6 tips για να γράφετε ελκυστικά headlines που τραβάνε την προσοχή του κοινού σας

    Από: Startup Team

Θα αγοράζατε ένα βιβλίο με άσχημο εξώφυλλο; Εάν όχι, τότε γιατί οι αναγνώστες σας να διαβάσουν ένα άρθρο που δεν έχει ελκυστικό τίτλο; Οι τίτλοι ή αλλιώς τα headlines παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στο αν τελικά ένας χρήστης θα διαβάσει το άρθρο σας. Σκεφτείτε πως τα headlines δίνουν την πρώτη εντύπωση και κατά κάποιον τρόπο καλωσορίζουν τον αναγνώστη, επομένως ένας άστοχος τίτλος μπορεί να καταδικάσει αυτόματα το άρθρο σας στην αφάνεια. Για να αποφύγετε κάτι τέτοιο, αποφασίσαμε να μοιραστούμε μαζί σας χρήσιμες συμβουλές, ώστε να ξεκινήσετε να γράφετε ελκυστικότερα headlines.

1. Επιλέξτε απλές και δυναμικές λέξεις

Είναι απολύτως λογικό η γλώσσα που επιλέγετε στα headlines να επηρεάζει το Click Through Rate. Προτιμήστε ηχηρές λέξεις που τραβούν την προσοχή του αναγνώστη, μην φτάσετε όμως στα άκρα χρησιμοποιώντας άγνωστες και καθόλου εύχρηστες λέξεις. Να θυμάστε πως ο λόγος σας θα πρέπει να είναι κατανοητός και προσαρμοσμένος στο target market σας.

Έρευνες δείχνουν πως η χρήση αρνητικά φορτισμένων λέξεων αυξάνουν την ανταπόκριση του κοινού. Για παράδειγμα τίτλοι που έχουν τη μορφή: «τα μεγαλύτερα λάθη…» ή «πώς να αποφύγετε…» είναι αρκετά ελκυστικοί, γιατί βάζουν τον αναγνώστη να σκεφτεί αν κάνει κάποιο λάθος και του δημιουργούν την ανάγκη να το διορθώσει.

Tip: Να θυμάστε να γράφετε πάντα στο δεύτερο πρόσωπο. Με αυτόν τον τρόπο, τραβάτε απευθείας την προσοχή του αναγνώστη.

2. Στοχεύστε σε δημοφιλή keywords

Πριν ξεκινήσετε το νέο σας άρθρο, είναι σημαντικό να κάνετε μία έρευνα για να βρείτε τα κατάλληλα keywords. Όσες περισσότερες αναζητήσεις έχει μία λέξη στην Google, τόσο περισσότερο ενδιαφέρει τους χρήστες. Ευτυχώς, υπάρχουν διάφορα εργαλεία αναζήτησης keywords, που μπορείτε να συμβουλευτείτε.

Προσέξτε όμως να επιλέγετε keywords με μέτρια έως μεγάλη αναζήτηση, διαφορετικά εάν χρησιμοποιήσετε τα δημοφιλέστερα, ο ανταγωνισμός για τις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων θα είναι πολύ σκληρός.

3. Κάντε ηχηρές δηλώσεις

Ο παράγοντας του σοκ στα headlines αυξάνει τις πιθανότητες να προχωρήσει κανείς στην ανάγνωση. Συγκεκριμένα, αμφιλεγόμενες φράσεις που προκαλούν αντιδράσεις ή δίνουν τροφή για σκέψη είναι αποδεδειγμένα πολύ πιο αποδοτικές σε σχέση με τυπικές φράσεις που συναντά κανείς σε ομοειδή blogs.

Έχουμε τονίσει και στο παρελθόν τη σημασία των συναισθημάτων στις επιλογές ενός χρήστη. Στην περίπτωσή μας, εάν καταφέρετε να εντυπωσιάσετε τους αναγνώστες σας, να είστε σίγουροι πως έχετε κερδίσει το ενδιαφέρον τους. Να θυμάστε πως το ύφος θα πρέπει πάντα να προσαρμόζεται στο προφίλ μιας εταιρείας. Διαφορετικά, ρισκάρετε να φανείτε επιτηδευμένα σοβαροί ή kitsch.

