40 Όροι του retail που κάθε retailer πρέπει να γνωρίζει

    Από: Startup Team
πηγή: epixeiro.gr

Το retail τα τελευταία χρόνια αλλάζει, καθώς αλλάζουν οι αγορές στις οποίες απευθύνεται και οι συνήθειες των καταναλωτών. Ένα μεγάλο μέρος του retailing πλέον γίνεται online, κάτι που δίνει στους καταναλωτές τη δύναμη της πληροφορίας και της σύγκρισης. Αυτό τους κάνει πιο απαιτητικούς.

Έτσι, λοιπόν, καθίσταται απαραίτητο για τον κάθε retailer να είναι πλήρως ενημερωμένος για όλες τις εξελίξεις στον κλάδο και παράλληλα να ενσωματώνει τις νέες τάσεις ώστε να είναι ανταγωνιστικός. Παρακάτω παρατίθενται 40 όροι που ο κάθε σύγχρονος retailer πρέπει να γνωρίζει.

Anchor Store: Γνωστό επίσης και ως «draw tenant», «anchor tenant» ή«key tenant», το anchor store είναι ένα από τα μεγαλύτερα-αν όχι το μεγαλύτερο-κατάστημα μέσα σε ένα εμπορικό κέντρο(mall). Είναι συνήθως ένα πασίγνωστο πολυκατάστημα ή μια αλυσίδα καταστημάτων λιανικής πώλησης.

Αν είστε μικρού ή μεσαίου μεγέθους retailer, ένα anchor store είναι ο ιδανικός γείτονας για εσάς. Τέτοιου είδους καταστήματα, δημιουργούν αυξημένη κίνηση στην περιοχή σας, πράγμα που σας δίνει την δυνατότητα να ανακαλύψετε περισσότερες ευκαιρίες για την δική σας επιχείρηση.

Big Box Store: Το όνομα του τα λέει σχεδόν όλα.Το big box storeείναι μια εγκατάσταση μεγάλου μεγέθους, σε τετράγωνο ή και ορθογώνιο σχήμα, συνήθως μέρος μίας μεγάλης αλυσίδας λιανικής πώλησης.Παραδείγματα τέτοιων καταστημάτων αποτελούν τα: Target, Home Depot και Best Buy.

Big Data: Αναφέρεται σε σύνολα δεδομένων, τόσο ογκώδη, που απαιτούνται εξελιγμένα προγράμματα και εξειδικευμένοι επιστήμονες για να γίνουν αυτά κατανοητά. Όταν ασχολείστε με Big Data, δεν περιορίζεστε απλά στο να κοιτάτε την κυκλοφορία ή τις μετατροπές, αλλά αναλύετε συμπεριφορές, δημογραφικές και κοινωνικές πληροφορίες, τον χρόνο και πολλά ακόμη.
Το να αναλύσετε τα νούμερα και να εξάγετε βήματα δράσης από όλη αυτήν την πληροφορία, απαιτεί πάρα πολύ δουλειά αλλά συνήθως οι retailers ανταμείβονται, καθώς τα Big Data προσφέρουν μία πολύ καλή εικόνα για τις διαθέσεις των καταναλωτών. Τα Big Data όχι μόνο επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να εξατομικεύουν την εμπειρία του κάθε πελάτη ξεχωριστά, αλλά τους βοηθούν να προβλέπουν την καταναλωτική συμπεριφορά (πχ. Πότε ένας καταναλωτής είναι σε διάθεση να ψωνίσει, πότε είναι έτοιμοι να αποχωρήσουν κ.ο.κ).

Brick and Click: O όρος αυτός αναφέρεται στους retailers που ενσωματώνουν το φυσικό τους κατάστημα με το ηλεκτρονικό τους site.Αυτοί οι retailersαξιοποιούν ότι καλύτερο έχουν από τους δύο αυτούς κόσμους, στην επιχείρησή τους. Οι περισσότερες Brick and Click εταιρείες προσφέρουν αξεπέραστες υπηρεσίες web-to-store, όπως είναι η παραλαβή από το κατάστημα ή επιστροφές προϊόντων.

