Ηγεσία στην πράξη

Ηγεσία στην πράξη
Ημερομηνία: 12/07     Εμφανίσεις: 1436

Πηγή: www.kariera.gr

Ανακαλύψτε τι ακριβώς είναι η ηγεσία και ποια τα χαρακτηριστικά ενός ηγέτη.

Κώστας Στάμκος, Διευθυντής Ανάπτυξης εκπαιδευτικού οργανισμού


Για πολλούς από εμάς η ηγεσία μπερδεύεται με το management. Θεωρούμε ότι ένας «καλός» manager πρέπει να είναι και ηγέτης, την ίδια στιγμή που βλέπουμε πραγματικούς ηγέτες δίπλα μας χωρίς καμία «επίσημη» εξουσία ή αρμοδιότητα. Τι είναι όμως η ηγεσία; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός ηγέτη; Ηγέτης γεννιέται κανείς ή γίνεται; Τι πρέπει να κάνει ένας ηγέτης; Δείτε τις συμβουλές που ακολουθούν:

- Να θυμάστε ότι η ηγεσία δεν είναι διαχρονική: Κάποιες φορές κρατά λεπτά (π.χ. θυμηθείτε τον φίλαθλο που ξεσηκώνει και τους υπόλοιπους πανηγυρίζοντας το γκολ της ομάδας του), κάποιες φορές χρόνια (όπως αποτυπώνεται στο πρόσωπο ενός επανεκλεγέντα πρωθυπουργού) αλλά ποτέ δεν κρατά για πάντα, αντιθέτως κάποια στιγμή χάνεται. Τι σημαίνει αυτό; Μη στηριχθείτε στον «μαγνητισμό» και την «αύρα» που μπορεί να διαθέτετε σήμερα, αλλά χτίστε το υπόβαθρο που θα τα διατηρήσει και στο μέλλον και, όσο και αν φαίνεται «άσχημο», προετοιμάστε το έδαφος / τον εαυτό σας για την κατάσταση που θα επακολουθήσει όταν αυτή η ικανότητά σας θα είναι πια παρελθόν...
- Οι οπαδοί κάνουν τον ηγέτη: Η ηγεσία δεν είναι ένας τίτλος που απονέμεται. Δεν μπορεί κανείς να τον φέρει στην κάρτα του. Η μόνη απόδειξη της ύπαρξής της είναι η ύπαρξη «οπαδών». Σήμερα νιώθετε ηγέτης; Σίγουρα; Τότε σκεφθείτε ένα «σκληρό» τεστ: αν αύριο παραιτηθείτε από τη δουλειά σας και ξεκινήσετε κάτι διαφορετικό, υπάρχουν κάποιοι που θα σας ακολουθήσουν;
- Δημιουργήστε ένα απλό και ξεκάθαρο όραμα που να τους εκφράζει και να θέλουν να το υλοποιήσουν: Έχετε ως παράδειγμα το όραμα του Walt Disney: «To make people happy». Τέσσερις μόνο λέξεις, δεκαετίες πιο πριν, και όμως ακόμη και ο νεοεισερχόμενος στην Disney σήμερα ξέρει τι πρέπει να κάνει και ας μην έχει δίπλα του τον Walt... Προσπαθήστε να διατυπώσετε το όραμά σας σε δυο-τρεις γραμμές το πολύ. Αποφύγετε τις βαρύγδουπες φράσεις. Αμέσως μετά σκεφθείτε: «Αν ήμουν στη θέση των ανθρώπων μου και έβλεπα αυτό το όραμα, θα το ενστερνιζόμουν αμέσως και θα ήθελα να το δω να πραγματοποιείται;». Αν δεν απαντήσετε θετικά και στα δύο σκέλη, πετάξτε το και φτιάξτε το από την αρχή...
- Να μιλάτε με αυτοπεποίθηση: Αν εσείς δεν πιστεύετε τα όσα λέτε, ποιος άλλος θα βρεθεί να το κάνει;
- Μισήστε τη γραφειοκρατία: Ξανακοιτάξτε και απλοποιήστε τις διαδικασίες.  Καταργήστε τις περιττές, τροποποιήστε τις ξεπερασμένες. Αν χρειαστεί ξαναχτίστε τα πάντα από την αρχή. Να έχετε ως γνώμονα τη λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητά τους.
- Ζητήστε σε τακτική βάση νέες ιδέες: Θεσπίστε τον θεσμό «outside the box». Σε συγκεκριμένη μέρα και ώρα της εβδομάδας να περιμένετε από όλα τα μέλη της ομάδας σας να έρχονται με μια νέα, ακόμη και εξτρεμιστική ή απραγματοποίητη ιδέα. Αναλογιστείτε πόσες σημερινές «αυτοκρατορίες» ξεκίνησαν με τη φράση: έχω μια ιδέα που θα σας φανεί τρελή...
- Ξεκινήστε καινούργιες / προκλητικές δραστηριότητες: Καθιερώστε αυτή την πρακτική. Κάντε όλους να σας βλέπουν ως πηγή ιδεών. Καινοτομήστε, βγείτε έξω από τα στενά όρια του «job description» σας. Δοκιμάστε το διαφορετικό στη σκέψη και τις πράξεις σας.
- Δείτε την αλλαγή σαν ευκαιρία: Οι περισσότεροι αντιδρούν αρνητικά σε οποιαδήποτε αλλαγή (ίσως κάποιες φορές και δικαιολογημένα) καθώς τους βγάζει από τη ρουτίνα τους και το μυαλό κάτι τέτοιο το απεχθάνεται. Εσείς βρείτε κάτι θετικό στην αλλαγή, πάντα υπάρχει. Μια, π.χ., εξαγορά ή συγχώνευση σίγουρα απειλεί τις «θέσεις» αρκετών συναδέλφων. Εσείς δείτε την (έστω και στα χαρτιά) αύξηση των μεγεθών, τους νεοαποκτηθέντες πόρους, τα καινούργια προϊόντα σας, τις αγορές που ανοίγονται...
- Βγάλτε τους έξω από το γραφείο, πρέπει όλοι να πουλήσουν και να συναντήσουν τους πελάτες: Το «πεζοδρόμιο» είναι απλά ο καλύτερος τρόπος ωρίμανσης των ανθρώπων σας.
- Επιτρέψτε τους να εργάζονται με ελάχιστη επίβλεψη: «Μα αν δεν είμαι κοντά τους τίποτε δεν θα γίνει σωστά!» Λάθος, με το να είστε συνέχεια «πάνω από το κεφάλι τους», το μόνο που εξασφαλίζετε είναι ότι δεν θα βρουν λόγο να αναλάβουν πρωτοβουλία, αφού μπορούν να σας συμβουλευτούν για οποιοδήποτε θέμα.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

