Categories: Articles

Το μυστικό της επιτυχίας των Ηγετών: Χρυσός Κύκλος

Πηγή: www.blog.dingo.gr

Το 2009 ο Simon Sinek, έμπειρος εθνογράφος που ασχολείται με την εκπαίδευση ανθρώπων αλλά και ολόκληρων οργανισμών για το πώς να εμπνέουν τον κόσμο ακολουθώντας βήματα μεγάλων ηγετικών προσωπικοτήτων και επιχειρήσεων, κυκλοφόρησε το βιβλίο του με τίτλο “Start with Why: How Great Leaders Insipre Everyone to Take Action.

Την ίδια χρονιά εμφανίζεται σε ένα TEDx event στην Ουάσιγκτον και δίνει μία ομιλία για το ίδιο θέμα που αναφέρεται και στο βιβλίο του. Σημείο εκκίνησης της ομιλίας και του τρόπου σκέψης του, ένα ερώτημα που μας έχει απασχολήσει όλους κάποια στιγμή στο παρελθόν και σίγουρα θα συνεχίσει απασχολεί πολύ κόσμο ακόμα στο παρόν και στο μέλλον:

Γιατί κάποιοι (κάποιοι: οργανισμοί, άνθρωποι, ιδέες κ.τ.λ.) επιτυγχάνουν ενώ άλλοι όχι.Πως γίνεται επιχειρήσεις που ξεκινούν τη δραστηριότητά τους την ίδια χρονική στιγμή, μέσα στις ίδιες συνθήκες εξωτερικού περιβάλλοντος να μην έχουν πάντα την ίδια κατάληξη;

Δεν είναι αβάσιμη αυτή η απορία, δεδομένου ότι ακόμη και σήμερα, όπου όλοι ισχυρίζονται ότι βρισκόμαστε στη δυσχερέστερη χρονική στιγμή για να δημιουργήσουμε κάποιοεπιχειρηματικό εγχείρημα, δεν είναι λίγες οι ιδέες που ξεκίνησαν, εδραιώθηκαν και τελικά πέτυχαν.

Τόσο στην ομιλία του όσο και στο βιβλίο του, ο Simon Sinek υποστηρίζει κάτι πολύ συγκεκριμένο: “People don’t buy what you do, they buy why you do it” (Ο κόσμος δεν αγοράζει αυτό που κάνεις αλλά το λόγο για τον οποίον το κάνεις). Και αυτή η πρόταση υποστηρίζεται απόλυτα από τον “Golden Circle”. Ο Χρυσός κύκλος λοιπόν είναι η αποκωδικοποίηση του τρόπου με τον οποίο λειτουργούσαν και συνεχίζουν να λειτουργούν όλες οι ηγετικές παρουσίες που έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους στο πέρασμα των χρόνων.

Ο κύκλος αυτός αποτελείται από τρεις μικρότερους κύκλους, όπου ο ένας είναι εμφωλευμένος μέσα στον άλλο (όπως φαίνεται και στο σχήμα). Το λάθος που κάνουν λοιπόν όλες οι επιχειρήσεις στην πολιτική marketing που ακολουθούν είναι να ξεκινούν από έξω προς τα μέσα όταν εξηγούν τον λόγο ύπαρξής τους στους καταναλωτές.

Ξεκινούν λοιπόν με το “What” (Τι), που είναι το προϊόν ή η υπηρεσία που διαθέτουν, προχωρούν στο “How” (Πως), το οποίο αποτελεί κάποια χαρακτηριστικά όπως το Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα, η διαδικασία παραγωγής και άλλα. Τις περισσότερες φορές όμως παραλείπουν το “Why” (Γιατί), τον λόγο ύπαρξης δηλαδή της επιχείρησης στην οικονομία, στην κοινωνία, στην καθημερινότητα των καταναλωτών.

Οι πραγματικοί ηγέτες από την άλλη, όπως υποστηρίζει ο Simon Sinek, ξεκινούν πάντα με το “Why” και δομούν όλη την πολιτική marketing, αλλά και τη γενικότερη ιδεολογία τους με βάση αυτό. Το “Why” είναι αυτό το οποίο τους οδηγεί και τους δίνει την απάντηση στο “How” και φέρει ως τελικό αποτέλεσμα το “What”.

Διαβάστε περισσότερα εδώ