QR Codes: το επόμενο διαδραστικό εργαλείο του μάρκετινγκ…

    Από: Startup Team

Πηγή: www.reporter.gr

Αν παρατηρήσατε στις κυριακάτικες εφημερίδες μια διαφήμιση του ΟΤΕ, μ ένα τετράγωνο περίεργο σήμα, στο αριστερό πάνω μέρος της σελίδας, μην παραξενευτείτε, διότι είδατε το μέλλον στη διαδραστική συμμετοχή των καταναλωτών σε προϊόντα- επιχειρήσεις. Είναι οι  QR Codes (κωδικοί ταχείας ανάγνωσης)!

Το Web αυτό καθαυτό μπορεί να είναι ένα θαυμάσιο εργαλείο μάρκετινγκ, αλλά οι διευθύνσεις στο Web καταλήγουν εφιάλτες γι’ αυτό. Τα URLs, είναι συχνά ένας μακρύς, σκοτεινός δρόμος γεμάτος από διευθύνσεις που είναι δύσκολο να τις θυμάται κανείς. Γι’ αυτό όλο και περισσότερες επιχειρήσεις στρέφονται στην τεχνολογία των QR Codes (κωδικών ταχείας ανάγνωσης). Πιθανόν να έχετε ακούσει για τους κωδικούς αυτούς, αλλά ακόμα κι αν δεν ξέρετε ακριβώς πώς λειτουργούν ή τι κάνουν μπορείτε να είστε βέβαιοι ότι οι κωδικοί QR πρόκειται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του τρόπου που οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με το ψηφιακό περιεχόμενο, ακόμη και με τον κόσμο γενικότερα.

Από τη μια πλευρά, οι παραδοσιακοί γραμμωτοί  κωδικοί είναι μονοδιάστατα δομημένοι και μπορούν να έχουν μόνο μέχρι 20 αριθμητικά ψηφία. Αυτό είναι αρκετό για να αναγνωσθούν κωδικοί προϊόντων από μηχανήματα, αλλά δεν αρκεί για να κωδικοποιήσει κάποιος μια διεύθυνση Web, πόσο μάλλον για κάτι πιο πολύπλοκο.

Από την άλλη πλευρά ο κωδικός ταχείας ανάγνωσης είναι δυσδιάστατος και μπορεί να περιέχει χιλιάδες πληροφορίες και χαρακτήρες. Μπορεί να περιλαμβάνει κείμενο, διευθύνσεις Web, αριθμό τηλέφωνου, ή SMS αριθμούς. Ένας χρήστης μπορεί να ανιχνεύσει τον κωδικό με την κάμερα του τηλεφώνου του και να έχει  πρόσβαση σε έναν πλούτο πληροφοριών, είτε απευθείας από τον κωδικό, είτε συνδεόμενος με ένα δικτυακό τόπο ή άλλη πηγή πληροφοριών.

Οι QR κώδικες αναπτύχθηκαν για πρώτη φορά από την Denso Wave Inc, θυγατρική της Toyota Corp, για την παρακολούθηση των στοιχείων απογραφής των οχημάτων της, αλλά η τεχνολογία σύντομα πήρε τον δικό της δρόμο. Οι QR χρησιμοποιούνται ευρέως πλέον στην Ιαπωνία την τελευταία δεκαετία ενώ ο αυξανόμενος αριθμός των χρηστών smartphones στον κόσμο, σημαίνει ότι οι κωδικοί είναι τελικά αναγνώσιμοι παντού. Δεδομένου δε ότι η Denso Wave εισήγαγε τους QR ως ένα πρότυπο ανοικτό σε όλους, δεν υπάρχουν θέματα διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας ή αδειών, τα οποία να παρεμβαίνουν στη χρήση τους.

Ωστόσο, ο κωδικός QR δεν είναι ο μοναδικός που προσπαθεί να κερδίσει την προσοχή μας σήμερα, υπάρχουν και άλλοι, όπως οι κωδικοί Data Matrix και Microsoft Tag format, οι οποίοι είναι και αυτοί διαθέσιμοι. Παρόλα αυτά, μέχρι στιγμής, δεν είναι ξεκάθαρο αν οι κωδικοί QR κερδίζουν την κούρσα του ανταγωνισμού δημοτικότητας από τους 2-D bar code.

