5 απαντήσεις στις συχνότερες ερωτήσεις των ελεύθερων επαγγελματιών

    Από: Startup Team

Πηγή: www.orbi.gr

Πολλοί ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν συχνά απορίες αναφορικά με τα εργασιακά τους ζητήματα. Επειδή όμως σπάνια μπορούν να βρουν απαντήσεις, δημιουργήσαμε πέντε ερωτήσεις σχετικές με το πελατολόγιο και τη διεύρυνσή του, τα social media και την προώθηση, καθώς επίσης και με την οικονομική διαχείριση και τιμολόγηση των προϊόντων:

Πόσο θα πρέπει να χρεώνω για τις υπηρεσίες μου;

Αυτή είναι μια απ’ τις δυσκολότερες ερωτήσεις για κάθε ελεύθερο επαγγελματία. Υπάρχουν κάποια «αντικειμενικά κριτήρια» που θα σε βοηθήσουν να ορίσεις την τιμή σου, όπως αναλύονται σε προηγούμενο άρθρο. Το συνηθέστερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει κάποιος που ξεκινά τώρα την καριέρα του ως ελεύθερος επαγγελματίας είναι ότι πληρώνεται λιγότερο για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα του, έχοντας ως σκοπό να αναπτύξει το πελατολόγιό του και να γεμίσει το «βιογραφικό» του με περισσότερη εμπειρία. Αυτή η τακτική, ωστόσο, δεν λειτουργεί πάντα σωστά. Έτσι, ο ελεύθερος επαγγελματίας καταλήγει να δουλεύει για έργα τα οποία δεν τον καλύπτουν, αλλά ούτε αναδεικνύουν και τις δυνατότητες ή την δημιουργικότητά του.

Πώς θα αποκτήσω τον πρώτο πελάτη μου;

Υπάρχουν δυο τρόποι για να αποκτήσεις πελάτες: Ο πρώτος είναι να τους βρεις μόνος σου μέσα από κινήσεις προώθησης της δουλειάς σου (μάθε περισσότερα για την προώθηση). Ο δεύτερος τρόπος είναι να αναλάβει κάποιος άλλος την προώθηση για εσένα. Με άλλα λόγια, μπορείς να χρησιμοποιήσεις αγγελίες σε εφημερίδες και sites ή να προσλάβεις κάποιον επαγγελματία. Η καλύτερη διαδικασία είναι αυτή που ταιριάζει στο προϊόν σου και στον διαθέσιμο χρόνο σου. Γι’ αυτό μπορείς να δοκιμάσεις και τους δυο τρόπους  μέχρι να καταλήξεις σ’ αυτόν που σου ταιριάζει καλύτερα.

Τι θα πρέπει να κάνω αν ένας πελάτης μου είναι δυσαρεστημένος;

Αρκετοί ελεύθεροι επαγγελματίες έρχονται αντιμέτωποι με δυσαρεστημένους ή ακόμα και εκνευρισμένους πελάτες. Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να προσπαθήσεις να τον ηρεμήσεις και να κατανοήσεις το πρόβλημά του. Συνεχίζοντας τη συνεργασία σας φρόντισε να λαμβάνεις τακτικά την «κριτική» του, καθώς έτσι μπορείς να βελτιωθείς περισσότερο ως επαγγελματίας, αλλά και να προλαβαίνεις οποιαδήποτε επερχόμενη διαφωνία σας.

Διαβάστε περισσότερα εδώ