Στον κόσμο των επιχειρήσεων δεν είναι ντροπή να λες ότι είσαι ο καλύτερος!

    Από: Startup Team

Σας φαίνεται υπερβολικό; Αφιερώστε μου λίγο χρόνο και κάποιες γραμμές για να σας εξηγήσω την άποψή μου. Σίγουρα στην καθημερινότητά του ο καθένας, ακόμη κι αν ο ίδιος το πιστεύει, είναι δύσκολο να πει προς τα έξω ότι είναι ο καλύτερος στο αντικείμενο εργασίας του, ή σε κάποιο χόμπι του.

Πέραν του ότι αν κάνεις κάτι τέτοιο κινδυνεύεις να χαρακτηρισθείς σαν ψώνιο (για να μη δώσω πιο γλαφυρούς χαρακτηρισμούς), δε θεωρείται και ορθό. Ή μάλλον να το θέσω αλλιώς. Είναι πιο αποδεκτό όταν το δηλώνει κάποιος άλλος για εσένα να ακουσθεί ότι όντως είσαι ο καλύτερος. Ας μην το αρνηθούμε, το να δηλώνουν άλλοι για εσένα ότι είσαι ο καλύτερος, δίνει και μία ασφάλεια, μία επιβεβαίωση.

Το τελευταίο, εννοείται ότι ισχύει και όταν ερχόμαστε στην περίπτωση μίας επιχείρησης. Σίγουρα, όσο περισσότεροι ισχυρίζονται ότι η επιχείρησή μας είναι η καλύτερη στο αντικείμενό της, τόσο μεγαλύτερη και η δημοσιότητα που αυτή η επιχείρηση δημιουργεί γύρω από την ίδια. Είναι και το λεγόμενο word of mouth, που χρησιμοποιούμε σαν όρο στο marketing, το οποίο θεωρείται και η μορφή της προώθησης που φέρνει και τα περισσότερο μετρήσιμα αποτελέσματα σε μία επιχείρηση.

Αυτό όμως που δεν ισχύει στον χώρο των επιχειρήσεων είναι το ότι δε θεωρείται ορθό το να δηλώσεις ότι είσαι ο καλύτερος σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο. Σκεφτείτε το με απλή λογική. Αν δεν είσαι ο καλύτερος, γιατί να σε προτιμήσει η πλειοψηφία του καταναλωτικού κοινού στο οποίο στοχεύεις; Αν δεν είσαι ο καλύτερος πως θα αισθανθεί την κατάλληλη ασφάλεια ο καταναλωτής να έρθει σε εσένα αντί να πάει στον ανταγωνιστή σου;

Ποια είναι η σημαντική λεπτομέρεια; Ότι δεν μπορείς να διεκδικήσεις τον τίτλο του καλύτερου αυθαίρετα. Για να κάνετε κάτι τέτοιο πρέπει και να το πιστεύετε, αλλά και να μπορείτε να το αποδείξετε. Εδώ βέβαια ταιριάζει ωραιότατα η έκφραση:  «Ωραία μας τα λες μέχρι τώρα, αλλά πως το αποδεικνύεις;». Εύλογη η ερώτηση και υπάρχει και η λογική απάντηση:

Βρείτε το σημείο το οποίο σας διακρίνει στο αντικείμενο της επιχείρησής σας και σας ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους. Μπορεί να είναι η καλύτερη ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιείτε, η ταχύτητα και η συνέπεια, η φιλική εξυπηρέτηση του προσωπικού σας. Σκεφτείτε σωστά και διεξοδικά. Παρατηρήστε τη δουλειά σας, ακούστε τα θετικά σχόλια των πελατών σας. Θα δείτε ότι θα βρείτε ένα κοινό σημείο. Το δυνατό σας σημείο.

!command:social!

Κρατήστε αυτό το σημείο γιατί είναι και το Ανταγωνιστικό σας Πλεονέκτημα. Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μίας επιχείρησης είναι πολύ σημαντικό, ειδικά στη σημερινή εποχή που ο ανταγωνισμός δεν προέρχεται μόνο από την πόλη μας, αλλά και από πολλά και διαφορετικά σημεία του πλανήτη.

Είναι αυτό το οποίο θα σας διατηρήσει ζωντανούς, σε μία περίοδο όπου πολλές φορές παρατηρούμε άλλες επιχειρήσεις γύρω μας να μειώνουν εξευτελιστικά τις τιμές σε σημείο που εμείς δεν μπορούμε να φθάσουμε, δεδομένου ότι πρέπει να διατηρήσουμε και την ποιότητά μας και να καλύψουμε τις υποχρεώσεις μας.

Καταλαβαίνετε λοιπόν πόσο σημαντικό είναι για μία επιχείρηση να γνωρίζει το Ανταγωνιστικό της Πλεονέκτημα. Καταλαβαίνετε επίσης γιατί είναι σημαντικό να κάνει γνωστό προς τα έξω το συγκεκριμένο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Δεδομένου λοιπόν ότι το Ανταγωνιστικό μας Πλεονέκτημα είναι και αυτό στο οποίο είμαστε οι καλύτεροι, είναι λογικό να μην είναι ντροπή να βγούμε και να βροντοφωνάξουμε ότι σε αυτό το συγκεκριμένο σημείο είμαστε και οι καλύτεροι. Στην τελική δε λέμε ψέματα, ούτε και εξαπατάμε κανέναν, μπορούμε να το αποδείξουμε μέσα από την καθημερινή μας εργασία. Απλά είμαστε υπερήφανοι για αυτό και χαιρόμαστε να το λέμε.

Βρείτε λοιπόν το δικό σας Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα και μην ντραπείτε να διεκδικήσετε μέσα στην αγορά τον τίτλο του καλύτερου σε αυτό. Γιατί αν ντραπείτε, πολύ απλά θα βρεθεί κάποιος άλλος να το διεκδικήσει πρώτος. Δεν είναι κρίμα;