Γιατί οι εργοδότες προσλαμβάνουν σα να είμαστε ακόμα στο 2000;

    Από: Startup Team
πηγή: fortunegreece.com

Τα λάθη που γίνονται τόσο στην αναζήτηση προσωπικού, όσο και κατά τη διάρκεια της συνέντευξης.

Με την τεχνολογία, τα νέα μέσα ακόμα και τα κινητά να έχουν πάρει πλέον μερίδιο από την «πίτα» των προσλήψεων, η χρήση παραδοσιακών τρόπων για προσλάβει κάποιος το προσωπικό της εταιρείας, φαντάζει αν όχι απαρχαιωμένο, τότε σίγουρα περίεργο.

Προσλήψεις μέσα από το πανεπιστήμιο, ημέρες καριέρες και αγγελίες σε εφημερίδες… μπορούν άραγε να υπάρχουν ακόμα;

Η απάντηση είναι μάλλον αρνητική, αφού όλες οι έρευνες για τον τρόπο με τον οποίο εντοπίζουν το δυναμικό τους οι εταιρείες, δεν προέρχεται από εκεί. Συγκεκριμένα, έρευνα τουCareerXroads έδειξε πως το 1,3% προσλήψεων γίνεται μέσα από Careers Fairs, ενώ μόλις το 0,9% μέσω αγγελιών.

Ποιος είναι ο κίνδυνος με τα «παραδοσιακά» κανάλια;

Προσλήψεις μέσα από τα πανεπιστήμια

Έστω πως η εταιρείες έχουν πρόσβαση στα πανεπιστήμια και μπορούν να αντλήσουν από εκεί ταλέντα και μελλοντικούς εργαζόμενους, πόσο πιθανόν είναι να βρείτε εσείς τον καλύτερο; Εκείνο το άτομα που έχει όλες τις ικανότητες και εσείς μπορείτε να τον δημιουργήσετε στον καλύτερο υπάλληλο;

Οι πανεπιστημιακές αίθουσες είναι προσβάσιμες σε όλες τις εταιρείες – μικρές, μεγάλες, πολυεθνικές και να θυμάστε πως κάποιες εταιρείες δεν χρειάζεται καν να δώσουν το παρόν στο recruiting event, αρκεί που θα είναι η «φήμη» τους. Έτσι, δε χρειάζεται η εταιρεία να πάει στον καλύτερο φοιτητή, αλλά θα πάει εκείνος σε αυτήν απορρίπτοντας οποιαδήποτε άλλη προσφορά βρεθεί στο δρόμο του.

Γιατί προτιμούν αυτή τη μέθοδο οι εργοδότες; Η πρόσληψη αποφοίτων έχει ένα μεγάλο οικονομικό αβαντάζ: δε χρειάζεται να πληρώνεις ακριβά τους εργαζόμενους. Η έλλειψη εμπειρίας, μπορεί να μεταφραστεί σε κέρδος για την εταιρεία, αφού μειώνονται τα λειτουργικά έξοδα, ενώ από την άλλη μπορούν να «πλάσουν» τους τελειόφοιτους όπως εκείνοι θέλουν.

Ημέρες καριέρας

Ο αριθμός των συμμετεχόντων στις ημέρες καριέρας αυξάνεται διαρκώς κάθε χρόνο. Οι εργαζόμενοι τυπώνουν δεκάδες βιογραφικά και περνούν από τα περίπτερα των εταιρειών με τις οποίες μπορούν να μιλήσουν. Κάποιοι από τους υποψήφιους εργαζόμενους μπορεί να είναι καλοί και, όντως, να πληρούν τις προϋποθέσεις για τον ιδανικό εργαζόμενο στην εκάστοτε εταιρεία.

Λείπει, όμως, κάτι. Δεν έχουν κανένα δέσιμο με την εταιρεία. Ελάχιστοι από όσους πάνε σε ένα τέτοιο event πάνε με σκοπό να μιλήσουν με μία μόνο εταιρεία – με την εταιρεία αυτή στη οποία έχουν όνειρο ζωής να δουλέψουν. Συνήθως πηγαίνουν με τη τσάντα τους γεμάτη αντίτυπα του βιογραφικού τους και με την πίστη πως με κάποια απ’ αυτές θα έχουν μια ευκαιρία σταδιοδρομίας.

Θέλετε να έχετε στην εταιρεία σας, λοιπόν, κάποιον που «έτυχε» να έχει τα προσόντα, αλλά επί της ουσίας δεν ήταν στόχος του να εργαστεί σε εσάς;

Αγγελίες

Γιατί οι εργοδότες προσλαμβάνουν σα να είμαστε ακόμα στο 2000;

Ποιες είναι αυτές οι αγγελίες που δημοσιοποιούνται ακόμα σε έντυπα; Στις εφημερίδες ας πούμε. Εκείνες που πρόκειται για entry level ή που δεν απαιτούν καμία ιδιαίτερη γνώση. Το μέσο που χρησιμοποιεί ο καθένας, αντανακλά το δυναμικό που θέλει να προσεγγίσει. Όταν η τεχνολογία δε συμπεριλαμβάνεται μέσα σε αυτά, ποιες οι πιθανότητες να βρει ένα «εργαζόμενο του 2015»;

Αρκετές εταιρείες, έχουν αλλάξει τον τρόπο προσέγγισης του δυναμικού. Για παράδειγμα, ηGoogle, η εταιρεία πρότυπο, χρησιμοποιεί διάφορες πλατφόρμες, που περιλαμβάνουν ένα λογαριασμό στο Twitter (@googlejobs με περισσότερους από 25.000 followers), μία σελίδα στο Facebook (Life at Google με περισσότερους από 6.000 φαν), ένα κανάλι στο YouTube, καθώς και ένα νέο προφίλ «Life at Google» στο Buzz. Η Google χρησιμοποιεί αυτές τις πλατφόρμες για να επικοινωνεί με τους followers της εταιρείας ενθαρρύνοντας την υποβολή ερωτημάτων και δίνοντας απαντήσεις μέσω βίντεο.

Επίσης, η Ernst& Young εκτός από τα social media της δημιούργησε το Connect2U, μία εφαρμογή στο Facebook που περιλαμβάνει ένα διαδραστικό ημερολόγιο εκδηλώσεων που δίνει πρόσβαση στους υπεύθυνους προσλήψεων της εταιρείας.

Ακόμα, όμως, κι αν οι recruiters χρησιμοποιήσουν τα σύγχρονα μέσα που έχουν στη διάθεση τους (social media, forums, mobiles, gamification κλπ.) συνεχίζουν να κάνουν λάθη όταν έρχεται η στιγμή της πρόσληψης.

διαβάστε περισσότερα εδώ:
fortunegreece.com