Συνδέοντας τα σημεία, φτάσαμε στη GloVo

    Από: Startup Team

Πηγή: www.beautifulminds.gr

Όλα έγιναν τόσο γρήγορα. Πότε ήταν μια απλή καλοκαιρινή σκέψη και πότε έγινε ο λόγος να μην κοιμάμαι τα βράδια; 25 Σεπτεμβρίου 2012. Μουσείο Μπενάκη, TEDxAcademy. Η Curator του TEDxThessaloniki με παρουσιάζει ως “αρχιεθελοντή” στον κύκλο της. 28 Σεπτεμβρίου 2012. Ίδρυμα Μιχάλη Κακογιάννη, Athens Startup Weekend University. Η GloVo ήταν γεγονός!

Γράφει ο Κωσταπάνος Μηλιαρέσης

Το να συμμετέχω ως εθελοντής σε events με χαρακτήριζε από μικρό, απ’ όταν κουβάλαγα τα καλαθάκια στους αγώνες στίβου στο κλειστό στάδιο της Παιανίας έως τα δύο μεγάλα events του Αύγουστου & Σεπτεμβρίου του 2004 που διέδοσαν την έννοια του εθελοντισμού στην Ελλάδα. Παράλληλα προσκοπισμός και έπειτα AIESEC και εθελοντικά δάσκαλος στη Ταϊβάν! Εθελοντισμός 100%.

Μία απ’ τις πιο διάσημες ομιλίες του Steve Jobs, αναφέρει την αξία της ικανότητας να συνδέει κανείς τα σημεία. «Σημεία» όπως για παράδειγμα μια όχι καλά οργανωμένη εθελοντική εμπειρία, ένα απρόσμενο τηλεφώνημα για το αν μπορώ να βρω μερικά παιδιά να στηρίξουν ένα πολύ όμορφο event και αρκετά μηνύματα φίλων και γνωστών για το πώς ασχολούμαι με κάποια events και πως και αυτοί μπορούν να πάρουν μέρος σ’ αυτά. Δύο ανάγκες, που η μία χρειαζόταν την άλλη για να ικανοποιηθεί. Απ’ τη μία η επιθυμία ατόμων να ασχοληθούν με  events και δεν ήξεραν το πώς ή δεν το μάθαιναν εγκαίρως και απ’ την άλλη η δυσκολία των  event Organisers να βρουν την κατάλληλη ποσότητα και ποιότητα εθελοντών για να καλύψουν τις ανάγκες του εκάστοτε event τους .

Όλα αυτά με οδήγησαν στο Athens Startup Weekend University, που αντί να πάω ως εθελοντής όπως αρχικά ήθελα, πήγα ως συμμετέχων και έκανα pitch την ιδέα μου για μια πλατφόρμα εθελοντών, η οποία ήταν μία από τις 15 ανάμεσα από 48, που προχώρησαν στην επόμενη φάση. Στην τελική φάση έπρεπε μέσα σε 52 ώρες να δημιουργήσω ένα βιώσιμο επιχειρηματικό πλάνο μαζί με άλλα τέσσερα εντελώς άγνωστα άτομα, τα οποία θα γινόντουσαν η 2η οικογένειά μου. Άρης Κωνσταντινίδης, Χρήστος Παναγιώτου, Χάρης Νινιός και Γιάννης Τσιμάλης. 52 ώρες κατά τη διάρκεια των οποίων σ’ όλο το Ίδρυμα Κακογιάννη επικρατούσε δημιουργικότητα, καταιγισμός ιδεών, αναπτυξιακές συζητήσεις με τους μέντορες του event αλλά και πανικός, πίεση, άγχος. Στη γωνιά που σχεδιαζόταν η GloVo, τα τρία τελευταία απουσίαζαν. Ίσως αυτός να είναι και ο κύριος λόγος που κατακτήσαμε τη 2η θέση στο διαγωνισμό.
Πλατφόρμες εθελοντών υπήρχαν πολλές, πλατφόρμα εθελοντών, όμως, εξειδικευμένη στα events, όπου να συνδέει τους κατάλληλους εθελοντές με τα κατάλληλα events, βάσει ενδιαφερόντων, ικανοτήτων και δημογραφικών χαρακτηριστικών, δεν υπήρχε! Πλέαμε σε ένα «γαλάζιο ωκεανό», και το γεγονός αυτό είναι που μας οδήγησε στη μετέπειτα επιτυχία μας.