Εύκολο να φτιαχτεί, εύκολο να τον διαβάσετε

Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας QR, είναι το πόσο εύκολη είναι η δημιουργία των κωδικών. Μια ιστοσελίδα όπως η Kaywa, έχει δημιουργήσει έναν δωρεάν QR κωδικό που μπορεί να περιλαμβάνει μέχρι 250 χαρακτήρες κειμένου. Μια άλλη ιστοσελίδα, η Kerem Erkan, υποστηρίζει επίσης δωρεάν τη δυνατότητα να αναπτυχθούν δράσεις σε έναν κωδικό, όπως μια εντολή για να περιηγηθείτε σε μια ιστοσελίδα ή ακόμα και να κάνετε ένα τηλεφώνημα. Δοκιμάστε ένα από αυτά τα εργαλεία και θα δείτε πόσο απλό είναι να αρχίσετε να χρησιμοποιείτε τους κωδικούς.

Η άλλη πλευρά του νομίσματος, βέβαια, είναι το λογισμικό που χρησιμοποιείται για να διαβάσει κανείς QR κωδικούς. Ο κωδικός εφαρμογής ανάγνωσης, όπως π.χ. η app asQR (για το iPhone), και ο Barcode Scanner (για Android), προσφέρουν τη δυνατότητα στους χρήστες να στρέφουν την κάμερα ενός smartphone σε ένα QR code scanner. Στην πραγματικότητα, είναι δύσκολο να αναφέρουμε ακόμα και τις «κορυφαίες» QR εφαρμογές σε αυτό το σημείο, δεδομένου ότι σήμερα υπάρχουν τόσα πολλές διαθέσιμες. Ως εκ τούτου, είναι σχεδόν σίγουρο, ότι  θέλουν να πειραματιστείτε με διάφορους QR κωδικούς ανάγνωσης στο smartphone σας για να επιλέξετε αυτόν που εσείς προτιμάτε.

Οι απεριόριστες επιλογές των QR Codes στο μάρκετινγκ

Θέλετε να ξεκινήσετε τη χρήση των κωδικών QR στην επιχείρησή σας; Δοκιμάστε μερικές από αυτές τις κοινές εφαρμογές :

• Τοποθετήστε ένα QR κωδικό στο πίσω μέρος της business κάρτας της επιχείρησής σας, με τα στοιχεία επικοινωνίας και τα στοιχεία σύνδεσης στον ιστοχώρο σας.

• Συμπεριλάβετε ένα QR κωδικό στις βιτρίνες των καταστημάτων σας, επιτρέποντας στους αγοραστές που τις κοιτάνε, να δούνε τον κωδικό σ ένα προϊόν το όποιο θα μπορούν να το αγοράσουν επιτόπου ή on-line.

• Χρησιμοποιήστε QR κωδικούς για την εξυπηρέτηση των προσφορών, κουπονιών, εκπτώσεων, είτε σε παραδοσιακές έντυπες διαφημίσεις ή στην οθόνη του κατάστηματος.

• Χρησιμοποιήστε τους κωδικούς QR για guerrilla μάρκετινγκ σε εκδηλώσεις, σε αυτοκόλλητα ή πινακίδες, στα οχήματα της εταιρείας, ή σε εμπορεύματα, όπως T-shirts.

• Δημιουργήστε QR κωδικούς που οδηγούν τους πελάτες στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης που έχετε, σε μέσα ενημέρωσης, σε σελίδες συνδρομής για ενημερώσεις μέσω email.

• Βάλτε τους κωδικούς στα μενού, αποδείξεις, αποκόμματα εισιτηρίων, τσάντες για ψώνια, ή σε οποιοδήποτε άλλο στοιχείο έτσι ώστε οι πελάτες σας να τους έχουν μαζί τους.

Και δεν εξαντλείται με αυτά ο κατάλογος με τους τρόπους που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τους QR κωδικούς! Στην πραγματικότητα, οι marketers που χρησιμοποιούν τους QR κωδικούς, με τόσους πολλούς τρόπους και δημιουργικότητα, θα διαπιστώσουν πως είναι δύσκολο να παρακολουθούν και τις χρήσεις. Και αυτό είναι το σημείο κλειδί: οι κωδικοί QR γίνονται δημοφιλείς ακριβώς επειδή προσφέρουν τόση πολλή ευελιξία και χώρο για δημιουργικότητα.

Οι QR κωδικοί ήρθαν και νομίζω πως είναι δύσκολο να βρούμε αυτή τη στιγμή ένα περισσότερο «καυτό» και δυνητικά πολύτιμο  διαδραστικό εργαλείο μάρκετινγκ για τη σύγχρονη επιχείρηση.