Πέντε καινοτομίες που θα αλλάξουν τις ζωές μας

    Από: Startup Team
Σύμφωνα με την εταιρεία τεχνολογίας IBM, σε πέντε χρόνια τα πάντα θα έχουν την ικανότητα να μαθαίνουν.

Mια λίστα με καινοτομίες που θα μπορούσαν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι θα εργάζονται, θα ζουν και θα αλληλεπιδρούν κατά την επόμενη πενταετία παρουσίασε η ΙBM στην πρόσφατη  όγδοη ετήσια έκθεση «IBM 5 in 5»

Συγκεκριμένα οι καινοτομίες αυτές είναι οι εξής:
•Η τάξη θα μαθαίνει για το μαθητή
•Οι αγορές στα τοπικά καταστήματα θα υπερισχύσουν των ηλεκτρονικών αγορών
•Η χρήση του DNA των ασθενών από τους γιατρούς για την καταπολέμηση των παθήσεών τους θα γίνει ρουτίνα
•Ένας ψηφιακός φύλακας θα σας προστατεύει όσο είστε online
•Η πόλη θα σας βοηθά να ζείτε σε αυτήν

Η φετινή έκθεση «5 in 5» της IBM πραγματεύεται την ιδέα ότι τα πάντα θα έχουν την ικανότητα να μαθαίνουν – στο πλαίσιο μιας νέας εποχής γνωστικών συστημάτων, κατά την οποία οι μηχανές θα μαθαίνουν, θα σκέπτονται λογικά και θα αλληλεπιδρούν με τους ανθρώπους με ένα πιο φυσικό και εξατομικευμένο τρόπο. Αυτές οι καινοτομίες αρχίζουν να αναδεικνύονται, βασιζόμενες στη συνέργεια του cloud computing, των big data  και των τεχνολογιών μάθησης, με τις κατάλληλες προβλέψεις για την προστασία του ιδιωτικού απορρήτου και της ασφάλειας, και τίθενται στη διάθεση καταναλωτών, δημοτών, μαθητών και ασθενών.

Με το χρόνο, αυτά τα υπολογιστικά συστήματα θα γίνονται όλο και πιο έξυπνα και πιο προσαρμοσμένα, μέσω των αλληλεπιδράσεων με δεδομένα, συσκευές και ανθρώπους, βοηθώντας μας να αναμετρηθούμε με προβλήματα που κάποτε έμοιαζαν άλυτα, χρησιμοποιώντας όλες τις πληροφορίες που βρίσκονται γύρω μας και προσφέροντάς μας την κατάλληλη πληροφόρηση ή συμβουλή ακριβώς όταν τη χρειαζόμαστε περισσότερο. Μια νέα εποχή πληροφορικής θα οδηγήσει σε καινοτομίες που θα επεκτείνουν τις ανθρώπινες ικανότητες, θα μας βοηθούν στην πραγματοποίηση ορθών επιλογών, θα προστατεύουν την ασφάλειά μας και θα μας παρέχουν κατευθύνσεις για τη χάραξη της πορείας μας στον κόσμο με νέους ισχυρούς τρόπους.

Ακολουθούν οι πέντε προβλέψεις που θα καθορίσουν τις μελλοντικές εξελίξεις και θα μας επηρεάσουν σε ατομικό επίπεδο:

Η τάξη θα μαθαίνει για το μαθητή

Ο αριθμός των ατόμων που δεν λαμβάνουν επαρκή εκπαίδευση αποτελεί μια μεγάλη παγκόσμια πρόκληση. Εκτιμήσεις καταδεικνύουν ότι, σε παγκόσμιο επίπεδο, σχεδόν 2 στους 3 ενηλίκους δεν έχουν ολοκληρώσει τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πώς θα μπορούσε ένας μαθητής να ολοκληρώσει όλα τα στάδια της εκπαίδευσης, αποκτώντας τις δεξιότητες που είναι καθοριστικής σημασίας για την επίτευξη των προσωπικών του στόχων στη ζωή;

Η τάξη του μέλλοντος θα προσφέρει στους εκπαιδευτικούς τα εργαλεία που χρειάζονται για να μαθαίνουν πληροφορίες για κάθε μαθητή, παρέχοντάς τους ένα προσαρμοσμένο πρόγραμμα διδασκαλίας από το νηπιαγωγείο έως το λύκειο και μέχρι την απασχόληση. Εντός των επόμενων πέντε ετών, η τάξη θα αποκτήσει την ικανότητα να μαθαίνει για κάθε μαθητή, χρησιμοποιώντας διαχρονικά δεδομένα, όπως βαθμολογίες διαγωνισμάτων, δεδομένα παρουσιών και πληροφορίες για τη συμπεριφορά του μαθητή σε πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης, και όχι μόνο εξετάσεις ικανοτήτων.  Εξελιγμένα εργαλεία ανάλυσης που θα παρέχονται μέσω cloud θα προσφέρουν υποστήριξη για αποφάσεις στους δασκάλους έτσι, ώστε αυτοί να μπορούν να εντοπίζουν ποιοι μαθητές διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο, τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν και, εν συνεχεία, θα προτείνουν μέτρα για την υποβοήθηση των μαθητών ώστε να αντεπεξέλθουν στις προκλήσεις τους με βάση το ατομικό τους στυλ μάθησης.

