Άλλο τα ΠΟΠ προϊόντα και άλλο η “pop” μουσική …

    Από: Startup Team

Πηγή: www.reporter.gr, Πάνος Τσαγκαράκης

Τι σχέση έχουν το ένα με το άλλο θα μου πείτε εύλογα. Δεν κάνω ένα απλό λογοπαίγνιο, επιχειρώ μια διαφορετική προσέγγιση για να γίνει πιο σαφής ο λόγος που τα προϊόντα ΠΟΠ δεν είναι τόσο δημοφιλή όσο η μουσική pop. Τι σημαίνει μουσική pop; Το είδος της μουσικής που είναι το πιο δημοφιλές στους μουσικόφιλους διεθνώς. Ένα τραγούδι χαρακτηρίζεται pop ανεξάρτητα αν έχει ηχογραφηθεί και διατεθεί στην αγορά από μια δισκογραφική εταιρία στην Αμερική, στην Αγγλία ή οπουδήποτε αλλού στον κόσμο. Η δε διάθεση του γίνεται μέσω των καταστημάτων cd ή του διαδικτύου, ή με κάθε άλλο πρόσφορο μέσο.

Βασικό χαρακτηριστικό ενός pop τραγουδιού είναι η ευκολία στην επικοινωνία του, αφού μπορούν να το ακούσουν («δοκιμάσουν»), να διαβάσουν κριτικές άλλων και τελικά να το αγοράσουν οι ακροατές – φαν από όλο τον κόσμο!

Ας δούμε τώρα τι σημαίνει ένα ΠΟΠ προϊόν, γιατί πιστεύω ότι δεν είναι λίγοι εκείνοι που δεν γνωρίζουν τη βαρύνουσα σημασία τους και τη σπουδαιότητα που έχει στη διαμόρφωση μιας ανταγωνιστικής ελληνικής ταυτότητας στις εγχώριες και διεθνείς αγορές.

ΠΟΠ (Προϊόν Ονομασίας Προέλευσης) είναι το προϊόν με το όνομα μιας περιοχής, ενός συγκεκριμένου τόπου ή, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, μιας χώρας, το οποίο χρησιμοποιείται για την περιγραφή ενός γεωργικού προϊόντος ή ενός τροφίμου που παράγεται στη συγκεκριμένη περιοχή και του οποίου η ποιότητα ή τα χαρακτηριστικά οφείλονται ουσιαστικά ή αποκλειστικά στο ιδιαίτερο γεωγραφικό περιβάλλον, που περιλαμβάνει τους εγγενείς φυσικούς και ανθρώπινους παράγοντες, του οποίου η παραγωγή, η μεταποίηση και η επεξεργασία πραγματοποιούνται στην οριοθετημένη γεωγραφική περιοχή. «Γεωγραφική ένδειξη»: το όνομα μιας περιοχής, ενός συγκεκριμένου τόπου ή, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, μιας χώρας, το οποίο χρησιμοποιείται στην περιγραφή ενός γεωργικού προϊόντος ή ενός τροφίμου που παράγεται στην εν λόγω περιοχή, του οποίου η συγκεκριμένη ποιότητα, η φήμη ή άλλα χαρακτηριστικά μπορούν να αποδοθούν στην εν λόγω γεωγραφική καταγωγή, ενώ η παραγωγή ή /και η μεταποίηση ή/ και η επεξεργασία του πραγματοποιούνται στην οριοθετημένη γεωγραφική περιοχή. Όπως για παράδειγμα τα διάσημα γαλλικά κρασιά Bordeaux, η Champagne και το Κονιάκ!  Οι Γάλλοι, όμως, σε αντίθεση με μάς, έκαναν τεράστιες καμπάνιες συλλογικά, ατομικά και διαχρονικά μέσω διαφόρων προσωπικοτήτων του σινεμά, της τέχνης, των κυβερνήσεων τους και των αρμόδιων υπουργείων, προκειμένου τα παραπάνω προϊόντα τους να γίνουν γνωστά διεθνώς.

Διαβάστε περισσότερα εδώ