Content Marketing: Πώς να υπολογίσετε το ROI που αποφέρει στην επιχείρησή σας (Μέρος Α)

    Από: Startup Team
πηγή: developgreece.com

Η αναγνωρισιμότητα μιας επιχείρησης

Ο υπολογισμός του ROI χρησιμοποιείται, για να εκφράσει την αποδοτικότητα  και την αξιολόγηση της απόδοσης μιας επένδυσης. Πρόκειται για μία πολύ σημαντική μέτρηση που σας επιτρέπει να ελέγξετε εάν τα χρήματα που δαπανάτε αξιοποιούνται σωστά, αν δηλαδή μετατρέπονται σε κέρδη για την επιχείρησή σας.  Η απόδοση μιας επένδυσης υπολογίζεται με τον παρακάτω τύπο:

Κέρδος επένδυσης – Κόστος επένδυσης / Κόστος επένδυσης

Το Content Marketing θεωρείται σήμερα μία πολύ δημοφιλής επένδυση για τις επιχειρήσεις, την απόδοση του οποίου αξίζει να μετρήσετε και να αξιολογήσετε. Σκοπός λοιπόν του σημερινού μας άρθρου είναι να σας προτείνουμε διάφορους τρόπους, για να υπολογίσετε με ακρίβεια το ROI που αποφέρουν στην επιχείρησή σας οι Content Marketing υπηρεσίες που εφαρμόζετε.

Απομονώστε τις μετρήσεις που σας ενδιαφέρουν

Το ROI είναι μία μέτρηση που κάθε επιχείρηση θα πρέπει να υπολογίζει τακτικά, για να ελέγχει την οικονομική της πορεία. Για να υπολογίσετε το ROI που αποφέρει το Content Marketing της επιχείρησής σας, μπορείτε να πραγματοποιήσετε ειδικές μετρήσεις που αφορούν αποκλειστικά την εκτίμηση του περιεχομένου. Αυτές είναι οι εξής:

  • Κόστος ανά νέο συνδρομητή
  • Ποσοστό μετατροπής στόχου
  • Μέσο κόστος ανά πιθανό μελλοντικό πελάτη
  • Μέσο κόστος ανά πώληση
  • Μέσος χρόνος που απαιτείται για να αποδώσει η επένδυση

Μετρήστε την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σας

Content Marketing:  Πώς να υπολογίσετε το ROI που αποφέρει στην επιχείρησή σας (Μέρος Α)

Υπάρχουν τρεις τρόποι για να μετρήσετε και να αξιολογήσετε την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σας. Τους συγκεντρώσαμε και τους αναλύουμε με απλά λόγια, ώστε να τους εφαρμόσετε εύκολα στη στρατηγική σας.

Αξία traffic μέσω διαφήμισης vs. Αξία οργανικού traffic

Ο πρώτος είναι συγκρίνοντας την αξία του traffic που αποκτάτε μέσω διαφήμισης με την αξία του οργανικού traffic της επιχείρησή σας. Γενικότερα, το Content Marketing σας επιτρέπει να αποκτήσετε την αφοσίωση και να αυξήσετε την εμπιστοσύνη του πελάτη χωρίς να χρειάζεται να πληρώσετε για αυτό. Μπορείτε δηλαδή να κερδίσετε την προσοχή του κοινού σας αντί να την αγοράσετε. Η Αξία του οργανικού traffic μπορεί να μετρηθεί μέσω του Google Analytics.

Μετρήσετε την Αξία του Unbranded οργανικού traffic

Το Unbranded οργανικό traffic, προήλθε από χρήστες που αναζήτησαν ένα keyword και κατέληξαν τυχαία στην ιστοσελίδα σας. Οι συγκεκριμένοι χρήστες είχαν κάποια ερώτηση ή ανάγκη και μέσω τις αναζήτησής τους έφτασαν σε εσάς.

Για να υπολογίσετε το Unbranded οργανικό traffic, πρέπει να αποκλείσετε από την αναζήτησή σας το όνομα της επιχείρησή σας και το προϊόν ή τις υπηρεσίες σας.

Εντοπίζοντας τον αριθμό των επισκέψεων που προήλθαν από το Unbranded οργανικό traffic, μπορείτε να τον συγκρίνετε με τον αριθμό επισκέψεων που προήλθαν από οργανικό traffic.

Μετρήστε την Αξία του οργανικού traffic

Content Marketing:  Πώς να υπολογίσετε το ROI που αποφέρει στην επιχείρησή σας (Μέρος Α)

Ένας έγκυρος τρόπος για να υπολογίσετε τον αριθμό των επισκέψεων που προέρχονται από οργανικό traffic, είναι μέσω της σύγκρισης με τους ανταγωνιστές σας.

Πρώτα, επιλέξτε μία λίστα λέξεων που να παρουσιάζουν το προϊόν και τις υπηρεσίες σας. Προσέξτε οι λέξεις αυτές να είναι σχετικές και περιγραφικές. Έπειτα, επιλέξτε τον ανταγωνιστή σας, δηλαδή την επιχείρηση με την οποία επιθυμείτε να συγκριθείτε. Στη συνέχεια, καταγράψτε την κατάταξη που εμφανίζεστε εσείς και ο ανταγωνιστής σας για κάθε επιλεγόμενο keyword. Σημειώστε τα keywords στα οποία έχετε υψηλότερο ranking.

Σημείωση:  Μην σημειώνετε το ranking για τις θέσεις που ακολουθούν τη 10η. Σχεδόν κανένας χρήστης δεν επιλέγει τη δεύτερη σελίδα από τα λήμματα που παρουσιάζει η Google.

Εάν εμφανίζεστε στην κατάταξη πάνω από μία φορά, σημειώστε δίπλα σε κάθε θέση το click through rate. Προσθέτοντας τα clickthrough rate της κάθε θέσης, μπορείτε να υπολογίσετε το οργανικό traffic των keywords σας. Αν πάλι θέλετε να υπολογίσετε το συνολικό οργανικό traffic της σελίδας σας, βρείτε τον μέσο όρο του οργανικού traffic των keywords σας.

Συμπέρασμα

Ένας σωστός επιχειρηματίας θα πρέπει να μετρά τακτικά το ROI που αποφέρουν οι επενδύσεις στην επιχείρησή του. Η απόδοση του Content Marketing είναι ένας παράγοντας που θα πρέπει να περάσει σίγουρα από αξιολόγηση, καθώς πρόκειται για μία υπηρεσία, στην οποία οι περισσότερες εταιρείες επενδύουν σημαντικά ποσά. Ελπίζουμε οι παραπάνω συμβουλές να σας βοήθησαν στην εκτίμηση του ROI που αποφέρουν οι Content Marketing πρακτικές της εταιρείας σας. Είμαστε στη διάθεσή σας για να λύσουμε κάθε σας σχετική απορία.

διαβάστε περισσότερα εδώ:
developgreece.com