Τα ελληνικά Startups και το «ελατήριο» του τουρισμού

    Από: Startup Team

Οι αριθμοί (συνήθως) λένε την αλήθεια. Και παρατηρώντας τους, μπορείς να βγάλεις χρήσιμα συμπεράσματα. Το πρώτο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, οι ξένοι τουρίστες που επισκέφτηκαν την Αθήνα έφτασαν τους 429.549, καταγράφοντας αύξηση κατά 32% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Δεν είναι φυσικά μόνο η Αθήνα, η οποία κατέχει στα σκήπτρα του τουρισμού στην Ελλάδα. Κρατείστε και κάποιους ακόμα αριθμούς, οι οποίοι καταγράφηκαν τις μέρες του Πάσχα: σύμφωνα ξενοδόχους, τα ξενοδοχεία στο Πήλιο είχαν πληρότητα 95%, στην Κέρκυρα 90%, στην Σαντορίνη 80%, στη Σκιάθο 80%, στην Αράχοβα 70%.

Η Ελλάδα είναι ένα πολύ δυνατό Brand name στον χώρο του τουρισμού. Ακόμα και αν οι ξένοι τουρίστες δίσταζαν να έρθουν στην χώρα μας τα τελευταία 4 χρόνια, λόγω των περιπετειών που βιώνουμε εδώ, όσο περνάει ο καιρός ο δισταγμός αυτός θα αρχίσει να «σβήνει». Το κλίμα αναφορικά με την Ελλάδα βελτιώνεται και στο εξωτερικό κι αυτό αντικατοπτρίζεται στους παραπάνω αριθμούς. Ενδεικτικό είναι το δημοσίευμα της αυστριακής εφημερίδας «Die Presse», την περασμένη εβδομάδα, το οποίο έχει τίτλο: Η Ελλάδα και πάλι το νούμερο ένα στον τουρισμό.

Ωραία λοιπόν, τον τουρισμό τον έχουμε στα «χέρια» μας. Κι όσο περνά ο καιρός, οι τουρίστες που θα φτάνουν στη χώρα μας θα είναι ακόμα περισσότεροι. Το πρακτικό ερώτημα είναι το πως μπορούμε εμείς να αξιοποιήσουμε αυτόν τον τουρισμό. Ο καθένας από εμάς. Με επιχειρηματικές κινήσεις οι οποίες να είναι εύκολα πραγματοποιήσιμες. Με φρέσκες ιδέες και με ότι βοήθεια μπορούν να μας παρέχουν οι νέες τεχνολογίες.

Κάπου εδώ μπαίνουν στην συζήτηση τα ελληνικά Startups και το πώς αυτά μπορούν να επωφεληθούν από τον τουρισμό στη χώρα μας. Σημείωση: με τον όρο Startup εννοούμε, με απλά λόγια, οποιαδήποτε επιχειρηματική δραστηριότητα η οποία έχει 3 βασικά χαρακτηριστικά. Πρώτον είναι νέα, δεύτερον έχει στοιχεία καινοτομίας, τρίτον έχει ταχεία ανάπτυξη ή προοπτικές ταχείας ανάπτυξης.

Τα ελληνικά Startups μπορούν σίγουρα να επωφεληθούν από τον τουρισμό. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι που επισκέπτονται την χώρα μας, έχουν κάποιες ανάγκες. Θέλουν, για παράδειγμα, να μάθουν ποιοι αρχαιολογικοί χώροι υπάρχουν στην περιοχή που θα πάνε, επίσης επιθυμούν  να μάθουν που μπορούν να διασκεδάσουν και θέλουν να νοικιάσουν κι ένα μέσο μεταφοράς. Πολύ απλά και συνηθισμένα πράγματα. Είναι όμως πράγματα τα οποία ενδεχομένως θέλουν βοήθεια για να τα βρουν, διότι όταν πας σε μια ξένη χώρα, είναι λογικό να μη ξέρεις πλήρως… τα κατατόπια.

Τι θα γινόταν λοιπόν στην περίπτωση μας, αν υπήρχε ένα site που να κατέγραφε τους αρχαιολογικούς χώρους π.χ. της Αθήνας. Ένα άλλο που να είχε τους τρόπους διασκέδασης σε μια συγκεκριμένη πόλη (και με κατηγορίες, ανάλογα με τα γούστα του κάθε επισκέπτη). Κι ένα τρίτο διαδικτυακό portal στο οποίο θα μπορούσες να «κλείσεις» ένα μεταφορικό μέσο, πριν καν πας στον προορισμό σου και μόλις φτάσεις εκεί να είναι ήδη έτοιμο, χωρίς να ψάχνεις σε μια ουσιαστικά άγνωστη πόλη.

Και τα 3 αυτά ενδεικτικά sites, λογικά θα είχαν επισκεψιμότητα, με βάση τον αριθμό τουριστών που επισκέπτονται την Ελλάδα κάθε χρόνο. Άρα ο ιδιοκτήτης του καθενός ιστότοπου θα μπορούσε να τον εκμεταλλευτεί και επιχειρηματικά. Δεν ξέρω, ίσως κάποια από αυτά ή παρόμοιου περιεχομένου, να υπάρχουν είδη στον «αέρα» του διαδικτύου και να παρέχουν υπηρεσίες σε τουρίστες.

Η ουσία είναι ότι ο τουρισμός μπορείς να λειτουργήσει ως «ελατήριο» για τα ελληνικά Startups. Και η ώθηση θα είναι σίγουρα προς τα πάνω. Αρκεί να υπάρχει μια έξυπνη ιδέα και ένα σωστό πλάνο.