Engaging Content: Το προσφέρουν τελικά τα brands;

    Από: Startup Team
πηγή: suit.gr

To 2017 είναι πλέον εδώ και εμείς, η ομάδα του Suit.gr θέλουμε να σας ευχηθούμε ολόψυχα η χρονιά που μόλις ξεκίνησε να είναι γεμάτη υγεία πάνω από όλα και ό,τι άλλο επιθυμεί ο καθένας από εσάς! Ας πάμε σιγά-σιγά στα δικά μας θέματα όμως, και ας ξεκινήσουμε το νέο έτος λέγοντας αλήθειες.

Μια πολύ μεγάλη αλήθεια είναι πως από τότε που εμφανίστηκαν τα social media, το σκηνικό στον χώρο του marketing άλλαξε και διαφοροποιήθηκε απόλυτα από ότι γνωρίζαμε μέχρι πριν κάποια χρόνια. Σήμερα πλέον οι marketeers έχουν τόσα tools και τόσους πολλούς, διαφορετικούς και αποτελεσματικούς τρόπους στα χέρια τους για να οργανώσουν, να υποστηρίξουν και να δυναμώσουν τις στρατηγικές τους, που πριν κάποια χρόνια φάνταζαν αδιανόητα.

Κάθε μέρα δημοσιεύονται σε παγκόσμιο επίπεδο περισσότερα από 500 εκατομμύρια tweets52 εκατομμύρια posts στο Instagram, και γίνονται περίπου 10 δις. προβολές βίντεο στο Snapchat!!! Αυτά τα statistics ξεκάθαρα μας δείχνουν τον παλμό της εποχής στην οποία βρισκόμαστε. Τα social media δεν είναι πλέον απλά το facebook και το πώς θα κερδίσουμε όσο πιο πολλά likes γίνεται. Είναι κάτι πολύ παραπάνω πλέον. Είναι ένας κόσμος γεμάτος από insights, καθώς και από ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις. Όσο μικρές ή όσο μεγάλες και αν είναι αυτές.

Ωστόσο, το γεγονός πως έχουμε πράγματι τεράστιες πιθανότητες να πετύχουμε πολλά, καθώς το πεδίο των social media προσφέρει όντως πολλές ευκαιρίες, δεν σημαίνει πως την ίδια στιγμή δεν υπάρχουν και πολλές απαιτήσεις από μέρους μας για να αποδώσει τα μέγιστα όλο αυτό.

Και εδώ, προκύπτει το ακόλουθο ερώτημα: Πώς μπορούν τα brands να εξασφαλίσουν πως κάνουν share το απαιτούμενο engaging content, τη σωστή στιγμή, και ταυτόχρονα κάνουν reach το στοχευμένο κοινό;

1. Σωστό content. Tί ακριβώς σημαίνει, ποια είναι τα do’s και ποια τα dont’s.

Το content για τα social media προκύπτει σε πολλές και διάφορες μορφές. Μπορεί να είναι ένα info graphic, ένα video, μια εικόνα, ένα blog post ή ακόμα και το πιο απλό tweet μπορεί να ληφθεί υπ’όψιν σαν content. Η γκάμα λοιπόν που έχουμε προς διαχείριση είναι αναμφίβολα μεγάλη.

Ανεξάρτητα από το κανάλι ή το μέσο το οποίο επιλέγουμε όμως, ο πρωταρχικός στόχος του content μας παραμένει πάντα ο ίδιος. Αυτός είναι να οδηγήσουμε effectively το κοινό μας στον κύκλο των πωλήσεων και να μετατρέψουμε το awareness σε πώληση.

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα brands προσπαθούν να έχουν διαδραστικό ρόλο στις ζωές των ανθρώπων. Προκειμένου λοιπόν, να υπάρξει εκείνο το content που θα κάνει τον “θόρυβο” ή αλλιώς όπως λέμε στο marketing θα φέρει το απαιτούμενο buzz, πρέπει να δημιουργήσουμε φρέσκιες ιστορίες που έχουν κάτι να πουν, καθώς και να προσφέρουμε μια καινούρια εμπειρία, η οποία είτε θα διασκεδάσει και θα ψυχαγωγήσει το κοινό μας, είτε θα το εκπαιδεύσει με κάποιο ευχάριστο, ευφάνταστο και δημιουργικό τρόπο, αιχμαλωτίζοντας με αυτό τον τρόπο το ενδιαφέρον του.

