Ηγεσία στην πράξη

Ηγεσία στην πράξη
Ημερομηνία: 12/07     Εμφανίσεις: 2617

Πηγή: www.kariera.gr

Ανακαλύψτε τι ακριβώς είναι η ηγεσία και ποια τα χαρακτηριστικά ενός ηγέτη.

Κώστας Στάμκος, Διευθυντής Ανάπτυξης εκπαιδευτικού οργανισμού


Για πολλούς από εμάς η ηγεσία μπερδεύεται με το management. Θεωρούμε ότι ένας «καλός» manager πρέπει να είναι και ηγέτης, την ίδια στιγμή που βλέπουμε πραγματικούς ηγέτες δίπλα μας χωρίς καμία «επίσημη» εξουσία ή αρμοδιότητα. Τι είναι όμως η ηγεσία; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός ηγέτη; Ηγέτης γεννιέται κανείς ή γίνεται; Τι πρέπει να κάνει ένας ηγέτης; Δείτε τις συμβουλές που ακολουθούν:

- Να θυμάστε ότι η ηγεσία δεν είναι διαχρονική: Κάποιες φορές κρατά λεπτά (π.χ. θυμηθείτε τον φίλαθλο που ξεσηκώνει και τους υπόλοιπους πανηγυρίζοντας το γκολ της ομάδας του), κάποιες φορές χρόνια (όπως αποτυπώνεται στο πρόσωπο ενός επανεκλεγέντα πρωθυπουργού) αλλά ποτέ δεν κρατά για πάντα, αντιθέτως κάποια στιγμή χάνεται. Τι σημαίνει αυτό; Μη στηριχθείτε στον «μαγνητισμό» και την «αύρα» που μπορεί να διαθέτετε σήμερα, αλλά χτίστε το υπόβαθρο που θα τα διατηρήσει και στο μέλλον και, όσο και αν φαίνεται «άσχημο», προετοιμάστε το έδαφος / τον εαυτό σας για την κατάσταση που θα επακολουθήσει όταν αυτή η ικανότητά σας θα είναι πια παρελθόν...
- Οι οπαδοί κάνουν τον ηγέτη: Η ηγεσία δεν είναι ένας τίτλος που απονέμεται. Δεν μπορεί κανείς να τον φέρει στην κάρτα του. Η μόνη απόδειξη της ύπαρξής της είναι η ύπαρξη «οπαδών». Σήμερα νιώθετε ηγέτης; Σίγουρα; Τότε σκεφθείτε ένα «σκληρό» τεστ: αν αύριο παραιτηθείτε από τη δουλειά σας και ξεκινήσετε κάτι διαφορετικό, υπάρχουν κάποιοι που θα σας ακολουθήσουν;
- Δημιουργήστε ένα απλό και ξεκάθαρο όραμα που να τους εκφράζει και να θέλουν να το υλοποιήσουν: Έχετε ως παράδειγμα το όραμα του Walt Disney: «To make people happy». Τέσσερις μόνο λέξεις, δεκαετίες πιο πριν, και όμως ακόμη και ο νεοεισερχόμενος στην Disney σήμερα ξέρει τι πρέπει να κάνει και ας μην έχει δίπλα του τον Walt... Προσπαθήστε να διατυπώσετε το όραμά σας σε δυο-τρεις γραμμές το πολύ. Αποφύγετε τις βαρύγδουπες φράσεις. Αμέσως μετά σκεφθείτε: «Αν ήμουν στη θέση των ανθρώπων μου και έβλεπα αυτό το όραμα, θα το ενστερνιζόμουν αμέσως και θα ήθελα να το δω να πραγματοποιείται;». Αν δεν απαντήσετε θετικά και στα δύο σκέλη, πετάξτε το και φτιάξτε το από την αρχή...
- Να μιλάτε με αυτοπεποίθηση: Αν εσείς δεν πιστεύετε τα όσα λέτε, ποιος άλλος θα βρεθεί να το κάνει;
- Μισήστε τη γραφειοκρατία: Ξανακοιτάξτε και απλοποιήστε τις διαδικασίες.  Καταργήστε τις περιττές, τροποποιήστε τις ξεπερασμένες. Αν χρειαστεί ξαναχτίστε τα πάντα από την αρχή. Να έχετε ως γνώμονα τη λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητά τους.
- Ζητήστε σε τακτική βάση νέες ιδέες: Θεσπίστε τον θεσμό «outside the box». Σε συγκεκριμένη μέρα και ώρα της εβδομάδας να περιμένετε από όλα τα μέλη της ομάδας σας να έρχονται με μια νέα, ακόμη και εξτρεμιστική ή απραγματοποίητη ιδέα. Αναλογιστείτε πόσες σημερινές «αυτοκρατορίες» ξεκίνησαν με τη φράση: έχω μια ιδέα που θα σας φανεί τρελή...
- Ξεκινήστε καινούργιες / προκλητικές δραστηριότητες: Καθιερώστε αυτή την πρακτική. Κάντε όλους να σας βλέπουν ως πηγή ιδεών. Καινοτομήστε, βγείτε έξω από τα στενά όρια του «job description» σας. Δοκιμάστε το διαφορετικό στη σκέψη και τις πράξεις σας.
- Δείτε την αλλαγή σαν ευκαιρία: Οι περισσότεροι αντιδρούν αρνητικά σε οποιαδήποτε αλλαγή (ίσως κάποιες φορές και δικαιολογημένα) καθώς τους βγάζει από τη ρουτίνα τους και το μυαλό κάτι τέτοιο το απεχθάνεται. Εσείς βρείτε κάτι θετικό στην αλλαγή, πάντα υπάρχει. Μια, π.χ., εξαγορά ή συγχώνευση σίγουρα απειλεί τις «θέσεις» αρκετών συναδέλφων. Εσείς δείτε την (έστω και στα χαρτιά) αύξηση των μεγεθών, τους νεοαποκτηθέντες πόρους, τα καινούργια προϊόντα σας, τις αγορές που ανοίγονται...
- Βγάλτε τους έξω από το γραφείο, πρέπει όλοι να πουλήσουν και να συναντήσουν τους πελάτες: Το «πεζοδρόμιο» είναι απλά ο καλύτερος τρόπος ωρίμανσης των ανθρώπων σας.
- Επιτρέψτε τους να εργάζονται με ελάχιστη επίβλεψη: «Μα αν δεν είμαι κοντά τους τίποτε δεν θα γίνει σωστά!» Λάθος, με το να είστε συνέχεια «πάνω από το κεφάλι τους», το μόνο που εξασφαλίζετε είναι ότι δεν θα βρουν λόγο να αναλάβουν πρωτοβουλία, αφού μπορούν να σας συμβουλευτούν για οποιοδήποτε θέμα.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

