Μαθήματα για την επιχειρηματικότητα από τη βιομηχανία του θεάματος

    Από: Startup Team

Πηγή netweek.gr

Η βιομηχανία του θεάματος υπακούει σε κάποιους συγκεκριμένους κανόνες. Οταν κανείς θέλει να «πουλήσει» μια ιδέα, ένα σενάριο, μια τηλεοπτική σειρά, οφείλει να διηγηθεί μια ιστορία. Να καταθέσει μια αφήγηση.

Οταν αυτή του ζητηθεί, πρέπει να την πει γρήγορα, συμπυκνωμένα και με ευκρίνεια. Ο πιο δραστικός τρόπος είναι να την εκφράσει μέσα από μια και μόνη πρόταση.

Στον επιχειρηματικό χώρο του θεάματος, αυτή η διαδικασία λέγεται logline και αποτελείται από τρία μέρη. Σκεφτείτε τα σαν πράξη πρώτη, πράξη δεύτερη και πράξη τρίτη.

Μια τέτοια προσέγγιση μπορεί να είναι εξαιρετικά χρήσιμη και στον ευρύτερο χώρο της επιχειρηματικότητας. Στην «πρώτη πράξη» πρέπει να θέσεις το πρόβλημα. Τι έχει ανάγκη ο κόσμος; Εδώ υπάρχει ένα λεπτό σημείο.  Προσοχή, όχι τι θέλει, άλλα τι χρειάζεται. Υπάρχει σημαντική διαφορά από το να μιλάς για μια ανάγκη και στο να μιλάς για μια επιθυμία.

Στη «δεύτερη πράξη» πρέπει να ταυτοποιήσεις τα εμπόδια που χρειάζεται να ξεπεράσεις.

Προφανώς τα εμπόδια αυτά θα υπερπηδηθούν με την υπηρεσία που προσφέρεις ή το προϊόν που εξελίσσεις. Εκείνο που εντέλει προτείνεις είναι η λύση σε ένα πρόβλημα. Η «τρίτη πράξη», λοιπόν, είναι ο τρόπος με τον όποιο θα ξεπεράσεις τα εμπόδια αυτά  και θα βρεις τη λύση.

Το θέμα δεν είναι να περιγράφεις αναλυτικά την επιχείρησή σου, άλλα να την εισάγεις μέσα από μια ιστορία. Μια ιστορία είναι ένα ταξίδι. Και σε τελική ανάλυση, όταν επιδιώκεις να μπεις σε μια επιχειρηματική πράξη, εκείνο που στην ουσία κάνεις είναι να σχεδιάζεις μια διαδρομή και να επιδιώκεις να πάρεις μαζί σου στο ταξίδι εκείνον στον οποίον απευθύνεσαι.

Ισως, λοιπόν, οι επιχειρηματίες θα έπρεπε να μελετήσουν λίγο του κανόνες της βιομηχανίας του θεάματος, αλλά και εκείνους που διέπουν μια αφήγηση. Στο κάτω-κάτω, οποιαδήποτε «πράξη» στη ζωή είναι μια διαδρομή που αρχίζει από μια ανάγκη, την οποία προσπαθεί κανείς να ικανοποιήσει, συνεχίζεται με την υπερπήδηση των εμποδίων που βρίσκει μπροστά του και καταλήγει στο να προσφέρει λύση

netweek.gr

Μαθήματα για την επιχειρηματικότητα από τη βιομηχανία του θεάματος

To NetWeek Online είναι η δικτυακή παρουσία που «στεγάζει» το περιοδικό NetWeek και το ηλεκτρονικό newsletter NetFax .

Η πρόσβαση στο περιεχόμενο του site είναι ελεύθερη για τους χρήστες – μέλη του NetWeek Online. Για να γίνεται μέλος του site επισκεφτείτε την ειδική ενότητα για την εγγραφή νέων μελών. Η εγγραφή στο site είναι δωρεάν.

Η Ύλη του NetWeek Online

Η ύλη του NetWeek Online εστιάζει στους τομείς της επιχειρησιακής αξίας που προσφέρουν οι επιχειρησιακές εφαρμογές, η πληροφοριακή υποδομή και γενικότερα η τεχνολογία σε τραπεζικούς, τηλεπικοινωνιακούς οργανισμούς, αλυσίδες λιανεμπορίου και άλλες επιχειρήσεις. Καταγράφει και αναλύει όλες τις εξελίξεις και τάσεις στο χώρο της υψηλής τεχνολογίας, μέσα από τα μάτια, τις απόψεις των χρηστών της και πάντα υπό το πρίσμα της συνεισφοράς της τεχνολογίας στην επιχειρηματική ανάπτυξη:

Για τη διευκόλυνση των επισκεπτών, η ύλη του site έχει κατανεμηθεί σε 8 βασικές ενότητες (IT Industry, Software, Telecoms κλπ.) ενώ κάθε άρθρο φέρει ειδική εννοιολογική σήμανση (Topics ) καθώς και ένα «μενού» επιλογών μέσω των οποίων ο επισκέπτης μπορεί να προβεί στις παρακάτω ενέργειες:

  • Να αποθηκεύσει το άρθρο για εύκολη πρόσβαση στο μέλλον (το άρθρο εμφανίζεται στην ειδική ενότητα με τα στοιχεία και τις επιλογές του μέλους)
  • Να προωθήσει το άρθρο σε κάποιον άλλο χρήστη (ανεξάρτητα αν αυτός είναι μέλος του site ή όχι)
  • Να εκτυπώσει το άρθρο
  • Να αποστείλει σχόλια σχετικά με το κείμενο (τα σχόλια υπόκεινται σε δημοσιογραφική μέριμνα για να δημοσιευτούν)
  • Να προβάλλει το άρθρο σε social networking sites όπως το Digg το Del.icio.us και το Bobbit

Παράλληλα επιλέγοντας τις σχετικές παραπομπές μπορεί:

  • Να επισκεφθεί την σελίδα του Δημοσιογράφου που υπογράφει το κείμενο και να έχει στη διάθεσή του στοιχεία γι’ αυτόν αλλά και για το σύνολο των άρθρων του που περιλαμβάνονται στην Online έκδοση του περιοδικού
  • Να δει τα πιο δημοφιλή Τopics (με βάση τις επιλογές των άλλων χρηστών) και να αναζητήσει κείμενα που έχουν τη σχετική σήμανση
  • Να δει τις πιο δημοφιλείς ειδήσεις και άρθρα της ενότητας στην οποία υπάγεται το άρθρο
  • Να δει τις πιο δημοφιλείς ειδήσεις και άρθρα των άλλων ενοτήτων
  • Να δει προτεινόμενες από τη συντακτική ομάδα του Net Week Online ειδήσεις καθώς και προτεινόμενα άρθρα
  • Να δει άρθρα και ειδήσεις που διάβασαν όσοι χρήστες διάβασαν και το κείμενο το οποίο έχει επιλέξει ο χρήστης (επιλογή «Όσοι διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης»)

Την ύλη που δημοσιεύεται στο NetWeek Online  επιμελείται το τμήμα New Media της Boussias Communications σε συνεργασία με την δημοσιογραφική ομάδα του NetWeek και του NetFax.