Η Ελλάδα πρέπει να επανεφεύρει τον εαυτό της

    Από: Startup Team

Ο Michael Leander, λίγο πριν βρεθεί στη χώρα μας για το «Travel & Tourism Marketing Masterclass», που διοργανώνει το Ινστιτούτο Επικοινωνίας, μιλάειγια τα νέα δεδομένα όσον αφορά το marketing και την επικοινωνία στο χώρο του τουρισμού και των ταξιδιωτικών υπηρεσιών.

Συνέντευξη στον ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΣΟΥΚΑΛΑ

Τι θα βρίσκεται στο επίκεντρο του «Travel& Tourism MarketingMasterclass» που θα πραγματοποιήσετε την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου; Τι θα προσπαθήσετε να προσφέρετε στους συμμετέχοντες;

Στο Masterclass το βάρος θα δοθεί στην προσπάθεια να εμπνεύσουμε τους marketers να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα των ενεργειών τους όσον αφορά τις πωλήσεις και το marketing. To «Τravel & Tourism Marketing Masterclass» θα εξετάσει τις σύγχρονες τάσεις, ενώ παράλληλα θα προσφέρει χειροπιαστές πληροφορίες αναφορικά με το πώς οι marketers του τομέα μπορούν να βελτιώσουν την απόκτηση και τη διατήρηση πελατών. Θα προσφέρει υψηλού επιπέδου περιεχόμενο και τακτικές συμβουλές που θα μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα σε πλήρη ισορροπία.

Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι marketers στο χώρο του τουρισμού και των ταξιδιωτικών υπηρεσιών; Πώς θα πρέπει να αντιδρούν σε αυτές; Πώς μπορούν να ξεπεράσουν τα προβλήματα;

Η μεγαλύτερη, μάλλον, πρόκληση είναι η έλλειψη πόρων που θα επέτρεπαν στους οργανισμούς να κάνουν όλα αυτά που ένας marketer είναι υποχρεωμένος να κάνει. Ο ορισμός προτεραιοτήτων και η σαφής κατανόηση του τι δουλεύει και τι όχι είναι προαπαιτούμενα για κάθε επιχειρηματικό τομέα. Ειδικά, όμως, στο χώρο του τουρισμού και των ταξιδιωτικών υπηρεσιών υπάρχει η ανάγκη να έρθεις πιο κοντά στον τελικό καταναλωτή. Υπάρχει η ανάγκη να προσπαθήσεις να εδραιώσεις μια άμεση σχέση από την αρχή του ταξιδιού μέχρι το τέλος, μέχρι τη διατήρηση του συγκεκριμένου πελάτη χωρίς παρεμβάσεις από ενδιάμεσους. Για να το επιτύχει αυτό ο κλάδος πρέπει να βελτιώσει αρκετά σημαντικά επιμέρους στοιχεία. Κατ’ αρχάς πρέπει να γίνει καλύτερος στην απόκτηση πελατών απευθείας. Η διαχείριση σχέσεων με τέτοιου είδους πελάτες δεν είναι εύκολη στην αγορά των ταξιδιωτικών υπηρεσιών αλλά οπωσδήποτε είναι ιδιαίτερης σημασίας. Όλα, λοιπόν, ξεκινάνε από την πλήρη κατανόηση των ταξιδιών των πελατών και του τρόπου που αυτά διαφοροποιούνται ανάλογα με τις διάφορες εξειδικευμένες αγορές. Για παράδειγμα το ταξίδι ενός Γερμανού ταξιδιώτη μπορεί να είναι πολύ διαφορετικό από το ταξίδι ενός ταξιδιώτη από τη Ρωσία, ας πούμε. Είναι αναγκαίο η επικοινωνία να ευθυγραμμίζεται για να ταιριάζει με τις εκτιμώμενες προτιμήσεις και συμπεριφορές των εκάστοτε συγκεκριμένων ταξιδιωτών ή των διάφορων τύπων ταξιδιωτών.

Γενικότερα, ποιες θα λέγατε πως είναι οι βασικές προκλήσεις σήμερα για τον ευρύτερο χώρο της επικοινωνίας και του marketing, ανεξαρτήτως τομέα;

Ξανά, ο ορισμός προτεραιοτήτων και η σαφής κατανόηση του τι δουλεύει και τι όχι. Οι marketers τείνουν να δρουν με τρόπο παρόμοιο με εκείνον που ακολουθεί η βιομηχανία της μόδας: Οτιδήποτε είναι νέο είναι «hot» και καθετί παλιό «όχι». Αυτή είναι η πραγματική πρόκληση για οποιονδήποτε εργάζεται σήμερα στον τομέα της επικοινωνίας και του marketing. Πολλές επιχειρήσεις δεν επιχειρούν να διορθώσουν τα βασικά, αν και γνωρίζουν καλά πως δεν μπορείς να αποδεχτείς το «νέο» με ικανοποιητικά αποτελέσματα αν η βασική σου υποδομή όσον αφορά το marketing έχει ψεγάδια. Και δυστυχώς στο 90% των επιχειρήσεων παρατηρούμε ψεγάδια όσον αφορά τα βασικά. Οι επιχειρήσεις οι οποίες δεν κάνουν υποχωρήσεις όταν οικοδομούν τη marketing βάση τους και το κάνουν σωστά έχουν να επιδείξουν άκρως σημαντικά καλύτερα αποτελέσματα αναφορικά με την αξιοποίηση των social media, της διαφήμισης που έχει να κάνει με location based υπηρεσίες και του χώρου των κινητών συσκευών γενικότερα. Οι υπόλοιπες «παλεύουν» με τις νέες δυνατότητες, οι οποίες μέχρι ενός βαθμού υιοθετούνται με μικρή κατανόηση των λεγόμενων W (Why, Where, What κ.λπ. Γιατί, Πού, Τι κ.λπ.) αυτών των καναλιών.

Διαβάστε περισσότερα εδώ