Πώς να ενισχύσω την εικόνα της εταιρίας μου στο διαδίκτυο –και όχι μόνο;

    Από: Startup Team

Πηγή: epixeiro.gr, του Παντελή Καρβουνόπουλου

 

Γιατί το Facebook, το Twitter ή το Google βρίσκονται σε κάθε υπολογιστή ή φορητή συσκευή που έχει πρόσβαση στο internet; Αυτό συμβαίνει διότι μεταξύ άλλων έχουν χτίσει μία δυνατή εικόνα στο παγκόσμιο ιστό. Αυτό που ονομάζουμε με μία –αγγλική- λέξη: branding.

Όταν ακούμε το όνομα μιας εταιρίας, αυτόματα μας έρχεται στο μυαλό η εικόνα της. Ίσως το λογότυπο ή ο σχεδιασμός της σελίδας της. Πολλές φορές συνδέουμε ένα όνομα με μια υπηρεσία. Για παράδειγμα τις περισσότερες φορές συνδέουμε την παρακολούθηση ενός video online με το YouTube αντί για μία παρόμοια ιστοσελίδα όπως το Vimeo ή το DailyMotion.

Αυτό που καταφέρνουμε λοιπόν με το branding είναι να μπούμε στο μυαλό του κοινού και να συνδέσουμε το όνομα της εταιρίας μας με μία υπηρεσία ή ένα προϊόν. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε τρεις βασικούς τρόπους με τους οποίους μπορείτε να ενισχύσετε το όνομα της εταιρίας σας στο διαδίκτυο –και όχι μόνο.


Δημιουργείστε μία προσωπικότητα

Όταν ο ιδρυτής της Apple, Steve Jobs, δημιούργησε την εταιρία, ήθελε να υπάρχει μία συγκεκριμένη φιλοσοφία. Να αφήνει μία συγκεκριμένη αίσθηση στο αγοραστικό κοινό. Ήθελε οι ίδιοι οι άνθρωποι της εταιρίας, να την σκέφτονται με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Φυσικά δεν μπορούσε να τα κάνει όλα μόνος του. Γι’ αυτό και προσέλαβε τα κατάλληλα άτομα -μηχανικούς, managers, marketers- τα οποία θα προωθούσαν την φιλοσοφία που αυτός ήθελε. Τελικά, με την ηγεσία του, η Apple δημιούργησε μία ολόκληρη κουλτούρα γύρω από το όνομα της κάνοντας εμφανή σε όλους, την εταιρική της προσωπικότητα.

Τι έρχεται στο δικό σας μυαλό όταν ακούτε το όνομα Apple; Μήπως το ιδιαίτερα κομψό design ή η καινοτομία στις νέες τεχνολογίες; Μήπως η απλότητα του ιδρυτή της; Όλα αυτά που εμείς σήμερα πιστεύουμε για την Apple δεν είναι τυχαία. Είναι καλά μελετημένα. Είναι οδηγός στην πορεία της εταιρίας.

Αν και δεν στοχεύουμε όλοι σε τόσο υψηλά standards, είναι καλό να αναρωτηθούμε:

  • Ποιά είναι η προσωπικότητα της δικής μου εταιρίας;
  • Ποιά εικόνα περνάει στο αγοραστικό κοινό;
  • Πώς μπορώ να την βελτιώσω;

Αποφασίστε σχετικά με την προσωπικότητα που θέλετε να έχει η εταιρία σας. Κάποιοι προτιμούν μία πιο «ευχάριστη» ή «χιουμοριστική» παρουσία, άλλοι μία πιο «σοβαρή» κ.ο.κ. Χτίστε επάνω σε αυτήν προσωπικότητα το λογότυπο, τον σχεδιασμό της σελίδας, την στρατηγική του marketing που θα ακολουθήσετε, την πελατειακή πολιτική και οτιδήποτε άλλο περιλαμβάνει την επικοινωνία σας με το κοινό. Αν οι οικονομικές σας δυνατότητες το επιτρέπουν, προσλάβετε τα κατάλληλα άτομα για να ενισχύσουν την εικόνα σας. Τελικά, η αγορά θα ξεκινήσει να σας βλέπει όχι απλά σαν μία εταιρία, αλλά σαν έναν ζωντανό οργανισμό.

Επενδύστε στην ποιότητα

Πάει καιρός από τότε που ευδοκιμούσαν χαμηλής ποιότητας προϊόντα και υπηρεσίες. Όταν υπήρχαν χρήματα, ο καταναλωτής δεν έκανε τόση έρευνα αγοράς όση θα έπρεπε, με αποτέλεσμα πολλές φορές να αγόραζε κάτι το οποίο ήταν αντικειμενικά κακό σε σχέση με τα χρήματα που ξόδεψε. Όμως πλέον, και με την χρήση του Internet, αυτό τείνει να αλλάξει. Το αγοραστικό κοινό εξελίσσεται, ενημερώνεται και προσέχει περισσότερο απ’ ότι στο παρελθόν. Άλλα έχει τόσο μεγάλη σημασία η ποιότητα; Ας δούμε εν συντομία ακόμα ένα παράδειγμα. Αυτό της Google.

Γιατί είναι τόσο δημοφιλής η μηχανή αναζήτησης της Google; Δεν υπήρχαν μηχανές πριν από αυτήν; Φυσικά και υπήρχαν. Οι παλιότεροι, θα θυμούνται το lycos.com ή το altavista.com κλπ. Σε τι διέφερε η Google; Στην ποιότητα των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Ο χρήστης/πελάτης έμενε ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα, έβρισκε αυτό που ήθελε και φυσικά πρότεινε την Google και σε άλλους. Αυτό έκανε την εικόνα της εταιρίας να γιγαντώνεται ενώ παράλληλα «έριχνε» τους ανταγωνιστές της σε εμπορική παρακμή.

Πρωταρχικός σκοπός της εταιρίας, όλα αυτά τα χρόνια, είναι να παρέχει το καλύτερο δυνατό προϊόν στον χρήστη. Αυτό την έκανε γνωστή, δημοφιλή και τελικά επικερδή. Τι μπορούμε να μάθουμε από αυτό το παράδειγμα; Ότι η ποιότητα του προϊόντος, παίζει ζωτικό ρόλο στην εικόνα της εταιρίας.

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