 


comments powered by Disqus

Γίνε μέλος στο Startup Ecosystem:



Ενημερώσου για: Διαγωνισμούς, Επιδοτήσεις, Σεμινάρια, Ιστορίες Επιτυχίας Startups

Διαβάστε ακόμα

Συνέντευξη στο Startup.gr: Τζίνα Ρούπακα, So Easy Βύρωνα (Νέας Ελβετίας)
Συνέντευξη στο Startup.gr: Τζίνα Ρούπακα, So Easy Βύρωνα (Νέας Ελβετίας)
Ποιος θα είναι ο επόμενος Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Αγροτικής Επιχειρηματικότητας;
Ποιος θα είναι ο επόμενος Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Αγροτικής Επιχειρηματικότητας;
Professional Diploma in Digital & Social Media
Professional Diploma in Digital & Social Media
Η Κυκλική Διαδικασία των Online Αγορών και πώς να την αξιοποιήσετε
Η Κυκλική Διαδικασία των Online Αγορών και πώς να την αξιοποιήσετε
Στον αέρα η αγροτική παραγωγή του 2016!
Στον αέρα η αγροτική παραγωγή του 2016!
Η Σημασία του Engagement στο Digital Marketing
Η Σημασία του Engagement στο Digital Marketing
Unisomnia, ένα κοινωνικό δίκτυο που σε παροτρύνει να συναντάς τους φίλους σου στην πραγματική ζωή
Unisomnia, ένα κοινωνικό δίκτυο που σε παροτρύνει να συναντάς τους φίλους σου στην πραγματική ζωή
Βρείτε όλα τα business resources που θα σας φανούν χρήσιμα για την startup σας
Βρείτε όλα τα business resources που θα σας φανούν χρήσιμα για την startup σας
Πώς οι Επιχειρηματίες Συνειδητοποιούν Τι θα Κάνουν στη Ζωή τους. Aha! ή Eureuka Moment.
Πώς οι Επιχειρηματίες Συνειδητοποιούν Τι θα Κάνουν στη Ζωή τους. Aha! ή Eureuka Moment.
Ξεκίνησε ο 22ος φοιτητικός διαγωνισμός economia με θέμα Restarting GREECE
Ξεκίνησε ο 22ος φοιτητικός διαγωνισμός economia με θέμα Restarting GREECE
Κλήρωση για 5 βιβλία “Το μάρκετινγκ της επιχείρησης σας” δωρεάν!
Κλήρωση για 5 βιβλία “Το μάρκετινγκ της επιχείρησης σας” δωρεάν!
Πρώτο βραβείο και έπαθλο 15.000 ευρώ για την «NΟODIO» στο Διαγωνισμό «Εnnovation» του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Πρώτο βραβείο και έπαθλο 15.000 ευρώ για την «NΟODIO» στο Διαγωνισμό «Εnnovation» του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Greece. Ιt’s time to reGroup ourselves!
Greece. Ιt’s time to reGroup ourselves!
Icaria Pure: Η ιδιαιτερότητα των ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων της Ικαρίας [video]
Icaria Pure: Η ιδιαιτερότητα των ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων της Ικαρίας [video]
Μοmentary Ink η Startup που φέρνει την επανάσταση στο χώρο των τατουάζ.
Μοmentary Ink η Startup που φέρνει την επανάσταση στο χώρο των τατουάζ.
Θέμα: 16ο Εργαστήριο (workshop) Επιχειρηματικής Συμβουλευτικής Μάρκετινγκ για μικρές - μεσαίες επιχειρήσεις & Ελεύθερους Επαγγελματίες
Θέμα: 16ο Εργαστήριο (workshop) Επιχειρηματικής Συμβουλευτικής Μάρκετινγκ για μικρές - μεσαίες επιχειρήσεις & Ελεύθερους Επαγγελματίες
Θέμα: 4ο Masterclass Μικρών Επιχειρήσεων στη Λευκωσία
Θέμα: 4ο Masterclass Μικρών Επιχειρήσεων στη Λευκωσία
ΗΠΑ: Κερδοφόρες επιχειρήσεις οι start-up ινδικής κάνναβης (Αποποινικοποίηση)
ΗΠΑ: Κερδοφόρες επιχειρήσεις οι start-up ινδικής κάνναβης (Αποποινικοποίηση)
Συνέντευξη Startup.gr: Γιώργος Τσουκαλάς , CTO ESURVEY
Συνέντευξη Startup.gr: Γιώργος Τσουκαλάς , CTO ESURVEY
Η επιλογή του Startup.gr για αυτή την εβδομάδα: Solu - A new breed of computing (Kickstarter)
Η επιλογή του Startup.gr για αυτή την εβδομάδα: Solu - A new breed of computing (Kickstarter)