που με μία πρώτη ματιά κάποιες από αυτές δεν είχαν κοινό έδαφος σε ό,τι αφορά το αντικείμενο τους αλλά και στον τομέα της αγοράς στον οποίο δραστηριοποιούνται. ”

 

4 χρήσιμες συμβουλές από επενδυτές

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό οι επενδυτές να σκέφτονται και να δρουν κυρίως ως σύμβουλοι και καθοδηγητές των startups. Κατά τη διάρκεια του Investment Forum, 8 επενδυτές έδωσαν στους επιχειρηματίες χρήσιμες συμβουλές σε πολύ σημαντικά ζητήματα. Επιπλέον, αρκετοί από αυτούς συναντήθηκαν κατ’ ιδίαν με startups και ξεκίνησαν συζητήσεις διερευνώντας πιθανές ευκαιρίες χρηματοδότησης.

Εδώ βρίσκονται οι πιο σημαντικές από τις συμβουλές και επισημάνσεις που έκαναν οι επενδυτές προς στις startups:

1. “Δηλώστε ξεκάθαρα γιατί διαφέρετε, όχι μόνο από τους ανταγωνιστές σας αλλά και από ό,τι άλλο μπορεί να έχουμε δει μέχρι τώρα”

Το να δείξετε τι κάνετε διαφορετικά από τον ανταγωνισμό σας είναι σημαντικό. Το να δείξετε γιατί διαφέρετε από ό,τι έχει δει ένας επενδυτής μέχρι τώρα είναι κάτι άλλο. Εάν μπορείτε να το κάνετε αυτό, θα πετύχετε.

2. “Εξηγήστε πολύ συγκεκριμένα, τι έχετε κάνει με το προϊόν ή την υπηρεσία σας μέχρι τώρα και ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας”

Οι σοβαροί επενδυτές έχουν τη δυνατότητα να κατανοήσουν ακριβώς σε ποιο στάδιο βρίσκεται τη δεδομένη στιγμή η επιχείρησή σας και τι σχεδιάζετε να κάνετε στο μέλλον. Αρκεί αυτά να τα εξηγήσετε προσεκτικά και περιεκτικά.

3. “Δημιουργήστε συνέργειες πέρα από τον τομέα της αγοράς σας”

Αναζητήστε συνέργειες εκτός του τομέα της αγοράς σας και θα εκπλαγείτε από τα αποτελέσματα. Εξερευνήστε και συνάψτε νέες συνεργασίες με επιχειρήσεις διαφορετικών κλάδων από τον δικό σας. Τα οφέλη θα είναι σπουδαία.

4. “Δείξτε ότι γνωρίζετε τη δυναμική όχι μόνο της αγοράς σας αλλά επίσης ολόκληρου του οικονομικού και κοινωνικού περιβάλλοντος στο οποίο δραστηριοποιείστε”

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, οι περισσότερες startups παρουσιάζουν τις γνώσεις που έχουν για την αγορά που θα δραστηριοποιηθούν. Όμως, είναι πολύ σημαντικό πλεονέκτημα να έχετε γνώση και της ευρύτερης οικονομίας και του επιχειρηματικού περιβάλλοντος στο οποίο κινείστε ή επιθυμείτε να κινηθείτε. Κοιτάξτε το σύνολο γύρω σας. Παρουσιάστε δεδομένα και στοιχεία που έχουν πραγματικό αντίκτυπο στην οικονομία.

Σύμφωνα με τον Τούρκο επενδυτή Deniz Tuncalp:Αυτό το bootcamp αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για να μάθει, να συζητήσει και να δικτυωθεί κανείς με startups από όλη την Ευρώπη και με επενδυτές από όλο τον κόσμο. Ελπίζω να θυμόμαστε αυτές τις μέρες, όταν κάποιοι από αυτούς πάρουν τα ηνία του ευρωπαϊκού startup οικοσυστήματος. Και ας μην ξεχάσουμε και τους επενδυτές που τους εμπιστεύτηκαν και τους διέκριναν στο πρώιμο στάδιο της ανάπτυξής τους.