Categories: Articles

7 Βήματα για τη δημιουργία μιας βιώσιμης επιχείρησης

Πηγή: www.epixeiro.gr

Η επιχειρηματικότητα ήταν πάντα μια διέξοδος με προοπτικές εξέλιξης, προόδου και επαγγελματικής ανάπτυξης. Στην Ελλάδα του σήμερα, η επιχειρηματικότητα φαντάζει ως λύση στο πρόβλημα της απασχόλησης και της αντιμετώπισης της ανεργίας. Γι’ αυτό και παρατηρείται μια έντονη κινητικότητα και ενδιαφέρον στην ίδρυση νέων εταιριών.

Πώς όμως θα είναι η επιλογή αυτή επιτυχημένη; Πώς δημιουργείται μια βιώσιμη επιχείρηση; Παρακάτω γίνεται μια προσπάθεια αποκωδικοποίησης των βημάτων για την δημιουργία μιας βιώσιμης επιχείρησης:

Step 1: Η ύπαρξη της επιχειρηματικής Ιδέας!

Ξαφνικά σαν να φώτισε ο γλόμπος του Γρανάζη μέσα στον κεφάλι σας!!! Εξαιρετική ιδέα! ‘Όμως τι κάνει μια ιδέα εξαιρετική; Ποιός θα μου προσυπογράψει ότι δεν θα κάνω «μία από τα ίδια»; Πως θα δημιουργήσω μια βιώσιμη επιχείρηση;

Δύο πράγματα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας: το προϊόν ή η υπηρεσία που αφορά η ιδέα που έχετε, ΠΡΕΠΕΙ να ικανοποιεί μια ανάγκη ή/και να επιλύει ένα πρόβλημα.

Step 2: Η Έρευνα Αγοράς

Υπάρχει αγορά; Πόσο μεγάλη; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της αγοράς; Υπάρχει Ανταγωνισμός; Και αν ναι, πόσο μεγάλος;

Αυτές είναι βασικές ερωτήσεις που καλείστε να απαντήσετε.

Είναι αναγκαίες οι πληροφορίες αυτές για να δείτε αν όντως υπάρχει κενό στην αγορά για το προϊόν ή/και η υπηρεσία που έχετε επινοήσει και αν έχει όντως νόημα να προχωρήσετε στο εγχείρημα αυτό.

Startup* επιχείρηση ή όχι startup, για να είναι βιώσιμη η επιχείρηση σας θα πρέπει να υπάρχει η αγορά και το κενό σε αυτήν για να διεκδικήσετε ένα κομμάτι της.

Step 3: Το Στοιχείο Διαφοροποίησης

Ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο που πρέπει να εξετάσετε. Ποια είναι τα δυνατά, ποια τα αδύνατα στοιχεία του εγχειρήματος σας; Ποιες οι προκλήσεις και ποια τα ρίσκα; ‘Έχετε κάποιο συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με ό,τι κυκλοφορεί στην αγορά;

Λειτουργήστε προνοητικά. Συνεργαστείτε με ειδικούς. Μπείτε σε προγράμματα Επιτάχυνσης τα οποία υποστηρίζουν νέες επιχειρήσεις γιατί… αν κυκλοφορήσετε στην αγορά, ένα προϊόν ή/και μία υπηρεσία που ήδη υπάρχει στην ίδια τιμή, με τον ίδιο τρόπο, τότε το μερίδιο της αγοράς που θα πάρετε δεν είναι εξασφαλισμένο.

Βρείτε ή εφεύρετε ένα τρόπο για να διαφοροποιηθείτε.

Ή αλλιώς, βρείτε μια άλλη ιδέα.

Step 4: Ο Επιχειρηματικός Σχεδιασμός

Αν όλα δείχνουν ότι η ιδέα σας δεν είναι μόνο εξαιρετική αλλά υπάρχει κενό στην αγορά και διαφοροποίηση στο σκεπτικό σας, τότε αναλύστε το εγχείρημα σας έχοντάς υπόψιν τα παρακάτω:

  • Βρείτε την κατάλληλη ομάδα που θα πλαισιώσει το εγχείρημα σας.
  • Προσδιορίστε αναλυτικά την αγορά σας και τον ανταγωνισμό.
  • Προσδιορίστε τα χαρακτηριστικά του προϊόντος/ υπηρεσίας σας.
  • Με ποιους χρειάζεται να συνεργαστείτε;
  • Ποιό είναι το επιχειρηματικό μοντέλο που θα ακολουθήσετε;
  • Τι χρήματα χρειάζονται και από πού θα αντλήσετε τα αναγκαία κεφάλαια.
  • Δημιουργήστε ένα μίνι προϋπολογισμό της τριετίας.

Θα χρειαστείτε σίγουρα βοήθεια. Συμβουλευτείτε ειδικούς σε θέματα Αγοράς, Καινοτομίας, Οικονομικών κτλ ή μπείτε σε Προγράμματα Επιτάχυνσης (Acceleration Programs).

Διαβάστε περισσότερα εδώ