Νέα γενιά executives: Το θέμα που απασχολεί τις επιχειρήσεις!

    Από: Startup Team

Tou Τάσου Παγκάκη,

Μετά το σοκ, η ωρίμανση, η απόφαση, η αλλαγή και η επανεκκίνηση. Κάπως έτσι βλέπω τη διαδικασία αλλαγής μιας επιχείρησης, από τις νέες συνθήκες, όπου και αν δραστηριοποιείται. Νομίζω ότι η ταχύτητα απόκρισης σε αυτά τα στάδια τελικά θα κρίνει ποιοι θα ηγηθούν στο τέλος… ή ποιοι θα μείνουν ζωντανοί. Εξίσου καταλυτικός όμως θα είναι ο ρόλος των ανθρώπων στις επιχειρήσεις. Έγραφα πριν λίγους μήνες, από αισθητήριο και ερμηνεία όσων βλέπω γύρω μου στις χώρες που πηγαίνω, ότι πρέπει (στο μέλλον) να είσαι ο εαυτός σου.

Το στελέχη επιχειρήσεων των τελευταίων 25 ετών θα δυσκολευτούν να ακολουθήσουν τη μετάβαση αυτή. Το λέω αυτό, παρατηρώντας κατά καιρούς τις διεθνείς έρευνες τάσεων. Οι επιχειρήσεις θα χρειαστούν μια νέα «μαγιά», μια μελλοντική γενιά executives. Δεν αναφέρομαι καθόλου στο ηλικιακό θέμα, γιατί είναι ψευδεπίγραφο δίλημμα (μισή αλήθεια). Αντίθετα, εννοώ τις αξίες αυτών των ανθρώπων, την αφοσίωση πρωτίστως στο κοινό καλό με ό,τι κάνεις και λιγότερο στο προσωπικό «status quo». Αν διαβάσετε τις έρευνες που γίνονται σε CEO και Marketers, θα το δείτε. Δεν αρκεί πια ούτε το καλό «παλμαρέ» πτυχίων ούτε εν γένει τα κριτήρια που ίσχυαν χρόνια πριν. Οι CEO αναζητούν δημιουργικότητα, καινοτομία, «ξύπνημα» των οργανισμών που διοικούν, μιας και έχουν καταλάβει ότι η αυταρέσκεια και η συνήθεια ρουτίνας των στελεχών εμποδίζουν το μέλλον της επιχείρησης. Η προηγούμενη πορεία επιτυχιών ενός ανθρώπου για πολλά χρόνια είναι πλέον μη έγκυρο κριτήριο. Ο κάθε εργαζόμενος, ιδιαίτερα αυτός που έχει ευθύνες, πρέπει να «ανασυντάσσεται» συχνά, να αποκτά νέες γνώσεις, να φρεσκάρει απόψεις, να γίνεται ξανά χρήσιμος. Χρειαζόμαστε μια στροφή του κοινού παραδείγματος (paradigm shift).

Πιο δημιουργικοί, πιο τολμηροί, πιο ανθρώπινοι… Πλέον δεν σε πληρώνω για να κάνεις ό,τι έκανες ή ό,τι σου έλεγα εγώ να κάνεις. Τώρα θέλω τη δική σου προστιθέμενη αξία, την πρωτοβουλία, τη δημιουργική σκέψη που μπορεί να λύσει προβλήματα και να μας πάει όλους πιο μπροστά. Να τολμήσεις, να πειραματιστείς, να μάθεις και να φέρεις πίσω αξία και όφελος. Να το κάνεις με ομάδες που θα σε ακολουθήσουν για την προσωπικότητά σου, την ειλικρίνεια, τη διαφάνεια των λόγων και των έργων σου. Ακούγονται παιδικά και «αγνά» όλα αυτά; Σας βεβαιώνω, δεν είναι. Μια επιχείρηση δεν πρόκειται να σωθεί από δανεικά αν οι δυνάμεις της είναι «κουρασμένες» –και αυτά άλλωστε είναι τα «soft skills» που δείχνουν οι παγκόσμιες έρευνες.

Διαβάστε περισσότερα εδώ