4. Προσθέστε αριθμούς

Είναι αποδεδειγμένο ότι οι αριθμοί συμβάλλουν στο easy reading. Συγκεκριμένα, ο ανθρώπινος εγκέφαλος έχει την τάση να οριοθετεί (εδώ την ανάγνωσή του) και να αποφεύγει την αβεβαιότητα.

Για παράδειγμα, φανταστείτε πως βρίσκεστε σε μία αίθουσα αναμονής- είναι πολύ πιο καθησυχαστικό να γνωρίζετε με ακρίβεια τον χρόνο αναμονής ακόμα κι αν αυτός είναι μεγάλος. Έτσι και τα headlines που περιλαμβάνουν αριθμούς θεωρούνται πολύ πιο φιλικά προς τους χρήστες. Άλλωστε, αυτός δεν είναι και ο λόγος που «ανοίξατε» το συγκεκριμένο άρθρο; Ενδιαφερθήκατε να μάθετε 6 γρήγορα tips και όχι να μελετήσετε κάποιον εκτενή οδηγό που θα απαιτούσε από εσάς χρόνο και αυξημένη συγκέντρωση.

Διαβάστε επίσης: Πώς να παρουσιάζετε την τιμή στους πελάτες του eshop σας.

5. Παρουσιάστε μία προσφορά σαν έκτακτη ανάγκη

Η συγκεκριμένη τεχνική είναι πολύ δημοφιλής στα eshops, όταν ξεκινά η περίοδος εκπτώσεων. Ρήματα όπως «προλάβετε», «βιαστείτε» δημιουργούν μία κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ώστε οι χρήστες να προβούν άμεσα σε αγορά, να επωφεληθούν από τη συγκεκριμένη έκπτωση και να εξοικονομήσουν χρήματα.

Η ανάγκη αυτή γίνεται ακόμα πιο επιτακτική, εάν εμπλέξετε στην προσφορά σας τον παράγοντα του χρόνου. Για παράδειγμα, φράσεις όπως «περιορισμένος αριθμός εισιτηρίων» ή «η προσφορά ισχύει μέχρι σήμερα» εντείνουν ακόμα πιο πολύ την ανάγκη αγοράς.

6. Ψηφίστε το καλύτερο headline

Εάν ακολουθήσετε όλα τα παραπάνω tips, είστε σίγουρα σε πολύ καλό δρόμο. Το μόνο που μένει είναι να ζητήσετε και τη γνώμη ενός τρίτου! Πολλές φορές ξεχνάμε ότι κάτι που φαίνεται σε εμάς ελκυστικό, μπορεί να μην αρέσει στους άλλους. Επομένως, για να είστε αντικειμενικοί, μπορείτε να δοκιμάσετε τη στρατηγική της ψηφοφορίας.

Καταγράψτε 3-5 υποψήφιους τίτλους και ζητήστε από την ομάδα σας να ψηφίσει τον καλύτερο. Το αποτέλεσμα θα σας δώσει μία καλή εικόνα για το πώς αντιλαμβάνονται οι αναγνώστες το headline σας.

Συμπέρασμα

Εάν δεν μπορείτε να διαλέξετε ποιο από τα παραπάνω tip ταιριάζει στο ύφος της επιχείρησής σας, σκεφτείτε το κοινό στο οποίο απευθύνεστε. Πρόκειται για χρήστες νεαρής ηλικίας; Είναι άτομα που σκέφτονται πρακτικά ή μήπως πρόκειται για χρήστες που αναζητούν να μάθουν τις τελευταίες τάσεις που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο; Οι απαντήσεις που θα δώσετε μπορούν να σας δώσουν κατευθυντήριες γραμμές για να ξεκινήσετε να γράφετε! Αν παρόλα αυτά χρειάζεστε υποστήριξη, βρισκόμαστε στη διάθεσή σας προκειμένου να αναβαθμίσετε τα headlines του site σας και να αυξήσετε τις επισκέψεις του!