Το ηλεκτρονικό κυτίο παραπόνων E-survey λύνει τα χέρια των εργοδοτών

    Από: Startup Team

Όλοι έχουμε επισκεφτεί μία καφετερία ή ένα εστιατόριο, που δίπλα στην ταμειακή μηχανή υπάρχει ένα κουτί παραπόνων, στο οποίο γράφει ο πελάτης τα παράπονά του. Αυτό πλέον ανήκει στο παρελθόν, αφού υπάρχει το Ε-survey. Πρόκειται για μία καινοτόμα ιδέα του Θοδωρή Σπηλιώτη, όπου ο πελάτης-καταναλωτής μπορεί να εκφράσει είτε την ικανοποίησή του, είτε τη δυσαρέσκειά του για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που του προσφέρθηκαν, ενώ ταυτόχρονα ο επιχειρηματίας έχει άμεσο feedback για την εξέλιξη της επιχείρησής του. Ο Founder & CEO της Ε-survey μίλησε στο Sofokleousin.gr για τη νέα αυτή πλατφόρμα και εξηγεί πώς λειτουργεί και πού απευθύνεται. Παράλληλα, ο κ. Σπηλιώτης μίλησε για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε κατά την υλοποίηση της ιδέας του και το στόχο του να επεκταθεί το Ε-survey (esurvey.gr) στην Ευρώπη και στην Μέση Ανατολή. 

Συνέντευξη στη Νικολέτα Κλάδη

-Τι υπηρεσίες προσφέρει το E-survey.gr και σε ποιους απευθύνεται;

Η παραδοσιακή μορφή επικοινωνίας μεταξύ επιχειρήσεων και πελατών που έβρισκε μορφή σε κουτιά παραπόνων, προτάσεων ή υποδείξεων, σε έντυπα κτλ. είχε ανάγκη εξέλιξης. Με αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας και καινοτομίας, ένιωσα ότι ήρθε η ώρα για τη δημιουργία ενός νέου προϊόντος ικανού να καλύψει αποτελεσματικά τις ανάγκες της αγοράς ή και να αναδείξει νέες. H πλατφόρμα πού σχεδίασε και υλοποίησε η Esurvey, προσφέρει υπηρεσίες έρευνας μέτρησης ικανοποίησης πελατών σε κινητό ή σταθερό σημείο μέσω tablet σε πραγματικό χρόνο. Λέγοντας κινητό σημείο εννοούμε, ότι μπορείς να δημιουργήσεις μια έρευνα και να πάρεις το tablet και να κάνει μια έρευνα σε εξωτερικό σημείο. Με το σταθερό σημείο εννοούμε, έρευνα εντός της επιχειρήσεις ή σε πολλαπλά σημεία. Όλα τα παραπάνω γίνονται σε πραγματικό χρόνο! Η νέα μας υπηρεσία μπορεί να συνδυάσει το ερωτηματολόγιο στο tablet αλλά και στο web. Μπορείς να στείλεις και ερωτηματολόγιο στο email του καταναλωτή.  

-Πώς βλέπετε τα πράγματα από στο μέτωπο της χρηματοδότησης;

Σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια το περιβάλλον όσο αναφορά την χρηματοδότηση, έχει βελτιωθεί και βελτιώνεται συνεχώς. Ως ένα μικρό παράδειγμα αναφέρω οι συναντήσεις που γίνονται μεταξύ Startuppers και VC -Angels , είναι όλο ποιο συχνές σε διάφορες εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται. Επιπλέον οι ελληνικές startup, ψάχνουν κεφάλαια εκτός συνόρων και τα καταφέρνουν με επιτυχία.   

-Πώς σας υποδέχθηκαν οι εταιρίες στις οποίες απευθύνεται η υπηρεσία σας;

