Go… BRAND Yourself.

    Από: Startup Team

Πηγή: www.kariera.gr, του Κωνσταντίνου Κίντζιου

Ο βραβευμένος με 3 Pullitzer συγγραφέας  του “The World is Flat”, Thomas Friedman είπε: “Έκείνοι που περιμένουν να τελειώσει η ύφεση για να τους δώσει κάποιος δουλειά, ενδέχεται να περιμένουν πολύ. Όμως εκείνοι που έχουν την ικανότητα να φαντάζονται νέες υπηρεσίες και νέες ευκαιρίες…, όσοι έχουν τη φαντασία να επινοήσουν ευφυέστερους τρόπους για τις παλιότερες δουλειές, ενεργειακούς τρόπους προσφοράς νέων υπηρεσιών, νέους τρόπους προσέλκυσης παλαιών πελατών ή νέους τρόπους συνδυασμού των υπαρχουσών τεχνολογιών, αυτοί θα προκόψουν”.

O Andy Martin, από την πόλη Stockton – on – Tees της Αγγλίας, πατέρας τριών παιδιών, έκανε ό,τι πέρναγε από το χέρι του προκειμένου να βρει εργασία, όταν του ανακοίνωσαν πως σε 30 μέρες θα απολυθεί. «Έχω υπάρξει ξανά άνεργος» είχε πει, «…είτε θα καθόμουν άπραγος, είτε θα έκανα κάτι γι αυτό». Έφτιαξε δικό του blog, έγραψε για την προσπάθειά του να βρει δουλειά και μετά αποφάσισε να «πουλήσει» τον εαυτό του στο eBay έναντι 20.000$. Το eBay απαγόρευσε άμεσα αυτή την ενέργεια, ωστόσο ο 45χρονος διαφήμισε έτσι ότι ψάχνει εργασία, προσέλκυσε το ενδιαφέρον μιας εταιρείας ζαχαροπλαστικής και κατάφερε να κλείσει συνέντευξη μία εβδομάδα μετά από την παραπάνω ενέργεια.

Όταν ο Thomas Friedman μιλούσε για νέους τρόπους ανεύρεσης εργασίας, σίγουρα δεν είχε φανταστεί κάτι τόσο ριζοσπαστικό! Το παράδειγμα όμως του Andy Martin μπορεί να βάλει πολλούς σε σκέψη, ώστε να φανταστούν τον εαυτό τους ως «προιόν» εκτεθειμένο στους νόμους της προσφοράς και της ζήτησης. Στην «εμπόλεμη» εργασιακή κατάσταση που βιώνουμε, ίσως αν δούμε τους εαυτούς μας έτσι, τότε μόνο θα αυξήσουμε στο έπακρο τις πιθανότητες ευτυχούς κατάληξης (ανεύρεση εργασίας). Ας μην παρερμηνευθεί όμως ή λάβει αρνητική διάσταση ο όρος «προϊόν». Τουναντίον, την συνδυάσετε με ένα καθ’ όλα συγκροτημένο και στρατηγικά σχεδιασμένο πλάνο που έχει ως παραμέτρους την αποφασιστικότητα, τη δράση και την κινητοποίηση.

Ποια όμως είναι τα βασικά βήματα, πέραν της θεωρίας,  που μπορούν να προβάλουν την επαγγελματική σας ιδιότητα και υπόσταση και να βοηθήσουν στην πράξη να «κάνετε κι εσείς κάτι γι’ αυτό»;

  • Ετοιμάστε μια σύντομη απάντηση (positioning statement) της ερώτησης «Με τι ασχολείσαι;». Όταν η επαγγελματική μας ιδιότητα είναι ανενεργή, νομίζουμε ότι δεν μπορούμε να απαντήσουμε. Το τι επαγγελλόμαστε, δεν ορίζει και το τι είμαστε. Οι γνώσεις, η παιδεία και οι ικανότητές μας, το ορίζουν αυτό.
  • Εστιάστε και εμβαθύνετε στον τομέα που θέλετε να εξειδικευθείτε, ώστε να σας αναγνωρίζουν γι’ αυτόν! Ερευνήστε τρόπους να επιμορφωθείτε – πλέον, μέσω youtube, sites και workshops, αυτό είναι εφικτό με μηδαμινό έως χαμηλό κόστος.

Διαβάστε περισσότερα εδώ