Η σχέση coworking spaces και επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα

    Από: Startup Team

Πηγή: www.epixeiro.gr, συντάχθηκε από την Konstantina Zoehrer

Παρατηρείται πως σε πολλές χώρες το coworking αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς. Εξελίσσεται στο πλαίσιο τον κοινωνικών, πολιτιστικών και οικονομικών συνθηκών της κάθε χώρας. Αν και το κίνημα υπάρχει από τα τέλη του 2008, δεν ακολούθησε η δημιουργία ανάλογων χώρων άμεσα. Όπως και η νέα επιχειρηματικότητα, κέρδισε σταδιακά υποστηρικτές. Τα δυο κινήματα, αν και ξεκίνησαν ανεξάρτητα μεταξύ τους, έχουν κοινές αφετηρίες, και κινούνται παράλληλα συμπληρώνοντας το ένα το άλλο.

Στα τέλη του 2010 βλέπουμε να εδραιώνεται ο πρώτος χώρος στην Αθήνα, το Colab, ακολουθεί αντίστοιχος χώρος στην Θεσσαλονίκη λίγο αργότερα, Thermi Link, ενώ στοχεύουν τον τομέα των νεοσύστατων επιχειρήσεων, κυρίως από τον χώρο της τεχνολογίας. Το 2011 ανοίγει και ο πρώτος χώρος με κοινωνικό-πολιτιστικό προσανατολισμό,Loft2work. Ακολουθεί το 123p. Το 2012 μας βρίσκει να ανοίγουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τρεις ακόμα χώροι, το Synergy Project και το Openspace στην Αθήνα, το The Archive στην Θεσσαλονίκη. Πληροφορίες λένε πως αναμένεται να ανοίξουν και άλλοι χώροι εντός του 2012.

Πως σχετίζεται άραγε η εμφάνιση των coworking spaces με την νέα επιχειρηματικότητα στην χώρα μας;

«Δεν υπήρχε επιχειρηματική κουλτούρα στην Ελλάδα. Με την άνοδο των εταιριών τεχνολογίας, τα social media και την άνθιση των coworking spaces ο κόσμος στρέφεται στην επιχειρηματικοτητα και κυνηγάει το όνειρό του.Τα δεδομένα έχουν πλέον αλλάξει και η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες. Η μεγάλη ανεργία στέλνει πολύ κόσμο βολεμένο ή μη στην αυτοαπασχόληση και την επιχειρηματικότητα Αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί η επιχειρηματικότητα δημιουργεί θέσεις εργασίας και στηρίζει τις τοπικές κοινωνίες», Βασίλης Μπαρζόκας, ιδρυτής του The Archive.

Ανάλογα τοποθετείται και ο Γιώργος Ησαΐας, συνιδρυτής του Synergy Project: «Κατα τη γνώμη μας, την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα ανέκαθεν χαρακτήριζε μια προχειρότητα, ενώ η συνήθης πρώτη σκέψη κάποιου όταν το θέμα αφορούσε την επιχειρηματικότητα ήταν το τρίπτυχο bar, cafe, ξενοδοχείο. Και ενώ τουρισμός και εστίαση αποτελούν πολύ σημαντικό κομμάτι της ελληνικής οικονομίας, ήταν σαφής η έλλειψη καινοτομίας και δημιουργικότητας»,

Oι συνεργατικοί χώροι πάσης φύσεως διευκολύνουν στην διαμόρφωση και ανάπτυξη του επιχειρηματικού οικοσυστήματος, δεν απευθύνονται όμως μόνο σε startups ούτε ανήκουν αποκλειστικά στον τομέα της τεχνολογίας. Μένει να αποφασίσει ο κάθε χώρος σε ποιούς απευθύνεται, ποιος είναι ο ρόλος του στην αγορά αλλά και να δημιουργήσει το κατάλληλο περιβάλλον για την κοινότητα του να συνεργαστεί, να καινοτομεί.