Οι νέες τεχνολογίες κερδίζουν την κρίση!

    Από: Startup Team

«Όταν η κατάσταση γίνεται ζόρικη, οι ζόρικοι συνεχίζουν» έλεγε ο Αμερικανός πρόεδρος, John Kennedy. Έτσι και εδώ, στην Ελλάδα, σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, υπάρχουν… οι ζόρικοι που τολμούν να κινηθούν στην επιχειρηματική «σκακιέρα» εκμεταλλευόμενοι τις δυνατότητες που τους δίνουν οι νέες τεχνολογίες και το ίντερνετ. Πολλοί από αυτούς καταφέρνουν να βγουν κερδισμένοι.

Έχουμε, για παράδειγμα, τα e-shops. Γίνονται όλο και περισσότερα, αφού ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια το ένα μετά το άλλο. Παρά την οικονομική κρίση. Και είναι λογικό. Ένα διαδικτυακό κατάστημα έχει σαφώς λιγότερα λειτουργικά έξοδα από ένα παραδοσιακό μαγαζί. Την ίδια ώρα, εκμεταλλευόμενο τις δυνατότητες του ίντερνετ, παρέχει στο κοινό μια σειρά από προνόμια όπως μεγάλη γκάμα προϊόντων, εξοικονόμηση χρόνου αφού οι αγορές γίνονται από το σπίτι, αλλά και χαμηλότερες τιμές.

«Καλά όλα αυτά, αλλά στην ουσία τι γίνετε; Έχουν έσοδα τα e-shops σε μια τόσο δύσκολη περίοδο;» θα αναρωτιούνται πολλοί. Οι αριθμοί λένε την αλήθεια: οι online αγορές στην Ελλάδα το 2013 αυξήθηκαν κατά 25%! Αυτό καταγράφει έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Την ώρα που ο τζίρος των κλασικών καταστημάτων είναι ιδιαίτερα χαμηλός, η πορεία και τα έσοδα των ηλεκτρονικών καταστημάτων πάνε προς τα πάνω, δικαιώνοντας παράλληλα τους επιχειρηματίες που επέλεξαν να δραστηριοποιηθούν με αυτόν τον τρόπο. Και αν τώρα, εν μέσω οικονομικής κρίσης, τα ιντερνετικά μαγαζιά πάνε καλά, σκεφτείτε πόσα περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν αργότερα. Όταν το οικονομικό περιβάλλον θα είναι ευνοϊκότερο.

Δεν είναι όμως μόνο τα e-shops που έχουν το δικό τους… Success Story, νικώντας την κρίση. Ανάλογη πορεία καταγράφεται, για παράδειγμα, και για τα ελληνικά sites σύγκρισης τιμών. Πριν λίγο καιρό, έτυχε για λόγους ρεπορτάζ να μιλήσω με ένα στέλεχος γνωστού site τέτοιου τύπου. «Οι μοναδικοί επισκέπτες του site μας κάθε μήνα, ξεπερνούν τους 3.000.000 χρήστες» μου είπε, μεταξύ άλλων. Μου επεσήμανε επίσης όταν είναι ικανοποιημένος από την γενικότερη πορεία της ιστοσελίδας- επιχείρησης του.

Και σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για μια έξυπνη ιδέα, η οποία αξιοποιεί τις δυνατότητες του ίντερνετ. Μέσω των sites σύγκρισης τιμών, ο καταναλωτής μπορεί πολύ γρήγορα να συγκρίνει τιμές σε μια σειρά από προϊόντα, και να κάνει την καλύτερη δυνατή αγορά εξοικονομώντας χρήματα. Υπηρεσίες, δηλαδή, που ταιριάζουν γάντι στην εποχή μας.

Αυτές οι επιχειρηματικές επιτυχίες δείχνουν ότι η hi-tech επιχειρηματικότητα, ακόμα και στην ταλαιπωρημένη ελληνική αγορά, προσφέρει ευκαιρίες. Φυσικά, δεν αρκούν από μόνες τους οι νέες τεχνολογίες για να πετύχει κάποιος. Χρειάζεται μια καλή ιδέα, ένα πλάνο και σωστές κινήσεις. Και κάποια χρήματα βέβαια. Χρήματα που πάντως είναι πολύ λιγότερα, συγκριτικά με άλλες «παραδοσιακές» επενδύσεις.

Και μη ξεχνάμε και κάτι ακόμα (πάλι ιντερνετικό): τα Social Media, που έχουν μπει για τα καλά στην καθημερινότητα μας. Είναι επίσης ένα τεχνολογικό «εργαλείο» το οποίο μπορεί να βοηθήσει στην άμεση προώθηση μιας επιχείρησης.