Δυστυχώς βέβαια, το να αποτύχουμε επιχειρώντας να δημιουργήσουμε engaging content, είναι πολύ πιθανό να επιφέρει δυσμενείς επιπτώσεις στο brand μας, εκνευρίζοντας ή ακόμα και προσβάλλοντας το κοινό μας. Τη συνέχεια μετά από κάτι τέτοιο είναι εύκολο να τη φανταστούμε… Το κοινό μας, και πολλές φορές, ακόμα και η μερίδα εκείνη που είναι loyal, φαίνεται να απομακρύνεται από εμάς και το brand μας. Και κάτι τέτοιο δε το θέλουμε σε καμία περίπτωση.

Το ίδιο βαρετό και εκνευριστικό για το κοινό μας, μπορεί να αποδειχθεί και η τακτική να το βομβαρδίζουμε με αλόγιστες ποσότητες περιεχομένου. Η συγκεκριμένη τακτική ανήκει στις top αιτίες που το κοινό μας, θα κουραστεί από εμάς… και αβίαστα θα πέσει στην αγκαλιά του ανταγωνισμού μας! Γι’ αυτό… προσέχουμε για να έχουμε! Και φυσικά συγκρατούμε τον εξής κανόνα: Το content πρέπει να το κάνουμε share στη σωστή συχνότητα και πάντα σε ποσότητες που να… χωνεύονται εύκολα!

2. Το timing… είναι τα πάντα!

Engaging Content: Το προσφέρουν τελικά τα brands;

Άπαξ λοιπόν και συνειδητοποιήσουμε ποιο είναι το κατάλληλο content που αποδίδει για το brand μας, το επόμενο βήμα είναι να ανακαλύψουμε ποια ώρα της ημέρας είναι η πιο κατάλληλη, προκειμένου να το αναρτήσουμε, ώστε να έχουμε το expected reach του κοινού μας.

Για να είναι επιτυχής αυτή η διαδικασία, είναι καλό να λάβουμε υπόψη μας ορισμένες παραμέτρους. Πρώτον να μπούμε στη θέση του κοινού, στο οποίο απευθυνόμαστε. Αυτό σημαίνει να προσπαθήσουμε, κατά το δυνατόν και με λογική να υπολογίσουμε τους ρυθμούς του. Για παράδειγμα, κοντά στην ώρα του lunch, είναι μια κατάλληλη στιγμή να μοιραστούμε το content που έχουμε προγραμματίσει, καθότι συνήθως είναι μια στιγμή μέσα στην ημέρα, που οι άνθρωποι τείνουν να είναι πιο χαλαροί, και έτσι είναι αρκετά πιθανό πως κάπου εκεί… θα τη ρίξουν τη ματιά τους στο Twitter, ή θα κάνουν ένα γρήγορο scroll-άρισμα στο Instagram ή στο Facebook. Ποστάροντας λοιπόν, εκείνη την ώρα, αυξάνουμε ραγδαία τις πιθανότητες να πραγματοποιήσουμε το πολυπόθητο engagement ανάμεσα στο brand μας και στο κοινό μας.

Η γνώση του πότε είναι η σωστότερη στιγμή να δημοσιεύσουμε το εκάστοτε υλικό μας, είναι άκρως πολύτιμη. Γιατί η σωστή στιγμή, σημαίνει πως το reach καθώς και το visibility που θα έχουμε θα είναι όσο το δυνατόν πιο υψηλό (κάτι που το θέλουμε πολύ!), διότι συν τοις άλλοις αποδεικνύουμε στην επιχείρησή μας και το impact που έχει όλο αυτό το social investment που κάνουμε.

3. Οδηγώντας το ROI… μέσω του social content!

Engaging Content: Το προσφέρουν τελικά τα brands;

Μόνο και μόνο επειδή ένα post για παράδειγμα, μας έφερε κάποιες χιλιάδες views ή shares, δυστυχώς δε σημαίνει πάντα πως τελικά είχαμε το impact που θα θέλαμε.

Το να γνωρίζουμε ποιο είναι εκείνο το content, καθώς και ποια είναι τα κανάλια επικοινωνίας που πρέπει να χρησιμοποιήσουμε, προκειμένου να μας οδηγήσουν στα επιθυμητά αποτελέσματα είναι εξαιρετικά υψηλής σημασίας. Το να γνωρίζουμε πού πρέπει να επενδύσουμε το budget που έχουμε διαθέσιμο για δαπάνες στα social media,  μας βοηθάει να μπορούμε να βάλουμε ακόμα πιο υψηλούς business στόχους.

Θέλοντας να έχουμε πραγματικό engagement με το κοινό μας και να μετατρέψουμε δυνητικούς πελάτες σε loyal πελάτες μας, αυτό που χρειάζεται και είναι κομβικής σημασίας, είναι να τους εκπλήσσουμε συστηματικά και να τους προσφέρουμε απόλαυση.

