Τα παντοδύναμα Social Media

    Από: Startup Team

Παλιά για να μάθεις μια είδηση έπρεπε να περιμένεις να βγουν οι εφημερίδες, το επόμενο πρωί. Αρκετά αργοί ρυθμοί, είναι η αλήθεια. Μετά, στα επόμενα χρόνια, έπρεπε να περιμένεις κάποιο δελτίο στην τηλεόραση ή στο ραδιόφωνο. Κάπως καλύτερο. Βαδίζοντας προς το παρόν τα δεδομένα αλλάξανε κι άλλο. Για να μάθεις μια είδηση μπορούσες να μπεις όποια ώρα του 24ωρου επιθυμούσες, σε κάποια ιστοσελίδα.

Σήμερα τα πράγματα έχουν γίνει ακόμα πιο απλά. Βρίσκεσαι online, για παράδειγμα, στο Facebook και στον κεντρικό τοίχο «ξεφυτρώνει» η εκάστοτε είδηση. Με λίγα λόγια, δεν αναζητείς εσύ την είδηση. Αυτή αναζητεί εσένα! Σου έρχεται μπροστά στα μάτια σου. Είναι η εποχή των Social Media. Έχουν μπει στην καθημερινότητα μας, μοιάζουν πιο δυνατά από ποτέ και πλέον παίζουν σημαντικό ρόλο στον τρόπο που καταγράφονται και διαδίδονται τα γεγονότα.

Σκεφτείτε πόσες φορές τον τελευταίο καιρό, έχετε μάθει για κάποια μεγάλη είδηση, μέσω των Social Media. Σε κάποια στιγμή, δηλαδή, που ήσασταν online και ξαφνικά ένα μεγάλο γεγονός «έσκασε» μπροστά στα μάτια σας. Είτε από κάποια ανάρτηση μιας ειδησεογραφικής σελίδας, είτε ακόμα και από σχόλιο άλλου χρήστη, το οποίο αναφερόταν στο γεγονός, βοηθώντας παράλληλα στην ταχύτατη διάδοση της είδησης.

Στην συνέχεια, φυσικά, μπορείς να ανατρέξεις σε κάποιο site ή να ανοίξεις το ραδιόφωνο για να μάθεις περισσότερες πληροφορίες για την είδηση που μόλις έκανε την εμφάνιση της. Την πρώτη πληροφόρηση όμως, την έχεις δεχτεί μέσα από τα Social Media.

Δεν είναι τυχαίο, ότι τα περισσότερα ενημερωτικά sites σήμερα, έχουν «δυνατές» σελίδες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επενδύουν εκεί. Χτίζουν ουσιαστικά ένα «σταθερό κοινό» το οποίο διαβάζει τις αναρτήσεις που γίνονται καθημερινά. Το ίδιο κοινό μπορεί με ένα κλικ να σχολιάσει μάλιστα την ανάρτηση, μπαίνοντας… στο ιντερνετικό παιχνίδι. Σε αυτό το σημείο προσθέστε και κάτι ακόμα: τα κινητά νέας τεχνολογίας, με τα οποία μπορείς να είσαι online από οπουδήποτε κι αν βρίσκεσαι.

Τα Social Media έχουν γίνει επίσης ένα «εργαλείο» σε μια σειρά από κλάδους. Για παράδειγμα, είναι ένας σύγχρονος τρόπος marketing και προώθησης προϊόντων. Οι εποχές που για να διαφημιστεί κάτι, έπρεπε να τοιχοκολληθεί με σχετικές αφίσες ολόκληρη η πόλη, έχουν σχεδόν περάσει. Και λέω σχεδόν, γιατί υπάρχουν ακόμα και κάποιοι που επιμένουν στον παλιό τρόπο. Όσο περνά ο καιρός ωστόσο, γίνονται όλο και λιγότεροι. Η διαφήμιση- προβολή, μέσω των μεγάλων ΜΜΕ υπάρχει ακόμα, αλλά στις μέρες μας μοιάζει αρκετά ακριβή. Οπότε και εδώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν εξελιχθεί σε καθοριστικό «παίχτη».

Ακόμα και οι πολιτικοί δίνουν μεγάλη σημασία σε αυτά. Άλλοι είναι υπέρ τους, όπως ο Μπαράκ Ομπάμα, ο οποίος επένδυσε μεγάλο κομμάτι των (επιτυχημένων) προεκλογικών του εκστρατειών στα Social Media. Κάποιοι άλλοι πολιτικοί είναι αντίθετοι στη συγκεκριμένη μόδα, και το δείχνουν με κάθε τρόπο. Είδαμε πριν λίγες μέρες τον Τούρκο πρωθυπουργό, Ταγίπ Ερντογάν, να βάζει λουκέτο στο Twitter, στη γειτονική χώρα.

Το σίγουρο είναι ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας. Αυτά. Πάω τώρα να κάνω κοινοποίηση το άρθρο. Ξέρετε που.