Μην ξεχνάτε τη Δημιουργικότητα!

    Από: Startup Team
πηγή: andro.gr

Του Τάσου Παγκάκη

Ο Nolan Bushnell, δημιουργός της Atari, μας λέει να εστιάζουμε στο ποια προσωπικότητα είναι κάθε εργαζόμενος και όχι στο τι μπορεί να κάνει. Το πάθος και η δημιουργική τρέλα πρέπει να υπερισχύουν στην κρίση μας έναντι των τυπικών προσόντων.

Διάβασα πρόσφατα ένα πολύ καλογραμμένο βιβλίο που συνέγραψε ο Nolan Bushnell, ο δημιουργός της Atari και της αμερικανικής αλυσίδας «Chuck E. Chain» για παιδιά. Το βιβλίο «Finding the Next Steve Jobs: How to Find, Hire, Keep and Nurture Creative Talent« (εντάξει, το όνομα Jobs για λόγους marketing μύθου, αλλά και γιατί ο Bushnell βοήθησε τον Jobs στην αρχή της καριέρας του απ’ ό,τι γράφεται) πραγματεύεται πώς μπορεί κάποιος να βρεί τα πιο δημιουργικά μυαλά σε μια εταιρεία.

Ο συγγραφέας μάς λέει να εστιάζουμε στο ποια προσωπικότητα είναι κάθε εργαζόμενος και όχι στο τι μπορεί να κάνει. Το πάθος και η δημιουργική τρέλα πρέπει να υπερισχύουν στην κρίση μας έναντι των τυπικών προσόντων (είναι παγκόσμια πλέον η συζήτηση ότι η βιομηχανία των MBA’s δεν αποδίδει λαμπρούς executives…). Γιατί, βεβαίως, η επιμόρφωση, οι κατευθύνσεις, η κουβέντα μπορεί να καλύψουν κάποια κενά στα προσόντα των ανθρώπων, αλλά αν η δημιουργική φλόγα τρεμοκαίει χαμηλά στην ψυχή τού εν λόγω στελέχους, θα μείνει ίδιος στάσιμος. Ακόμη και στα χόμπι των εργαζομένων βλέπει νέες ευκαιρίες ο Bushnell. Γράφει χαρακτηριστικά «Show me someone who doesn’t have a hobby, and I’ll show you someone who is not very creative.»

Οι εταιρείες που δεν αγκαλιάζουν τη δημιουργικότητα (ιδίως σήμερα και στα επόμενα χρόνια), που δεν αγαπούν το μπρίο, τις νέες ιδέες, και τις αλλαγές βελτίωσης (πείτε το όπως εσείς θέλετε), δεν είχουν και δεν θα έχουν καμία τύχη. Επαναλαμβάνοντας ό,τι έκαναν 30 χρόνια πριν ακόμη και σήμερα, δεν θα οδηγηθούν σε νέες επιτυχίες. Ίσως να ακούγεται κλισέ αυτό που γράφω, μιας και η Δημιουργικότητα, έγινε το «F word» της εποχής της φούσκας, αλλά είναι κρίσιμη αλήθεια. Η έννοια αυτή μπορεί να μη σας εντυπωσιάζει, αλλά θα έπρεπε να σας σοκάρει το γεγονός ότι πολύ λίγες εταιρείες το συνειδητοποιούν και το κάνουν πράξη.

Η θετική αμφισβήτηση με λύσεις, οι προτάσεις, η προσωπική έρευνα είναι όλα εκφράσεις μιας δημιουργικής ταυτότητας. Την έχετε; Τη χτίζετε; Θα ξεχωρίσετε! Δεν την έχετε; Θα ακολουθείτε πάντα το κοπάδι και θα νομίζετε ότι κάποιος άλλος φταίει.

διαβάστε περισσότερα εδώ:
andro.gr