 


comments powered by Disqus

Διαβάστε ακόμα

Bookia.gr, το κοινωνικό δίκτυο με επίκεντρο... το βιβλίο
Bookia.gr, το κοινωνικό δίκτυο με επίκεντρο... το βιβλίο
Τα 12 εξωπραγματικά νούμερα που δείχνουν το πραγματικό μέγεθος της Apple
Τα 12 εξωπραγματικά νούμερα που δείχνουν το πραγματικό μέγεθος της Apple
5 ερωτήσεις για να «ξεσκαρτάρεις» συμβουλές
5 ερωτήσεις για να «ξεσκαρτάρεις» συμβουλές
Εννέα τεχνολογικές strartup εταιρίες με αξία άνω των 5 δισ. δολαρίων
Εννέα τεχνολογικές strartup εταιρίες με αξία άνω των 5 δισ. δολαρίων
Οι 5 συνήθειες όσων παίρνουν πάντα ό,τι θέλουν
Οι 5 συνήθειες όσων παίρνουν πάντα ό,τι θέλουν
Σε ποια πανεπιστήμια στέλνουν οι κροίσοι τα παιδιά τους
Σε ποια πανεπιστήμια στέλνουν οι κροίσοι τα παιδιά τους
Το πρώτο e-δέντρο με... Wi-Fi και ρεύμα για φόρτιση smartphones
Το πρώτο e-δέντρο με... Wi-Fi και ρεύμα για φόρτιση smartphones
20 θέσεις εργασίας στο Δήμο Αμυνταίου
20 θέσεις εργασίας στο Δήμο Αμυνταίου
Οι πολλές επιλογές... διώχνουν τον πελάτη!
Οι πολλές επιλογές... διώχνουν τον πελάτη!
Υγεία και ασφάλεια στην εργασία και συμπεριφορές
Υγεία και ασφάλεια στην εργασία και συμπεριφορές
Δέκα αληθινές ιστορίες της Wall Street που πρέπει να γίνουν ταινίες
Δέκα αληθινές ιστορίες της Wall Street που πρέπει να γίνουν ταινίες
Δικαστήρια ή διαιτησία; Πόσο κερδίζουμε σε χρόνο και χρήμα;
Δικαστήρια ή διαιτησία; Πόσο κερδίζουμε σε χρόνο και χρήμα;
Εκφοβισμός: Aπό τα θρανία, στα γραφεία
Εκφοβισμός: Aπό τα θρανία, στα γραφεία
Διαχειρίσου τη διαφωνία πριν γίνει διαμάχη
Διαχειρίσου τη διαφωνία πριν γίνει διαμάχη
Κερδίστε το super smartphone Sony Xperia Z2
Κερδίστε το super smartphone Sony Xperia Z2
Μια σταγόνα πολιτικής στην θάλασσα της έρευνας!
Μια σταγόνα πολιτικής στην θάλασσα της έρευνας!
Social media marketing: Η ουσία χωρίς πολύ «μπλα»
Social media marketing: Η ουσία χωρίς πολύ «μπλα»
Ανοίγεις επιχείρηση; Βρες το σωστό σημείο
Ανοίγεις επιχείρηση; Βρες το σωστό σημείο
Μαζί στη ζωή και τη δουλειά; Έτσι θα κρατήσετε τα λογικά σας…
Μαζί στη ζωή και τη δουλειά; Έτσι θα κρατήσετε τα λογικά σας…
Χαμηλή η απορροφητικότητα κονδυλίων του ΕΣΠΑ από μικρομεσαίους
Χαμηλή η απορροφητικότητα κονδυλίων του ΕΣΠΑ από μικρομεσαίους
8 users online. Most 48