Το ταξίδι ενός σαπουνιού από την Κρήτη μέχρι τη Ρωσία

    Από: Startup Team

Πηγή: fortunegreece.com

Πείσμα και αποφασιστικότητα είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των Κρητικών. Όταν τους μπει κάτι στο μυαλό δεν τους το βγάζεις με τίποτα και είναι ικανοί να φέρουν τον κόσμο ανάποδα για να το κάνουν πράξη. Αντίστοιχη είναι και η ιστορία της σαπωνοποιίας Αρκάδι η οποία ήρθε στη ζωή το 1946 από τον Γεώργιο Μαλικούτη, εγγονό του Νικόλαου Μαλικούτη, οπλαρχηγού ανατολικών επαρχιών του Νομού Ρεθύμνου που αποτέλεσε ιστορική και ηρωική μορφή του νησιού.

Ο Γεώργιος Μαλικούτης έζησε στην Κρήτη μέχρι την ηλικία των 18 ετών και αφού τελείωσε τις σπουδές του, μπάρκαρε με ένα καΐκι και βρέθηκε στη Μασσαλία, την πόλη του σαπουνιού. Αν και οι σπουδές του είχαν άλλο προσανατολισμό, καθώς σπούδασε ηλεκτρολόγος μηχανικός στο πανεπιστήμιο της Γκρενόμπλ και εμπόριο-οινολογία στην École Supérieure de Commerce στο Μονπελιέ, επιστρέφει στην Ελλάδα το 1928 και μερικά χρόνια αργότερα, το 1946, ιδρύει τη σαπωνοποιία με την επωνυμία «Αρκάδι».

Πώς προέκυψε όμως το όνομα Αρκάδι; Επειδή την εποχή εκείνη ήταν σύνηθες φαινόμενο η χρήση τοπωνύμιων, η ονομασία προήλθε από τη Μονή Αρκαδίου στο νομό Ρεθύμνου. Ήταν ένας τόπος ευλογημένος ο οποίος έβριθε από ελαιόδεντρα. Η εταιρεία ξεκίνησε φτιάχνοντας, από τα ελαιόλαδα της περιοχής που έμεναν αδιάθετα λόγω υψηλής οξύτητας, λευκό σαπούνι σε μεγάλες άσπρες πλάκες καθώς και σε νιφάδες, διαφοροποιώντας τα προϊόντα της από την παραγωγή πράσινου σαπουνιού που κατέκλυζε την ελληνική αγορά.

Το αρχικό σαπωνοποιείο διατηρείται μέχρι σήμερα στο παλαιό λιμάνι του Ρέθυμνου, αλλά η παραγωγή πλέον γίνεται από το εργοστάσιο της εταιρείας στον Ασπρόπυργο Αττικής. Στο τιμόνι της επιχείρησης βρίσκεται η Μαρία Μαλικούτη, εγγονή του Γιώργου Μαλικούτη και τρίτης γενιάς επιχειρηματίας που συνεχίζει την παράδοση της οικογενειακής επιχείρησης.

Εκτός από τη σκόνη πλυντηρίου Αρκάδι που ήταν καινοτόμα για τα ελληνικά δεδομένα και μπήκε πρόσφατα στην εγχώρια αγορά, η διοίκηση της εταιρείας δεσμεύεται ότι θα δούμε νέας τεχνολογίας προϊόντα που θα εκπλήξουν τους καταναλωτές και θα αφορούν κυρίως το πλύσιμο.

Διαβάστε περισσότερα εδώ