Cashwrap: Αυτή είναι η κύρια περιοχή checkoutσε ένα κατάστημαretail. Με άλλα λόγια, είναι η περιοχή όπου απευθύνονται οι καταναλωτές όταν είναι πλέον έτοιμοι να αγοράσουν τα προϊόντα. Είναι το μέρος όπου οι έμποροι τοποθετούν το σύστημα POSκαι δημιουργούν πωλήσεις.

Συνήθως οι περιοχές cashwraps έχουν και ράφια με εμπορεύματα από όπου μπορούν οι καταναλωτές να ψωνίζουν κατά την έξοδό τους από το κατάστημα.

Click and Collect: Πρόκειται για μια υπηρεσία όπου οι retailers δίνουν στους καταναλωτές την δυνατότητα να αγοράσουν προϊόντα διαδικτυακά και να τα παραλάβουν από το κατάστημα.

Όπως τα Brick and Click, έτσι και τα Click and Collect καταστήματα, συνδυάζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα δύο κανάλια.

Είναι χρήσιμο και για τους καταναλωτές επίσης.

Μπορούν να πραγματοποιήσουν μια αγορά από την άνεση του σπιτιού τους, και απλά να το παραλάβουν όποτε τους βολεύει, αντί να πληρώνουν μεταφορικά ή να περιμένουν το προϊόν να φτάσει ταχυδρομικώς.

Cross Merchandising: Ο όρος αναφέρεται στην πρακτική της έκθεσης ή τοποθέτησης προϊόντων από διαφορετικές κατηγορίες μαζί, με στόχο:πρόσθετες πωλήσεις.

Φανταστείτε το εξής: είστε στο παντοπωλείο, και περιηγείστε στο τμήμα των ποτών όταν βλέπετε μπροστά σας ένα πακέτο λεμόνια τοποθετημένα δίπλα στο ράφι της τεκίλας. Αυτό αποτελεί ενέργεια cross merchandising. Oι έμποροι γνωρίζουν ότι ο κόσμος συχνά χρησιμοποιεί λεμόνι στα σφηνάκια τεκίλας, επομένως στρατηγικά τοποθέτησαν τα δύο αυτά προϊόντα μαζί.

Dead Stock: Κάποιες φορές το λέμε και «dead inventory»-είναι κάτι που κανένας retailer δε θέλει να έχει.Στο dead stockανήκει εμπόρευμα που δεν έχει πωληθεί ποτέ ή έχει παραμείνει στην αποθήκη για λίγο καιρό. Αυτό μπορεί να συμβεί είτε γιατί ένα συγκεκριμένο εμπόρευμα είναι εποχιακό, είτε επειδή απλά δεν έχει ζήτηση.

Οι retailers μπορούν να ξεφορτωθούν ένα απόθεμα που είναι «νεκρό» ή που δεν κινείται, με εκπτώσεις ή δωρεές αλλά πάντα ο καλύτερος τρόπος να χειριστείς ένα dead stock, είναι να μην το προβάλεις σε περίοπτη θέση. Ανέλυσε την ζήτηση του κοινού σου, ώστε ν αποφασίσεις ποια προϊόντα θα κρατήσεις stock.

Επίσης βεβαιωθείτε ότι διαχειρίζεστε σωστά το απόθεμά σας ενώ παράλληλα διατηρείτε ανοιχτή επικοινωνία μεταξύ πωλήσεων και καταναλώσεων.

Drop Shipping: Ο όρος αναφέρεται σε μια συμφωνία μεταξύ του retailer και του παρασκευαστή/διανεμητή, στην οποία ο πρώτος μεταβιβάζει τις παραγγελίες του πελάτη στον τελευταίο, ο οποίος με την σειρά του στέλνει το εμπόρευμα απευθείας στον πελάτη.

