Διερευνώντας την ευφυΐα της word – of – mouth επικοινωνίας

    Από: Startup Team

Πηγή: www.reporter.gr, Πάνος Τσαγκαράκης

Πολλές φορές στο παρελθόν έχουμε αναφερθεί στην επιρροή που ασκεί η από στόμα – σε – στόμα επικοινωνία στους καταναλωτές και το αντίκτυπο που έχει στην τελική απόφαση αγοράς ενός προϊόντος. Τα εκπληκτικά αποτελέσματα πωλήσεων που είχαν μεγάλα brands, τα οποία υιοθέτησαν αυτή την σχετικά ανέξοδη προσέγγιση marketing, μας δίνει το ερέθισμα, να διερευνήσουμε σε βάθος την ευφυΐα της.

Είναι πλέον αποδεδειγμένο, ότι οι ανταμοιβές της συνεχούς προσπάθειας για αρίστευση στην από – στόμα – σε – στόμα επικοινωνία, είναι τεράστιες και μπορεί να παράγουν ένα βιώσιμο και σημαντικότερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, από οποιαδήποτε άλλη προσέγγιση marketing.

Παρόλα αυτά, πολλοί marketers την αποφεύγουν. Μερικοί επειδή ανησυχούν πως παραμένει ανώριμη σαν προσέγγιση marketing, σε σύγκριση με το εκλεπτυσμένο marketing μάνατζμεντ μέσων, όπως η τηλεόραση και οι εφημερίδες. Άλλοι, πάλι, ανησυχούν διότι δεν μπορούν να αντλήσουν αρκετές και εκτεταμένες πληροφορίες ή να χρησιμοποιήσουν καλοσχεδιασμένα marketing εργαλεία, τα οποία είναι δοκιμασμένα εδώ και δεκαετίες. Και αυτό, γιατί όλες οι επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται στη διαχείριση παραδοσιακών ενεργειών marketing και όλες έχουν παρόμοια γνώση. Για να τιθασεύσουμε την εμπειρία της από – στόμα – σε – στόμα επικοινωνίας, πρωτίστως, πρέπει να δώσουμε στους πελάτες την ευκαιρία να μοιραστούν θετικές εμπειρίες, κάνοντας την ιστορία των προϊόντων σχετική με αυτούς, λένε οι ειδικοί του χώρου.

Το παράδειγμα της Apple

Διερευνώντας την ευφυΐα της word – of – mouth επικοινωνίας

Παράδειγμα είναι η εταιρία Apple, η οποία δημιούργησε τεράστιο θόρυβο πριν βγάλει στην αγορά το iPhone και αργότερα το iPad, υιοθετώντας υψηλής επιρροής ανθρώπους και μέσα, ειδικότερα από το χώρο των κοινωνικών δικτύων. Με αποτέλεσμα, οι καταναλωτές, που είχαν επηρεαστεί από τη δημοσιότητα που έλαβαν τα καινοτομικά προϊόντα της Apple, να συνωστίζονταν σε ουρές την ήμερα της διάθεσης τους στην αγορά, έξω από τα σημεία πώλησης. Η συνεχής αναζωογόνηση της προϊοντικής εμπειρίας, επίσης, βοηθά στο να «τιθασευτούν» οι κρίσεις των  εμπειριών των καταναλωτών, κάτι, που είναι πολύ πιθανότερο να τους κάνει να μιλούν για το προϊόν, πριν από το επίσημο λανσάρισμα του στην αγορά, αλλά και μετά από αυτό. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό για τα προϊόντα που πρωτολανσάρονται, ακριβώς επειδή έτσι ενισχύονται μέσω της από – στόμα – σε – στόμα επικοινωνίας.

Οι περισσότερες εταιρίες χρησιμοποιούν τις απόψεις των καταναλωτών, σχετικά με τα στοιχεία που τους ικανοποιούν, όταν αναπτύσσουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες. Αν και μόνο η ικανοποίηση του πελάτη, δεν είναι αρκετή από μόνη της για να δημιουργήσει τον απαραίτητο θόρυβο γύρω από ένα προϊόν. Για να δημιουργήσουμε θετικό μήνυμα για ένα προϊόν από – στόμα  – σε – στόμα, το οποίο θα έχει αντίκτυπο στην εμπειρία του πελάτη, το μήνυμα, δεν πρέπει να διαφέρει σημαντικά από τις προσδοκίες του, αλλά μπορεί να διαφέρει ως προς τις διαστάσεις που έχουν σημασία για αυτόν.

Διαβάστε περισσότερα εδώ