Τι κοινό έχουν οι νέοι επιχειρηματίες με τους rookies;

    Από: Startup Team

Ο καθένας θέτει τους δικού υψηλούς στόχους. Ο κοντινός στόχος είναι ο πρώτος αγώνας, ο μακροπρόθεσμος στόχος, η διατήρηση της επιτυχίας. Τι κοινό όμως βλέπουμε σε αυτά τα δύο προφίλ ανθρώπων; Πόσο τους επηρεάζει η πρώτη εικόνα που θα σχηματίσουν για αυτούς;

Άγνωστα μονοπάτια – Απειρία

Οι προπονήσεις είναι συνεχόμενες, σκληρή δουλειά για να φτάσει ένας αθλητής στον πρώτο αγώνα του. Εκεί θα συναντήσει όμως τη δυσκολία του σκληρού ανταγωνισμού και του κόσμου. Δεν είναι μόνος του πλέον, το κοινό είναι τεράστιο, είναι πολύ δύσκολο να τον αγαπήσει εάν δεν αποδώσει τα μέγιστα, είναι πολύ πιο εύκολο να τον “μισήσει” εάν αποτύχει. Η πρώτη του φορά θα είναι πολύ καθοριστική όχι όμως η τελευταία.

Ένας νέος επιχειρηματίας, αφού δουλέψει πολύ αυτό που θέλει να προσφέρει σε όλους τους τομείς, βιωσιμότητα οικονομική, πρώτα κέρδη, ποιότητα προϊόντος ή υπηρεσίας , πρέπει να δει την ικανοποίηση του πελάτη. Το πρώτο “feedback” θα είναι γεγονός. Αφού έχει δουλέψει σκληρά πρέπει να βρει την πρώτη αγορά του. Και θα αντιμετωπίσει τους πιο δύσκολους πελάτες γιατί απλά είναι νέος και πρέπει να αποδείξει ποιος είναι.

 

Επηρεασμός Προπονητή – Μέντορα

Χωρίς εμπειρία τα πιο απλά λάθη είναι πολύ πιθανά. Ένας νέος αθλητής έχει πολλές φιλοδοξίες, αλλά εάν θέλει να επιτύχει το μέγιστο δυνατό – σύμφωνα με τις δυνατότητές του πρέπει να ακούσει περισσότερο από κάθε άλλη φορά τον προπονητή του. Ο προπονητής είναι το “δυνατό χαρτί” , κατά πόσο θα εκμεταλλευτεί ο “rookie” τις συμβουλές του , για να επιτύχει τα μέγιστα, να αγαπηθεί και να ξεκινήσει να ακούγεται η φράση “νέο ταλέντο”.

Οι συμβουλές για τον νέο επιχειρηματία έχουν να κάνουν με πράγματα που δεν έχει σκεφτεί ότι θα συμβούν ή δεν γνωρίζει καθόλου. Όσο πιο άπειρος είναι τόσο περισσότερο θα πρέπει να λαμβάνει υπόψιν τα στοιχεία των συμβουλών, διότι οι φιλοδοξίες μπορούν να δημιουργήσουν μεγάλο ενθουσιασμό και ο υπερβολικός ενθουσιασμός δεν είναι καλός, γιατί δεν είναι ψυχολογικά προετοιμασμένος να συναντήσει την αποτυχία.

Αποτυχία ή η Πολυπόθητη Στιγμή.

Η στιγμή του πρώτου αγώνα έχει φτάσει. Μπορεί το αποτέλεσμα να μην είναι το αναμενόμενο. Το κοινό του δυσανασχετεί είναι ο πιο σκληρός κριτής, δεν πετυχαίνει τους στόχους του και κάτι δεν πήγε καλά. Πρέπει να επιστρέψει πίσω στα γυμναστήρια και τα μικρά γήπεδα. Χρειάζεται το καθαρό μυαλό του προπονητή σου για να διαγνώσει τα λάθη σου και να ξαναπροσπαθήσει. Εάν όμως πάρει το μέγιστο δυνατό στον πρώτο αγώνα το κοινό θα τον συμπαθήσει, η ψυχολογία του θα ανέβει και θα είναι πιο δυνατός μέχρι τον επόμενο αγώνα, η ανοδική πορεία μόλις έχει ξεκινήσει και θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικός.

Μόλις έχει βρει τους πρώτους πελάτες. Ο ενθουσιασμός μπορεί να μετατραπεί σε στραπάτσο εάν δεν καλύψει τις ανάγκες τους. Δεν έχει “Brand”, είναι άγνωστος , πρέπει να το δημιουργήσει. Εάν κάτι δεν πάει καλά, η ομάδα επιστρέφει στη βάση και βλέπει εάν τελικά θα μπορέσει να προχωρήσει η ιδέα ή όχι. Εδώ ο επιχειρηματίας έχει μία μεγάλη διαφορά με τον αθλητή μπορεί να ξαναπροσπαθήσει κάτι πολύ διαφορετικό. Εκείνος  πολύ δύσκολα θα αλλάξει άθλημα.

Δυσκολία να κρίνει τον κατάλληλο Προπονητή ή Μέντορα

Μετά τον πρώτο αγώνα, έφτασε ο δεύτερος και πάλι κάτι δεν πήγε καλά. Ο προπονητής του δείχνει τα λάθη του. Κάτι δεν καταλαβαίνει καλά. Η προπόνηση συνεχίζει ίδια. Δύσκολα τα πράγματα για εκείνον, ποιος τελικά ευθύνεται παραπάνω για τις αποτυχίες στους αγώνες; Αν αποφασίσει μόνος το , η απειρία ίσως του δώσει λάθος εκτίμηση της κατάστασης. Χρειάζεται μια 2η και 3η γνώμη. Από άλλους προπονητές ή καλύτερα από άλλους αθλητές καταξιωμένους , να δει τελικά ποιος φταίει. Ο αθλητής όμως αποφασίζει μόνος τους και οι επιλογές του θα επηρεάσουν ολόκληρη την μετέπειτα καριέρα του.

Οι πρώτοι πελάτες του  παραπονιούνται.  Δεν μπορεί να βρεί νέους. Ή τελικά δεν αγοράζει πάλι κανένας. Φταίει η ιδέα; Η στόχευση; Το πλάνο; Ή ο μέντορας δεν ήταν ο κατάλληλος για να τα προβλέψει αρκετά γνωρίζοντας το κλάδο πραγματικά; Διαχειρίζεται πλέον τα στοιχεία που μπορεί να συλλέξει από άλλους μέντορες ή επιχειρηματίες. Η κρίσιμη στιγμή για “exit strategy” ή όχι φτάνει. Όσο πιο γρήγορα το ξεκαθαρίσει, τόσο μικρότερες απώλειες θα έχει.

Μέχρι τον επόμενο αγώνα ο roockie μας έχει να σκεφτεί πολλά. Πρέπει όμως να λάβει και τις σωστές αποφάσεις. Πρέπει να δουλέψει σκληρά και αυτό θα του δώσει εμπειρία. Γιατί …”Για να πετύχεις, πρέπει να επωφελείσαι από οτιδήποτε σου τυχαίνει”. Λα Ροσφουκώ.