Old business μαθήματα για τις νέες startups

    Από: Startup Team

Πηγή: www.fortunegreece.com

Παρά τη διαφορετική φιλοσοφία τους, οι startups δεν παύουν να είναι εταιρείες που προσπαθούν να βρουν το δρόμο τους σε ένα δεδομένο επιχειρηματικό περιβάλλον. Όσο και αν αποθεώνονται ως δυνάμεις δημιουργικής… καταστροφής, δεν μπορούν να αγνοήσουν τα μαθήματα -ή και τα λάθη- των κολοσσών που υπάρχουν εδώ και δεκαετίες.

Περίπου στη μέση στέκεται ο Ξένιος Θρασυβούλου. Ο 33χρονος ιδρυτής της Peopleperhour είναι το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα νέου επιχειρηματία που λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψη τα διδάγματα των παλαιότερων και δεν τα σβήνει μια μονοκοντυλιά, όπως πολλοί υποστηρίζουν πως πρέπει να γίνεται επειδή «άλλαξαν τα πράγματα».

Στην τελευταία συνάντηση των London Innovators, του οικοσυστήματος των νέων entrepreneurs του Λονδίνου, στο Google Campus, ο Ξένιος ήταν ανάμεσα στους ομιλητές. Συγκέντρωσε στο blog του τις πιο ενδιαφέρουσες ερωτήσεις που του απηύθυναν οι Innovators και τις απάντησε με βάση την εμπειρία και τις γνώσεις του.

Πόσο σημαντικό είναι να διαφοροποιήσω το προϊόν μου από την αρχή;

Old business μαθήματα για τις νέες startups

Αν ήσουν η BMW στα τέλη της δεκαετίας του 1920 και προσπαθούσες να κάνεις pitch την ιδέα να φτιάξεις ένα αυτοκίνητο, το πιθανότερο είναι να σου απαντούσαν «άργησες, ο Χένρι Φορντ και η Daimler το έχουν φτιάξει ήδη, βρες κάτι άλλο». Σήμερα ξέρουμε πως ο χώρος του αυτοκινήτου είναι από τις μεγαλύτερες αγορές στον κόσμου, χωρίς η βασική ιδέα να έχει αλλάξει: τέσσερις ρόδες, ένας κινητήρας, ένα τιμόνι και καθίσματα. Αλλά υπάρχει χώρος για όλους γιατί το κοινό έχει πολλά και διαφορετικά γούστα.

Σε αντίθεση με αυτό που θα σου πουν πολλοί επενδυτές που ψάχνουν τον αντίστοιχο Χένρι Φορντ του σήμερα και σνομπάρουν τους αντίστοιχους «BMW», ο χώρος της τεχνολογίας είναι ακόμα σε βρεφικό στάδιο. Η επιτυχία μπορεί να έρθει σε μια αγορά που ήδη υπάρχει, με ένα προϊόν που μοιάζει με κάποιο άλλο.

Όταν, λοιπόν, σας ρωτούν τι διαφορετικό έχει το προϊόν σας από τον ανταγωνισμό μην πείτε «είναι καλύτερο» ή «εμείς μπορούμε περισσότερο». Προτάξτε τους λόγους για τους οποίους θα το προτιμήσουν συγκεκριμένα segments της αγοράς. Αλλάξτε το «τι» με το «για ποιον». Η BMW δεν είναι καλύτερη από άλλα αυτοκίνητα επειδή έχει εντυπωσιακό ταμπλό. Είναι η όλη εμπειρία που μετράει και σε αυτή πρέπει να επικεντρώνετε.

Διαβάστε περισσότερα εδώ