Επιστήμονες της IBM έχουν ήδη αρχίσει να εργάζονται στην τάξη. Σε ένα πρώτο στο είδος του ερευνητικό έργο σε συνεργασία με τη σχολική περιφέρεια Gwinnett County Public Schools, τη 14η μεγαλύτερη σχολική περιφέρεια στις ΗΠΑ, η IBM θα αξιοποιήσει εργαλεία ανάλυσης όγκου δεδομένων και τεχνολογίες μάθησης για την πληθυσμιακή ανάλυση διαχρονικών στοιχείων για τους μαθητές. Το έργο αποσκοπεί στον εντοπισμό ομοιοτήτων στη μάθηση, στην πρόβλεψη της απόδοσης και των μαθησιακών αναγκών και, εν συνεχεία, στον καθορισμό κατάλληλου ειδικού περιεχομένου και επιτυχημένων τεχνικών διδασκαλίας για τη βελτίωση των αποτελεσμάτων για κάθε έναν από τους 170.000 μαθητές της περιφέρειας, με απώτερο στόχο την αύξηση του ποσοστού αποφοίτησης της περιφέρειας.

Οι αγορές στα τοπικά καταστήματα θα υπερισχύσουν των ηλεκτρονικών αγορών

ι ηλεκτρονικές αγορές έχουν γίνει κάτι συνηθισμένο για πολλούς ανθρώπους. Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις έφτασαν πέρυσι για πρώτη φορά στο ύψος του 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων ΗΠΑ και αναπτύσσονται ταχύτερα από ό,τι οι πωλήσεις στα καταστήματα.

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα προς το παρόν έχουν ένα πλεονέκτημα, ως προς την ικανότητά τους να μαθαίνουν από τις επιλογές που κάνουμε στο Web. Σήμερα, τα περισσότερα φυσικά καταστήματα περιορίζονται στην πληροφόρηση που μπορούν να αντλήσουν από το σημείο πώλησης  – και η τάση οι καταναλωτές να επισκέπτονται τα καταστήματα για να δουν τα προϊόντα και εν συνεχεία να αναζητούν χαμηλότερες τιμές για αυτά στο Internet (showrooming) καθιστά δυσκολότερο τον ανταγωνισμό με τα ηλεκτρονικά καταστήματα λιανικής πώλησης που ανταγωνίζονται εστιάζοντας αποκλειστικά στις τιμές.

Εντός πέντε ετών, ορισμένες καινοτομίες θα ξαναφέρουν στη μόδα τις αγορές στα τοπικά καταστήματα. Οι ικανοί επιχειρηματίες λιανικών πωλήσεων θα αξιοποιήσουν την αμεσότητα του καταστήματος και την εγγύτητα στους πελάτες για να δημιουργήσουν εμπειρίες που δεν μπορούν να αναπαραχθούν από τις επιχειρήσεις αποκλειστικά ηλεκτρονικών λιανικών πωλήσεων. Τα φυσικά καταστήματα θα εμπλουτίσουν την ψηφιακή εμπειρία φέρνοντας το Web εκεί που οι αγοραστές μπορούν πραγματικά να το αγγίξουν.

Σε πέντε χρόνια, οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης θα μπορούσαν να βασίζονται σε τεχνολογίες παρόμοιες με αυτές που χρησιμοποιούνται στο υπολογιστικό σύστημα Watson, εξοπλίζοντας με αυτές τους πωλητές έτσι, ώστε να γίνονται ειδικοί πάνω σε κάθε προϊόν που διαθέτει το κατάστημα. Με τεχνολογίες όπως η επαυξημένη πραγματικότητα (augmented reality) και η  πρόσφατη  ανακοινωση της εταιρείας για τη διάθεση του Watson ως πλατφόρμας ανάπτυξης εφαρμογών, η IBM παρέχει στους αγοραστές καλύτερες εμπειρίες περιήγησης και αγορών στο κατάστημα.

Καθώς οι κινητές συσκευές, υποστηριζόμενες από το cloud computing, επιτρέπουν στα άτομα να κοινοποιούν τι είναι αυτό που τα κινητοποιεί, η υγεία τους ή οι διατροφικές τους ανάγκες, τα virtual closets και τα κοινωνικά δίκτυα, οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης θα είναι σύντομα σε θέση να προβλέπουν με απίστευτη ακρίβεια τα προϊόντα που ένας καταναλωτής θέλει και χρειάζεται περισσότερο. Ως αποτέλεσμα, τα καταστήματα θα μετατραπούν σε εξαιρετικά ελκυστικούς προορισμούς, με εμπειρίες που είναι εξατομικευμένες για κάθε καταναλωτή.

Επιπλέον, λόγω της εγγύτητάς τους και των πολλών σημείων παρουσίας τους, τα καταστήματα θα μπορούν να προσφέρουν στους αγοραστές ένα μεγάλο εύρος επιλογών γρήγορης παραλαβής ή παράδοσης, όπου και αν βρίσκεται ο πελάτης. Η παράδοση εντός δύο ημερών θα μοιάζει υπερβολικά αργή.

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