«STORY-TELLING» ΚΑΙ «BRAND CONTENT»: Η ΝΕΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ

    Από: Startup Team

του Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλου

Ο κ. Ολιβιέ Άλτμαν, υπεύθυνος δημιουργικού στον όμιλο Publicis στο Παρίσι και συγγραφέας του βιβλίου «Οι νέες προκλήσεις του Brand Content» (εκδ. Pearson, 2013), είναι σαφής: «Το brand content είναι ένα νέο πεδίο δημιουργικού παιχνιδιού. Εν τέλει, είναι αυτό που θα έπρεπε να είναι η καλή διαφήμιση –η συναλλαγή μεταξύ μιας μάρκας που θα πετυχαίνει να οικοδομήσει μία συγκινησιακή σχέση με το κοινό της, και ενός καταναλωτή που θα έχει την αίσθηση ότι ψυχαγωγείται, χωρίς να αισθάνεται οποιαδήποτε εμπορική πίεση», μάς λέει.

Υπό αυτό το πρίσμα, το brand content («περιεχόμενο μάρκας») προσδιορίζει περιεχόμενα που παράγονται και μεταδίδονται από μία ηλεκτρονική μάρκα (e-brand) για επικοινωνιακούς σκοπούς, όπως τα ψηφιακά γεγονότα, τα φιλμς, τα serial, τα παιχνίδια και οι διάφορες άλλες ιστορίες. Έτσι, το brand content επιτρέπει στην ηλεκτρονική μάρκα που δεσμεύεται, να βρει τον δικό της εκφραστικό δρόμο, μέσω της μουσικής, του χιούμορ, της φύσης, του αθλητισμού, της κουζίνας, της γραφής… Έχουμε, συνεπώς, να κάνουμε με μία σύλληψη που εφευρέθηκε για να απαντά στην ευκαμψία του web, στις νέες του μάρκες και στους «ιντερναίτες». Στον δε βαθμό που αυτοί οι τελευταίοι κινούνται με μεγάλη ταχύτητα στο Διαδίκτυο, οι ηλεκτρονικές μάρκες πρέπει να είναι και αυτές πανταχού παρούσες.

!command:ad!

Μέσα σε αυτό το νέο επικοινωνιακό και διαφημιστικό περιβάλλον, το αμερικανικό site Buzzford, εξειδικευμένο στο δηλητηριώδες χιούμορ, υπερηφανεύεται ότι φέρνει την επανάσταση στον χώρο της διαφήμισης. «Είναι επιστροφή στην εποχή του Mad Men, όταν βλέπαμε την διαφήμιση σαν τρόπο αφήγησης μιας ιστορίας», επαναλαμβάνει ο ιδρυτής του, Τζόνας Περέττι. «Δεν έχουμε διαφημιστικές βινιέτες στο site μας. Φιλοξενούμε ιστορίες γύρω από μάρκες, που έχουν κάτι να πουν και που ενδεχομένως μπορούν να εμπνεύσουν ολόκληρο τον πλανήτη. Σε κάποιες περιπτώσεις πρόκειται για καλογραμμένα άρθρα, προσανατολισμένα σε αυτό που αποκαλώ διαφήμιση του 21ου αιώνα. Μόνο που αυτή την φορά έχει διαδικτυακό και ψηφιακό χαρακτήρα και καλύπτει όλο το φάσμα της διαδικτυακής τεχνολογίας».

Διαβάστε περισσότερα εδώ