Χτίστε το Προσωπικό σας Brand και Βρείτε πιο Εύκολα Δουλειά

    Από: Startup Team

Στη σημερινή εποχή που ζούμε, της ταχύτητας, της διαφοροποίησης, της αβεβαιότητας και ειδικά στην Ελλάδα όλοι μας ψάχνουμε για νέες επαγγελματικές ευκαιρίες και συνεργασίες, είτε ως υπάλληλοι, είτε ως ελεύθεροι επαγγελματίες, είτε ως επιχειρηματίες. Επίσης, δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν τα μάτια τους στο εξωτερικό μιας και οι ευκαιρίες στην Ελλάδα δεν προκύπτουν εύκολα.

Σε όποια φάση κι αν είμαστε ένα είναι σίγουρο. Αν αναπτύξουμε το προσωπικό μας brand τότε έχουμε περισσότερες πιθανότητες να αναπτυχθούμε και σε επαγγελματικό επίπεδο κάνοντας αυτό που αγαπάμε.

Τι είναι Brand, Branding & Marketing

Όμως για να μπορούμε να χτίσουμε το brand μας πρέπει πρώτα να ξέρουμε τι σημαίνουν ο όροι «brand», «branding» και «marketing» σε επίπεδο προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. Στη βιβλιογραφία πολλές φορές οι όροι «brand» και «branding» χρησιμοποιούνται με τον ίδιο τρόπο και έτσι χρησιμοποιούνται και στο παρόν άρθρο.

Το brand αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται ένας άνθρωπος τους ανθρώπους που έχει απέναντί του. Το τι νιώθει όταν ακούσει το όνομα, το brand-name, τους, τι συνειρμούς κάνει, τι εικόνες του έρχονται στο μυαλό, τι σκέψεις. Σχετίζεται με την υπόσχεση που δίνει κάποιος μέσω των  προϊόντων ή υπηρεσιών που παρέχει στον κόσμο.

Ουσιαστικά το branding είναι αυτό το κάτι που κάνει triggering στο συναίσθημα και στο μυαλό των ανθρώπων. Σχετίζεται με τη δημιουργία της ταυτότητας ενός ανθρώπου, ταυτότητας με την έννοια του ποιος είναι, ποιος θέλει να γίνει και πώς θέλει οι άλλοι να τον βλέπουν. Είναι αυτό που διαφοροποιεί έναν άνθρωπο. Είναι αυτό που μας λέει τι να περιμένουμε από έναν άνθρωπο. Είναι η αντίληψη, η εντύπωση που έχουν οι άνθρωποι για κάποιον και φυσικά για τα προϊόντα/υπηρεσίες που παράγει και προσφέρει.

Το Branding αναφέρεται στη στρατηγική που αναπτύσσει ένας άνθρωπος ενώ το marketing στις τακτικές που θα ακολουθηθούν για να εφαρμοστεί αυτή η στρατηγική. Έτσι λοιπόν το branding προηγείται του marketing. Και είναι μία διαδικασία δυναμική και μη-γραμμική. Είναι η ομπρέλα!

Το Marketing είναι αυτό που κάνει τους ανθρώπους να θέλουν να δουλέψουν με κάποιον, να «αγοράσουν» τα προϊόντα ή/και τις υπηρεσίες του. Ενώ το Branding είναι αυτό που κάνει τους ανθρώπους να συνδέονται με έναν άνθρωπο και με ό,τι αυτός παρέχει, που κάνει τους ανθρώπους να θυμούνται και  να εμπιστεύονται κάποιον.

Πώς Χτίζουμε το Προσωπικό μας Brand

Η διαδικασία χτισίματος του προσωπικού μας brand είναι ένα project και έτσι θα πρέπει να αντιμετωπιστεί αν θέλουμε να το ολοκληρώσουμε επιτυχώς! Στην τύχη δεν γίνεται τίποτα! Οι φάσεις αυτού του project είναι οι ακόλουθες:

