Κρίση: Το καλύτερο διεγερτικό

    Από: Startup Team

Πηγή: www.andro.gr, Τάσος Παγκάκης

«Σε καιρούς ανέχειας πάντα αυτό γίνεται: λίγοι πόροι, μαχητικοί άνθρωποι, δημιουργία. Χωρίς τη Μεγάλη Ύφεση (1930-41) δεν θα παίζαμε Monopoly, δεν θα είχε βρεθεί το ραδιόφωνο αυτοκινήτου, το φωτοτυπικό μηχάνημα ή οι εξελιγμένοι κινητήρες…». Credit: Cindy Andrie/Flickr

Όπως η έμπνευση δεν επισκέπτεται ποτέ τον τεμπέλη,έτσι και η κρίση δεν διεγείρει δημιουργικά τα μυαλά που ζουν χρόνια σε μια στείρα ρουτίνα. Είναι ώρα να αλλάξουμε ρότα –και τη μοίρα μας!

Όταν ρωτήθηκε αν η οικονομική κρίση είναι απόσπαση της προσοχής, ο Βρετανός καλλιτέχνης David Hockney, με το φλεγματικό του τρόπο, απάντησε: «Η έμπνευση ποτέ δεν επισκέπτεται τον τεμπέλη […] Η έμπνευση από την Κρίση διεγείρει…». Ο Hockney έχει δίκιο. Μας λέει να κοιταχτούμε και να χωρίσουμε τα τεμπέλικα μυαλά από τους μαχητές. Μας τονίζει ότι είναι άχαρη και άχρηστη η συζήτηση περί κρίσης, έτσι γενικά. Μας δείχνει την αλληλουχία «έμπνευση- κρίση- διέγερση». Δεν μας το είπαν τα δεκάδες χιλιάδες οικονομικά μυαλά της χώρας (μπλόγκερς, αναλυτές, δημοσιογράφοι κτλ), αλλά ένας τρελά παθιασμένος καλλιτέχνης.

Στην περίοδο του «Great Depression» (1930-41) οι άνθρωποι έκαναν χιλιάδες καινοτομίες χωρίς πόρους, ή ισχυρές εταιρείες και με εκατομμύρια μετανάστες παντού. Ενώ η κρίση διέλυσε εκατοντάδες χώρες, ήθελαν να σηκωθούν ξανά, χωρίς να τους απασχολεί η βολή τους. Δεν τους σταμάτησε τίποτε! Αν το σκεφτείτε, σε καιρούς ανέχειας πάντα αυτό γίνεται: λίγοι πόροι, μαχητικοί άνθρωποι, δημιουργία. Χωρίς τη Μεγάλη Ύφεση δεν θα είχαμε ποτέ τα μπισκότα με κομμάτια σοκολάτας, δεν θα παίζαμε Monopoly, δεν θα είχε βρεθεί το ραδιόφωνο αυτοκινήτου, το φωτοτυπικό μηχάνημα ή οι εξελιγμένοι κινητήρες! Δεν θα είχαμε ίσως το marketing, που μας έμαθε τι είναι η προστιθέμενη αξία, ο πελάτης, το καλό service και η αξία των μαρκών.

Το ίδιο έγινε και στην πετρελαϊκή κρίση των 1970, όπου κράτη και αγορές έφεραν νέες ευρεσιτεχνίες. Μια από αυτές ήταν η μεγαλύτερη τεχνολογική εξέλιξη τα τελευταία 50 χρόνια. Οι ΗΠΑ επένδυσαν εκατοντάδες δις στο σχεδιασμό ολοκληρωμένων ηλεκτρονικών κυκλωμάτων (chips) και κατόπιν σε όλη την υφήλιο οι εταιρείες τα χρησιμοποίησαν για τη σμίκρυνση εκατοντάδων συσκευών (προσωπικός Η/Υ, walkman, φορητό τηλέφωνο, microwave). Νέες δουλειές, νέες ειδικότητες, σταδιακή επαναφορά. Τότε συνέλαβαν για πρώτη φορά το concept των διασυνοριακών εμπορικών κοινοπραξιών ή/και των συνεργασιών μεταξύ πόλεων. Πού να τα πεις αυτά εδώ!

Διαβάστε περισσότερα εδώ