Η επιτυχία της καμπάνιας μας, θα καθοριστεί απόλυτα από την ικανότητά μας να προβλέψουμε ποιο content είναι εκείνο, το οποίο είναι κατά κύριο λόγο ουσιώδες, σε τι τόνο πρέπει να ειπωθεί, και τέλος last but not least, το σε ποια κανάλια επικοινωνίας πρέπει να προωθηθεί.

Το να καταλαβαίνει κανείς τις ανάγκες του κοινού του, καθώς και το πως δουλεύει το μυαλό του, είναι πάντα το πρώτο βήμα. Αν κανείς καταφέρει και το ανακαλύψει αυτό, τότε ξέρει πολύ καλά πλέον τι είναι εκείνο που θα δελεάσει και θα τραβήξει την προσοχή του κοινού του… και τι όχι.

Πώς διαλέγουμε λοιπόν εύστοχα τα σωστά κανάλια επικοινωνίας για να επικεντρωθούμε και να χτίσουμε τη στρατηγική μας πάνω σε αυτά;  Μια καλή αρχή είναι να αναλύσουμε το content που έχουμε δημοσιεύσει σε ένα βάθος χρόνου προς τα πίσω, και να παρατηρήσουμε τι απέσπασε τους περισσότερους επισκέπτες και ποιες ενέργειες μας έφεραν μεγαλύτερο engagement σε κάθε κοινωνική πλατφόρμα.

Το να συλλέξουμε, να επεξεργαστούμε και στη συνέχεια να αναλύσουμε όλα αυτά τα δεδομένα μπορεί να αποδειχτεί επαναστατικό στο media planning που θα κάνουμε, καθώς θα μας βοηθήσει να επενδύσουμε στο κατάλληλο content που θα μεγιστοποιήσει το return στις δαπάνες μας στα social media.

4. Μετρώντας… την επιτυχία.

Engaging Content: Το προσφέρουν τελικά τα brands;

Από τη στιγμή εκείνη που το content μας, έχει δημιουργηθεί και βρίσκεται πλέον online, το επόμενο βήμα για τους marketeers είναι το εξής: Να μετρήσουν την επιτυχία που αυτό έχει, σε πραγματικό χρόνο. Αν κάτι δε πηγαίνει καλά σχετικά με το περιεχόμενο ή με την ώρα που το αναρτήσαμε, καλύτερο είναι να το καταλάβουμε όσο το δυνατόν νωρίτερα, προκειμένου να έχουμε το περιθώριο να δράσουμε άμεσα, παρά να περιμένουμε να περάσουν οι μέρες για να κάνουμε τις απαιτούμενες αλλαγές ή προσαρμογές που πιθανώς να χρειάζονται.

Οι marketeers χρειάζεται να έχουν στη διάθεσή τους tools, τα οποία να προσφέρουν τα απαιτούμενα analytics σχετικά με όλα τα social media και να τους επιτρέπουν να μπορούν να ανταποκριθούν άμεσα σε όποια ανάγκη για αλλαγή ή monitoring προκύπτει. Αυτό, με τη σειρά του δίνει στους marketeers τη γνώση και την ενδυνάμωση που χρειάζονται, έτσι ώστε να είναι ενημερωμένοι επαρκώς και σε θέση να κάνουν συζητήσεις σχετικά με το value που τα social media προσφέρουν, με τους μετόχους της εκάστοτε εταιρείας ή τους υπεύθυνους, που μας έχουν αναθέσει την online παρουσία του brand τους.

Οι εταιρείες  χρησιμοποιούν τα social media, με πολλούς και διαφορετικούς στόχους. Άλλες φορές ο στόχος μπορεί να είναι μόνο ένας, άλλες πάλι, μπορεί να συνδυάζονται περισσότεροι μαζί. Για παράδειγμα, ένας βασικός και κοινός στόχος που μάλλον όλοι έχουν, είναι να κατευθύνουν και να “σπρώξουν” τους ανθρώπους, στο μονοπάτι εκείνο που οδηγεί στον τελικό στόχο που είναι η πώληση. Ένας άλλος στόχος, μπορεί να είναι το να αυξήσουν το customer satisfaction, ή ακόμα και απλά να μπορέσουν να καταλάβουν το γιατί μια κατηγορία πελατών ενδεχομένως λειτουργεί με έναν συγκεκριμένο τρόπο.

Ωστόσο, ο χρυσός κανόνας για να οργανώσετε και να υλοποιήσετε ένα social media marketing πλάνο, για το οποίο θα μπορείτε να καμαρώνετε και να είστε υπερήφανοι, είναι ένας: Δώστε στον πελάτη, αυτό που θέλει, με τον τρόπο που το θέλει, και τη στιγμή που το θέλει.

διαβάστε περισσότερα εδώ:
suit.gr