  1. Βρίσκω τα Ταλέντα μου: τα ταλέντα μας είναι όπως το έδαφος για έναν σπόρο που θέλει να βλαστήσει και να δώσει ένα εύρωστο φυτό. Είναι το σταθερό μας υπόβαθρο.  Τα βρίσκουμε αναλογιζόμενοι τις «Μεγάλες Στιγμές της Ζωής μας». Τις στιγμές εκείνες που θα μας μείνουν αξέχαστες γιατί ήμασταν μέσα στην ροή και κάναμε πράγματα που μας άρεσαν, που αγαπούσαμε. Ποια ταλέντα χρησιμοποιούσαμε τότε;
  2. Βρίσκω τις Αξίες μου: οι αξίες μας είναι ό,τι οι ρίζες για έναν σπόρο που έχει ήδη βλαστήσει. Μας στηρίζουν και μας θρέφουν. Πώς τις βρίσκουμε; Σκεφτόμαστε ανθρώπους που θαυμάζουμε και αναρωτιόμαστε γιατί τους θαυμάζουμε. Οι λόγοι θαυμασμού αντικατοπτρίζουν τις αξίες μας.
  3. Βρίσκω το «Γιατί» μου: το «Γιατί» μας είναι ο σκοπός μας, γιατί υπάρχουμε, γιατί θέλουμε να ξυπνάμε κάθε πρωί. Όπως κάθε σπόρος έχει έναν σκοπό που βλαστάνει και δίνει ένα φυτό έτσι κι εμείς έχουμε έναν λόγο που ζούμε. Πώς τον βρίσκουμε; Δεν είναι εύκολο και υπάρχουν συγκεκριμένες τεχνικές που βοηθούν σ’ αυτό. Όμως μία καλή αρχή μπορεί να γίνει κάνοντας μία λίστα με ό,τι αγαπάμε να κάνουμε, με ό,τι μας κάνει ευτυχισμένους. Στη συνέχεια την μελετούμε και προσπαθούμε να συνενώσουμε ό,τι γράψαμε σχηματίζοντας μία φράση όπως: “Να εμπνέομαι και να εμπνέω τους ανθρώπους”.
  4. Ορίζω το «Πώς» μου: το «Πώς» αναφέρεται σε όλα αυτά που γνωρίζουμε, τις γνώσεις μας αλλά και τις εμπειρίες μας. Είναι κι αυτά που πρέπει να μάθουμε και να βιώσουμε για να εξελιχθούμε. Σ’ αυτή τη φάση λοιπόν πρέπει να ενώσουμε τα dots μας. Γι’ αυτό παίρνουμε ένα μεγάλο χαρτί και αρχίζουμε και γράφουμε με βάση την τυχαιότητα τα πτυχία και τις πιστοποιήσεις που έχουμε αποκτήσει, τις βιωματικές μας γνώσεις μέσα από την επαγγελματική αλλά και την προσωπική μας εμπειρία. Όπως τα έχουμε μπροστά μας προσπαθούμε να ενοποιήσουμε ό,τι ξέρουμε, ό,τι γνωρίζουμε καλά.
  5. Ορίζω το «Τι» μου: το «Τι» μας είναι το προϊόν, υλικό ή άυλο που προσφέρουμε στον κόσμο. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι σε όλο τον κόσμο που προσφέρουν περίπου ό,τι προσφέρουμε κι εμείς. Γιατί να επιλέξει ένας headhunter εμάς και όχι κάποιον άλλον που έχει τα ίδια hard skills με μας;  Για να διαλέξει εμάς πρέπει να προσφέρουμε κάτι με την μορφή αξίας. Έτσι σ’ αυτή τη φάση, αν θέλουμε να διαφοροποιηθούμε, θα πρέπει να εκφράσουμε το προϊόν ή/και την υπηρεσία που παρέχουμε με την μορφή μιας Πρότασης Αξίας.

Πώς Κάνουμε Γνωστό το Brand μας

Χτίσαμε το brand μας. Βρισκόμαστε στη φάση του project που έχουμε παραδοτέα από όλες τις προαναφερόμενες φάσεις. Όμως όλα αυτά τα παραδοτέα θα πρέπει να τα προωθήσουμε σωστά και με βάση ένα συγκεκριμένο σχέδιο δράσης. Εδώ μιλάμε ουσιαστικά για το marketing του brand μας και για το πώς παρουσιάζουμε τον εαυτό μας. Δηλαδή πώς κάνουμε το Pitching του εαυτού μας.

Κάποιοι τρόποι είναι να δημιουργήσουμε μία προσωπική ιστοσελίδα ή ένα blog. Το internet marketing και με σωστή χρήση των social media μπορεί να προσφέρει πολλές νέες ευκαιρίες. Επίσης το e-mail μπορεί να είναι ένα εργαλείο που με στοχευμένο τρόπο μας υποστηρίζει στην εύρεση συνεργατών (με την ευρεία έννοια του όρου).

Όλες οι τακτικές που αναφέρθηκαν καταλήγουν ουσιαστικά στη Δικτύωση. Γιατί στην εποχή που ζούμε μόνο με τη σωστή και στοχευμένη δικτύωση μπορούμε να προωθήσουμε τον εαυτό μας, να ανοίξουμε νέες επαγγελματικές πόρτες και να δείξουμε τι αξία μπορούμε να προσφέρουμε στον κόσμο.

Έτσι λοιπόν χτίστε το προσωπικό σας brand συνειδητά και προωθείστε το αποτελεσματικά!

Όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάτε ότι αυτό το project είναι δυναμικό! Ακόμα και να το ολοκληρώσετε επιτυχώς θα πρέπει να επανέρχεστε συχνά και να κάνετε την αυτό-αξιολόγησή σας και με βάση την εξέλιξή σας να κάνετε το απαραίτητο update!

Πηγές:

Πώς Μπορείτε να Διαμορφώσετε το Επαγγελματικό σας Brand-Μέρος Ι

Πώς Μπορείτε να Διαμορφώσετε το Επαγγελματικό σας Brand-Μέρος ΙI

jobsearch.about.com/

www.forbes.com/

John Purkiss & David Rouston-Lee, 2012. Χτίσε το Όνομά σου. Εκδόσεις Rosili

Photo credit: localjapantimes / Foter / CC BY-NC-ND