Λουξ: Από βιοτεχνία της Πάτρας στις αγορές της Ευρώπης και των ΗΠΑ!

    Από: Startup Team

πηγή: imerisia.gr

Με περισσότερα από 60 χρόνια παρουσίας στην ελληνική βιομηχανία αναψυκτικών, η «Λουξ Μαρλαφέκας» έχει καταφέρει να ξεχωρίσει και να συνδέσει τον όνομά της με την παραγωγή προϊόντων υψηλής ποιότητας. Σήμερα, όπως αναφέρει στην «ΗτΣ» ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιάννης Μαρλαφέκας, με «όπλο» την καινοτομία θέτει ακόμη πιο ψηλά τον πήχυ, στοχεύοντας στην ενίσχυση της θέσης της στην εγχώρια αγορά και κυρίως την επέκτασή της στο εξωτερικό.

Ολα ξεκίνησαν το 1950, όταν ο Παναγιώτης Μαρλαφέκας, ιδρυτής της επιχείρησης, άνοιξε μία μικρή βιοτεχνία στην οδό Παντοκράτορος στην Παλαιά Πόλης της Πάτρας. Τότε, στην αχαϊκή πρωτεύουσα, λειτουργούσαν άλλες 11 αναλόγου μεγέθους επιχειρήσεις. Δουλεύοντας με μεράκι και επιλέγοντας τα καλύτερα υλικά, -φιλοσοφία που την διακρίνει μέχρι σήμερα- προσπάθησε να δημιουργήσει μοναδικές συνταγές που θα ταίριαζαν στο προφίλ του Έλληνα. Οι γεύσεις αγαπήθηκαν γρήγορα από τους Πατρινούς, οι οποίοι αγκάλιασαν την εταιρεία και τους ανθρώπους της.


Η πορεία προς την καταξίωση

Στα χρόνια που ακολούθησαν, η απήχηση της Λουξ ξεπέρασε τις προσδοκίες, ενώ ούτε η είσοδος των πολυεθνικών στάθηκε ικανή να ανακόψει την ανοδική πορεία. Η ανάπτυξη όμως, έκανε επιτακτική την ανάγκη για αύξηση της παραγωγικότητας. Έτσι, στις αρχές της δεκαετίας του 1970 ο Παναγιώτης Μαρλαφέκας πήρε τη μεγάλη απόφαση να μεταφέρει την επιχείρηση στο Κεφαλόβρυσο, με το φημισμένο νερό και να φτιάξει το 1972 ένα καινούργιο εργοστάσιο σε μια έκταση 2.500 τ.μ. Η κίνησή του αποδείχθηκε κάτι παραπάνω από εύστοχη, καθώς βοήθησε την εταιρεία να επεκταθεί στους γειτονικούς νομούς της Αχαΐας και να εδραιώσει την παρουσία της στην ευρύτερη περιοχή.

Η «μάχη» με τις πολυεθνικές

Ο δρόμος δεν ήταν πάντα στρωμένος με ροδοπέταλα. Τη δεκαετία του 1980, η εταιρεία κλήθηκε να αντιμετωπίσει το σκληρό και πολλές φορές αθέμιτο ανταγωνισμό των πολυεθνικών που σχεδόν «εξαφάνισαν» τις εγχώριες βιομηχανίες εμφιάλωσης. Η κίνηση της Λουξ να λανσάρει αναψυκτικά σε πλαστική φιάλη των 330 cc (αποτελεί σήμερα το σήμα κατατεθέν της), ένα καινοτόμο για την εποχή του προϊόν αποδείχθηκε κάτι παραπάνω από σωτήρια, καθώς την βοήθησε να αντέξει και να βγει ακόμη πιο δυνατή.

Αλλαγή σκυτάλης

Το 1989, η εταιρεία άλλαξε σελίδα. Ο ιδρυτής παρέδωσε τα ηνία στους τρεις γιους του, Ιωάννη, Κωνσταντίνο και Πλάτωνα, οι οποίοι διοικούν μέχρι σήμερα την εταιρεία. Με την παρακαταθήκη του πατέρα τους και «σύμμαχο» τις φρέσκιες ιδέες, επεδίωξαν να πάρουν την εταιρεία ένα βήμα παραπέρα και να την κάνουν πρωταγωνιστή των εξελίξεων. Ήξεραν όμως, πως για να γίνει αυτό, έπρεπε να δημιουργήσουν μια εταιρεία με ισχυρή παραγωγική βάση που θα μπορούσε να υποστηρίξει τα σχέδιά τους. Υστερα από συνεχείς επενδύσεις, τεράστια κεφάλαια, και εκμεταλλευόμενοι τους αναπτυξιακούς νόμους, πέτυχαν σε σημαντικό βαθμό αυτό που ήθελαν.

