Εντυποδιανομή door-to-door. Κάντο σωστά!

    Από: Startup Team

Η εντυποδιανομή door-to-door είναι το πιο δημοφιλές μέσο προώθησης τα τελευταία 2 χρόνια από πολλές τοπικές επιχείρησεις. Καθημερινά είσοδοι σπιτιών και υαλοκαθαριστήρες γεμίζουν με δύο-τρία διαφορετικά έντυπα. Σαφώς η υπερβολική χρήση αυτής της μεθόδου έχει πλέον κουράσει τους καταναλωτές με αποτέλεσμα τα περισσότερα έντυπα να καταλήγουν στους κάδους απορριμάτων και να δημιουργούν θυμό, παρά να ενημερώνουν, κάτι που πρέπει να ληφθεί υπόψη από τους σημερινούς επιχειρηματίες στην περίπτωση που επιλέξουν αυτό το μέσο προώθησης. Σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε, οι επιχειρήσεις πρέπει να δημιουργούν μια ισορροπία μεταξύ online και offline μεθόδων προώθησης καθώς ο digital κόσμος προσφέρει μια υπερπληθώρα πληροφορίας που σύντομα θα οδηγήσει τον καταναλωτή στο να κορεστεί και να αδιαφορήσει. Η παρουσία έντυπης διαφήμισης της επιχείρησης δημιουργεί διάλογο 1 προς 1 με τον πιθανό πελάτη/καταναλωτή και αυτό δημιουργεί μια μόνιμη διαρκή σχέση.

Παρά ταύτα, η εντυποδιανομή εξακολουθεί να έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα όπως: την έκθεση του σωστού καταναλωτικού κοινού στο μήνυμα μας επιλέγοντας με βάση τον γεωγραφικό προσδιορισμό που θέλουμε να στοχεύσουμε, την ευελιξία στο μέγεθος και στο σχήμα του εντύπου (αποφεύγοντας το πανάκριβο “ακανόνιστο” των ταχυδρομείων), το κόστος που είναι χαμηλότερο από το γραμματόσημο και την αποτελεσματικότητα καθώς με ένα έξυπνο και δημιουργικό μήνυμα (copy) και concept μπορούμε να εμπλέξουμε τον παραλήπτη.

Φυσικά η επιλογή του συνεργάτη που θα σας βοηθήσει στην υλοποίηση είναι πολύ σημαντική. Το βασικότερο είναι το δημιουργικό σας γραφείο να δημιουργήσει κάτι έξυπνο. Μην ξεχνάτε πως έχετε ελάχιστα δευτερόλεπτα να τραβήξετε το ενδιαφέρον του περαστικού, για να σηκώσει και να διαβάσει το έντυπό σας. Έτσι τα κλασσικά Α5 δεν διαφέρουν από τα υπόλοιπα έντυπα που βρίσκουμε στο δρόμο και άρα μπορεί να περάσουν απαρατήρητα ευκολότερα. Στις door to door ενέργειες το μήνυμα και το concept παίζουν τον σημαντικότερο ρόλο: άρα βρείτε κάτι έξυπνο και μοναδικό! Κάτι που θα δίνει πληροφορίες στον παραλήπτη, θα τον εμπλέκει και θα του δημιουργεί κάτι να θυμάται. Είναι σημαντικό να μπορείτε να μετρήσετε την απόδοση της ενέργειας σας, άρα χρησιμοποιήστε QR Codes, προσφορές ή κάποιο tag-αρισμένο url  για να γνωρίζετε πόσοι ανταποκρίθηκαν. Να θυμάστε πως το μήνυμά σας πρέπει να είναι ξεκάθαρο, άμεσο έτσι ώστε οι πελάτες σας να ξέρουν ακριβώς που να σας βρουν και τι να  κάνουν.

Ακόμα, αναλόγως της ποσότητας που θέλετε να διανείμετε θα πρέπει να επιλέξετε ψηφιακή (λιγότερα τεμάχια) ή offset  (περισσότερα τεμάχια) εκτύπωση. Σχετικά με την διανομή, εμπιστευτείτε μια εταιρία διανομής στην οποία θα ορίσετε τη γεωγραφική περιοχή και θα δώσετε τις κατάλληλες οδηγίες. Σε κάθε περίπτωση όμως θα πρέπει και εσείς οι ίδιοι να ελέγξετε οτι όντως η δουλειά έχει γίνει σωστά και όπως την ζητήσατε. Τέλος, μην ξεχάσετε να πάρετε άδεια από τον Δήμο για να εξασφαλίσετε πως δεν θα πληρώσετε πρόστιμο.

Κάθε ενέργεια εντυποδιανομής, αν γίνει σωστά, μπορεί να είναι αποτελεσματική. Όμως, όπως και κάθε ενέργεια μάρκετινγκ, χρειάζεται επένδυση και προσέγγιση από ειδικούς: δημιουργικούς, εκτυπωτές και διανομείς. Στόχος σας δεν είναι μια πυροσβεστική κίνηση, αλλά να δημιουργήσετε μηχανισμούς προσέλκυσης πελατών που θα μείνουν στην επιχείρησή σας και θα μετατραπούν σε πιστούς σας πελάτες!