‘Ενα απ’ τα πιο ωραία πράγματα που έχουν ακουστεί για μας ήταν το εξής:

“Αν θέλει κάποιος να ξεκινήσει κάτι δικό του, ας πάρει παράδειγμα απ’ τη GloVo. Δεν χρειάζεται ούτε να τετραγωνίσεις τον κύκλο, ούτε να πας στον Άρη, αρκεί να βρεις ένα απλό πρόβλημα και να δώσεις μια ποιοτική λύση, όπως το κομμάτι των εθελοντών, που όλοι το βλέπαμε αλλά κανείς δεν έκανε κάτι.”

Η λέξη «ποιοτική» ήταν το σημείο-κλειδί για εμάς. Απ’ την πρώτη μέρα, δώσαμε πολύ μεγάλη έμφαση στην αύξηση της ποιότητας. Αρχικά στους εθελοντές που είναι οι πιο σημαντικοί άνθρωποι για μας. Άνθρωποι που έρχονται να προσφέρουν, αλλά η σχέση πρέπει να είναι αμφίδρομη. Η δυνατότητα διαλείμματος, η αλλαγή πόστων σε βάρδιες για συνολικότερη και δικαιότερη εμπειρία προς όλους, η δυνατότητα να παρακολουθήσουν χωρίς έγνοια ένα κομμάτι του event που επιθυμούν ήταν στοιχεία που δεν διαπραγματευόμασταν. Όταν καταλαβαίνουν πως κάποιος νοιάζεται πραγματικά για την εμπειρία τους, τότε και αυτοί δεν μπορούν παρά να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό.

Αντίστοιχα οι Events Organisers, όπου πλέον μπορούσαν να εστιάσουν στα υπόλοιπα σημεία του Events (όπως χορηγίες, πρόγραμμα, venue, συνεργάτες) χωρίς να αγχώνονται για την εύρεση, εκπαίδευση και τη διαχείριση των εθελοντών. Η GloVo ανέλαβε εξ’ ολοκλήρου τα κομμάτια αυτά και τα διεκπεραίωνε στο υψηλότερο επίπεδο.
Απ’ εκεί και πέρα ήταν όλα θέμα χρόνου. Κάθε μέρα που περνούσε η ομάδα της GloVo έδενε όλο και περισσότερο. Βασική αρχή μας, ήταν ότι ο κάθε ένας είναι ο καταλληλότερος στο τομέα του, με αμοιβαία εμπιστοσύνη και κοινό όραμα. Το φιλικό κλίμα πάνω απ’ όλα μας οδήγησε στο να αναλάβουμε μερικά απ’ τα μεγαλύτερα events όπως το TEDxAthens, το Zumbathon, το Meet Greece, σε μία λίστα που όλο και μεγαλώνει.

Οι δύο μεγαλύτερες επιτυχίες αυτού του εγχειρήματος κατά τη γνώμη μου είναι οι εξής:
Πρώτον, απ’τα εφτακόσια εγγεγραμμένα άτομα στην πλατφόρμα της GloVo, τα διακόσια πενήντα έχουν έρθει ως εθελοντές σε event. Από αυτά, τα μισά περίπου δεν είχαν άλλη εθελοντική εμπειρία στο παρελθόν. Το γεγονός αυτό και μόνο, ότι περάσαμε σε νέους την αξία της προσφοράς και του εθελοντισμού μέσα από ομάδες, αποτελεί το μεγαλύτερο παράσημο για εμάς.

Δεύτερον, ότι όλο το πρότζεκτ τρέχει από νέους-φοιτητές, αποδεικνύοντας ότι η νέα γενιά είναι εδώ, επαναπροσδιορίζει την πραγματικότητά της και είναι έτοιμη να φέρει την αλλαγή! Ανήκουμε στη Generation Υ, τη γενιά με τα περισσότερα εφόδια και τις μεγαλύτερες δυνατότητες. Οι διαμαρτυρίες δεν οδηγούν πουθενά, είναι καιρός για εύρεση και δημιουργία ποιοτικών λύσεων. Οι άνθρωποι δε φοβούνται αυτό που δεν μπορούν να καταφέρουν αλλά αυτό που μπορούν –  αν όμως το όνειρό σου δεν σε τρομάζει αρκετά, τότε δεν είναι αρκετά μεγάλο