Τι να μην κάνεις ποτέ στη δουλειά

    Από: Startup Team
πηγή: gr.askmen.com

Τα λάθη που καλό είναι να μη γίνονται στον χώρο εργασίας.

Όσο ταλαντούχος κι αν είσαι πάνω στο κομμάτι ή το αντικείμενο στο οποίο εργάζεσαι, υπάρχουν μερικές νόρμες συμπεριφοράς και κανόνες διαγωγής που δεν πρέπει να ξεπερνάς. Α, και να μην είσαι και κόπανος, γενικότερα.

Και επειδή όλοι έχουμε ακούσει (και έχουμε δει) για περίεργα έως ακραία σκηνικά που έχουν λάβει χώρα σε εργασιακούς χώρους, ορίστε μερικά λάθη που ποτέ δεν πρέπει να κάνεις, αν θέλεις να τα πηγαίνεις καλά τόσο με το αφεντικό, όσο και με τους συναδέλφους σου.

Και αν για την πρώτη φορά μπορείς να δικαιολογηθείς λέγοντας πως δεν γνώριζες, τη δεύτερη παύει να είναι λάθος και γίνεται επιλογή.

Μην δεσμεύεσαι για κάτι που δεν μπορείς να πραγματοποιήσεις

Είναι δελεαστικό να δίνεις υποσχέσεις σε συναδέλφους αλλά και σε πελάτες, ειδικά από τη στιγμή που πιστεύεις αυτό που τάζεις και ξέρεις ότι μπορείς να το κάνεις. Το πρόβλημα είναι πως πολύ συχνά προσθέτεις επιπλέον παροχές και τελικά δεν καταφέρνεις να πραγματοποιήσεις το αρχικό σου πλάνο. Αυτό θα σε κάνει να φανείς αναξιόπιστος. Αν επίσης έχεις δεσμευτεί να παραδώσεις κάτι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, αυτό ίσως και να γίνει δεκτό, με την προϋπόθεση να έχεις κάνει πραγματικά καλή δουλειά. Όμως έχε υπόψιν πως περιμένουν από εσένα ακριβώς εκείνο το τελικό αποτέλεσμα που συμφωνήθηκε, τίποτα λιγότερο. Σε κάθε αντίθετη περίπτωση θα φανείς απαράδεκτος, κυρίως γιατί δεν ξεκαθάρισες από την αρχή τον ακριβή χρόνο που θα χρειαστείς για να φέρεις εις πέρας το όποιο project, δημιουργώντας προσδοκίες που δεν ανταποκρίθηκαν ποτέ στην πραγματικότητα. Γι’ αυτό και δεν πρέπει ποτέ να υποβιβάζεις σκόπιμα τον χρόνο τον οποίο θα χρειαστείς σε ρεαλιστικά πλαίσια.

Να αποφεύγεις τα συναισθηματικά ξεσπάσματα

Το να στο γράφει αυτό ένας άνθρωπος που έχει σπάσει μερικά πληκτρολόγια και τηλεφωνικές συσκευές με συνοδεία πολλών καντηλιών, είναι κάπως περίεργο, αλλά όντως θα πρέπει να ακολουθήσεις αυτή τη συμβουλή. Κανείς δε θέλει κοντά του ανθρώπους που πετούν πράγματα πάνω στα νεύρα τους ή ουρλιάζουν ή κάνουν άλλους ανθρώπους να κλάψουν, και γενικότερα καλό είναι να διατηρούνται χαμηλοί τόνοι. Το κάθε είδους ξέσπασμα άλλωστε σε έναν επαγγελματικό χώρο είναι ένδειξη χαμηλής συναισθηματικής νοημοσύνης και σίγουρα μια πολύ καλή αφορμή για να απολυθείς. Η οποιαδήποτε έκρηξη σε καθιστά -ανεξαρτήτως λόγου που αυτή προήλθε- αναξιόπιστο, ασταθή, απρόσιτο έως εκφοβιστικό και αρνητικό. Ο έλεγχος των συναισθημάτων σου όμως ακόμη και για καταστάσεις που ξέρεις πως αδικείσαι είναι ένα σημαντικό όπλο για την καριέρα σου και ένα απαραίτητο προσόν για να πετύχεις.

Δεν χρειάζεται να γλύφεις το αφεντικό σου

Όχι, η προσφιλής συνήθεια κάποιων –τις περισσότερες φορές μέτριων– εργαζομένων δεν είναι σε καμιά περίπτωση αυτό που στο χωριό μου θα ονόμαζαν εργαλείο για managing up. Το να χρησιμοποιείς επιτιμητικά σχόλια, γλοιώδεις κολακείες ή ακόμη και ψέματα δεν είναι πράγματα που θα οδηγήσουν στον αμοιβαίο σεβασμό, είναι αντιθέτως ένας ύπουλος και υποχθόνιος τρόπος για να τα καταφέρεις. Στην πραγματικότητα προσπαθείς μόνο να χαλαρώσεις το «εγώ» του προϊστάμενού σου αντί να διεκδικήσεις κάτι καλύτερο για σένα με αξιόλογο τρόπο. Άσε που οι συνάδελφοί σου δε θα το εκτιμήσουν.

διαβάστε περισσότερα εδώ:
gr.askmen.com