Με άλλα λόγια, ο retailer δεν διατηρεί απόθεμα(stock). Αντίθετα, στέλνει στον παρασκευαστή/διανεμητή την παραγγελία και τις πληροφορίες αποστολής και αυτός αποστέλλει το προϊόν στον πελάτη.

Dynamic Clustering/Δυναμική Ομαδοποίηση: Αν το αγοραστικό κοινό σας είναι κατακερματισμένο (πχ διαφορετικές τοποθεσίες ή κοινωνικο-οικονομικές τάξεις), τότε γνωρίζεις ότι το να αναπτύξεις την επιχείρησή σου με μία ενιαία στρατηγική, συνολικά, αποτελεί πρόκληση.

Η Δυναμική Ομαδοποίηση έχει να κάνει με τον εντοπισμό ευκαιριών ή προτύπων σε ποικίλα και διαφορετικά τμήματα της αγοράς, ώστε για κάθε ομάδα να εφαρμοστούν οι καλύτερες στρατηγικές για κάθε ομάδα. Ας υποθέσουμε ότι είστε Αμερικάνικη αλυσίδα ένδυσης που διατηρεί καταστήματα και στις 50 states.

Με την Δυναμική Ομαδοποίηση, έχετε την δυνατότητα να εντοπίσετε ομοιότητες σε πρότυπα και τάσεις σε 4 διαφορετικά states: California, New York, Nevada, Massachusetts. Αυτό σας επιτρέπει να έχετε καλύτερες και περισσότερες σχετικές πωλήσεις καθώς και να πάρετε αποφάσεις καταναλωτικές ή marketing για την συγκεκριμένη ομάδα.

Etailing: Αποτελεί συντομογραφία του «electronic retailing»και είναι η πρακτική της πώλησης αγαθών μέσω Internet. Etailersυπάρχουν σε κάθε μέγεθος και σχήμα, από τεράστια ονόματα μεγαθυρίων, όπως το Amazon και το Zapposμέχρι συνοικιακά/οικογενειακά καταστήματα που πουλούν στο site τους, και τα «stay-at-home»καταστήματα που πουλούν αποκλειστικά online.

Flash Sales: Παρόμοια με τις καθημερινές εκπτώσεις, ο όρος αναφέρεται σε εκδηλώσεις(event)εκπτώσεων που λαμβάνουν χώρα για περιορισμένο χρόνο. Οι Flash Sales μπορούν να διαρκέσουν, οπουδήποτε, από μερικές ώρες έως δύο μέρες ώστε να δελεάσουν τους καταναλωτές με τεράστιες προσφορές (συνήθως 50% και πάνω).

Η «παγίδα» είναι ότι οι αγοραστές πρέπει να πραγματοποιήσουν την συναλλαγή ΑΜΕΣΑ. Διαφορετικά ρισκάρουν να χάσουν τα προϊόντα από άλλους αγοραστές, ή να παρέλθει ο χρόνος και να χάσουν την ευκαιρία να «αρπάξουν» τις προσφορές που επιθυμούν.

Green Retailing: Ο όρος αναφέρεται σε πρακτικές φιλικές-προς-το-περιβάλλον, που υιοθετούν οι retailers.

Κοινά παραδείγματα αποτελούν η μετατροπή της συσκευασίας ενός προϊόντος σε ανακυκλώσιμη ή προσφορά επαναχρησιμοποιήσιμων τσαντών αντί για πλαστικών, στους πελάτες.

Άλλες πρακτικές, όπως η προσθήκη φωτοβολταικώνή η αντικατάσταση του φωτισμού στο κατάστημα με εναλλακτικό εξοικονόμησης ενέργειας, μπορούν επίσης να θεωρηθούν.

διαβάστε περισσότερα εδώ:
epixeiro.gr