Η πλατφόρμα είχε από την γέννηση της μεγάλη αποδοχή, καθώς μεγάλη εταιρία τηλεπικοινωνιών ήθελε να μετρήσει την αποδοχή ενός νέου προϊόντος που θα εισήγαγε στην αγορά. Η μέτρηση έγινε σε πολλά διαφορετικά σημεία και τα στοιχεία τα λαμβάνανε σε πραγματικό χρόνο και είχαν μια σαφή εικόνα για την επιτυχία ή όχι του νέου προϊόντος. Λόγω ότι η μέτρηση ικανοποίησης πελατών, απευθύνεται όλους τους κλάδους που παρέχουν υπηρεσία η προϊόν, η αποδοχή ήταν μεγάλη καθώς εισάγαμε την έρευνα μέσω tablet σε σταθερό ή κινητό σημείο. Όταν η επιχείρηση έχει για παράδειγμα έξι σημεία παρουσίας, τοποθετούνται έξι ή περισσότερα  tablets στα σημεία εξυπηρέτησης, ο manager λαμβάνει σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες για την εξυπηρέτηση και το προϊόν για κάθε κατάστημα ξεχωριστά. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να πάρει αποφάσεις με βάσει δεδομένα πραγματικά και αξιόπιστα. Το Customer Feedback είναι πολύ σημαντικό για την βελτίωση υπηρεσιώντης επιχείρησης. Παρατηρήσαμε έτσι ότι ενισχύεται η ανταγωνιστικότητα και η ανάπτυξη των επιχειρήσεων με την αξιοποίηση αυτής της καινοτομίας, στοιχεία απαραίτητα για τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα τους σε ένα περιβάλλον που εξελίσσεται συνεχώς. 

-Tι δυσκολίες κληθήκατε να ξεπεράσετε στο ξεκίνημα;

Το ξεκίνημα είναι και θα πρέπει να είναι ενθουσιώδες. Υπήρχε Business Plan το όποιο αναθεωρήσαμε. Η εξέλιξη και το τι ζητάει η αγορά, σε κάνουν να επαναπροσδιορίσεις το προϊόν και που απευθύνεσαι. Στην πορεία είδαμε ότι χρειάζεται να βγάλουμε συμπληρωματικά προϊόντα για να έχουμε ένα ολοκληρωμένο προϊόν, όπως επίσης κάποιες αγορές είναι ποιο δυναμικές από κάποιες άλλες ή προκύπτουν νέες που όταν ξεκινήσουμε δεν είχαμε υπολογίσει. Για να αποκτήσεις ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και ταχύτητα πρέπει να εξελίσσεις συνεχώς το προϊόν.   

-Ποιά είναι τα επόμενα βήματα του esurvey.gr;

Στα άμεσα σχέδια μας είναι η επέκταση της πλατφόρμας στο εξωτερικό Ευρώπη και Μέση Ανατολή. Ηδη η πλατφόρμα υποστηρίζει πολλές γλώσσες. Η έρευνα και ανάπτυξη είναι διαρκείς και συνεχώς εξελίσσουμε την πλατφόρμα, ώστε να γίνει πιο εύχρηστη  και με περισσότερες δυνατότητες για τον χρήστη

-Υπάρχει ανταγωνισμός στην υπηρεσία που παρέχετε;

Παγκοσμίως υπάρχουν εταιρίες που ασχολούνται με τις έρευνες, άλλα ελάχιστες ασχολούνται με το Mobile Survey. Οι περισσότερες εταιρίες είναι προσανατολισμένες στις έρευνες μέσω Web. To ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της πλατφόρμας ESURVEY είναι ότι μπορούμε να συλλέξουμε ταυτόχρονα πληροφορίες από όσα φυσικά σημεία παρουσίας επιθυμούμε και να τα συγκρίνουμε και να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα χωρίς να έχουμε σπουδές πάνω στο αντικείμενο της έρευνας. Επίσης το περιβάλλον του tablet, όπου απαντά ο χρήστης είναι τόσο απλό που μπορεί να απαντήσει σε 20 δευτερόλεπτα.

-Η Ελλάδα της κρίσης και της γραφειοκρατίας είναι μέρος για να αρχίσεις κάποιος μια δική του επιχείρηση;

Σίγουρα έχουν γίνει βήματα με τις υπηρεσίες μίας στάσης, αλλά πρέπει να γίνουν ακόμα περισσότερα και να δοθούν κίνητρα στους νέους επιχειρηματίες όσο αναφορά την φορολόγηση των startup εταιριών. Θα πρέπει να γίνει η πολιτεία ποιο ευέλικτη για να μην φεύγουν οι εταιρίες στην Ευρώπη και Αμερική  

-Τι θα συμβουλεύατε τους νέους που ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με την επιχειρηματικότητα;

Δεν αρκεί μόνο μια καλή ιδέα. Σημασία έχει η εκτέλεση της. Να φτιάξουν μια καλή ομάδα, να έχουν πίστη, θάρρος, αποφασιστικότητα και χιούμορ για τα δύσκολα που θα έρθουν. Να τολμήσουν, ακόμα και η εμπειρία είναι επιτυχία. Να προσπαθήσουν να έχουν έσοδα όσο γίνεται ποιο γρήγορα για να έχουν μεγαλύτερο χρόνο ζωής.