Σήμερα, η Λουξ διαθέτει τρεις ιδιόκτητες υπερσύγχρονες μονάδες, που εκτείνονται σε συνολική έκταση 33.000 τ.μ., από τα οποία τα 7.800 τ.μ. είναι στεγασμένοι χώροι. Παράλληλα, πέτυχαν και κάτι άλλο: να εδραιώσουν την εταιρεία ανάμεσα στους κορυφαίους εμφιαλωτές. Αυτή τη στιγμή, η Λουξ κατέχει την 3η θέση στην αγορά με μερίδιο αγοράς 13% στην κατηγορία των αναψυκτικών. Απασχολεί άμεσα και έμμεσα 90 άτομα, ενώ το δίκτυό της υποστηρίζεται από 300 και πλέον αντιπροσώπους σε όλη τη χώρα. Επιπλέον, εξάγει στις αγορές της Γερμανίας, του Καναδά, των ΗΠΑ, της Ιταλίας, της Αυστραλίας και της Κύπρου. Την τελευταία πενταετία, τo καθαρό κέρδος της κυμαίνεται σταθερά στα επίπεδα του 15% – 18%, ενώ παρά τη σημαντική κάμψη της κατανάλωσης αυξάνει με διψήφιους ρυθμούς τα έσοδά της. Το 2010, ο τζίρος της ανήλθε στα 20 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη διαμορφώθηκαν στα επίπεδα των 3 εκατ. ευρώ. Τα αναψυκτικά Λουξ έχουν επιλεχθεί από το Ελληνικό Οργανισμό Προώθησης Εξαγωγών για να σερβίρονται μέσα από την πρωτοβουλία «Kerasma» σε όλο το κόσμο σε Road shows και στα ελληνικά εστιατόρια για την προώθηση των ελληνικών γεύσεων. Το 2009 κέρδισε το 1ο Βραβείο Επιχειρηματικότητας «Ανάπτυξης & Καινοτομίας Κούρος 2009» από τη Λέσχη Επιχειρηματικότητας.

Η συνταγή της επιτυχίας

«Κλειδί», για την επιτυχία, όπως αναφέρει μιλώντας στην «HτΣ», ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιάννης Μαρλαφέκας, ήταν και η λιτή και χρηστή διοίκηση, χωρίς την οποία τα πράγματα σήμερα θα ήταν εντελώς διαφορετικά. Η λιτή και χρηστή διοίκηση επέτρεψε στην εταιρεία να βασίσει την ανάπτυξή της στα δικά της υγιή πόδια και όχι σε δάνειες δυνάμεις. Ο τραπεζικός δανεισμός της Λουξ είναι μηδενικός, ενώ την τελευταία πενταετία υλοποίησε επενδύσεις ύψους 12.700.000 ευρώ, κάνοντας χρήση αποκλειστικά των δικών της κεφαλαίων.

Στα «σκαριά» νέο καινοτόμο προϊόν

Εξίσου φιλόδοξα είναι τα σχέδια της Λουξ για το μέλλον. Η εταιρεία επιδιώκει να κυκλοφορήσει μια νέα σειρά καινοτόμων αναψυκτικών, μέσα από την οποία φιλοδοξεί να κάνει το μεγάλο «άλμα» στο εξωτερικό. «Θέλουμε να μπούμε στις ανεπτυγμένες αγορές, προσφέροντας ένα premium προϊόν που θα κάνει τη διαφορά από τον ανταγωνισμό», επισημαίνει ο κ. Μαρλαφέκας και εξηγεί πως «όταν το προϊόν που έχεις είναι μοναδικό και δεν αντιγράφεις κάποια επιτυχημένη συνταγή, τότε έχεις περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας».

Η εταιρεία, στην παρούσα φάση, αναζητά και συνεργάτες που θα πιστέψουν και θα στηρίξουν αυτό το εγχείρημα.

Ήδη, υπάρχει ενδιαφέρον από διάφορα σχήματα που θέλουν να επενδύσουν σε ελληνικές εταιρείες με προοπτικές.

Το προϊόν εκτιμάται πως θα τοποθετηθεί στα ράφια των σούπερ μάρκετ εντός και εκτός συνόρων στα τέλη του 2012.