To Copywriting ως εργαλείο αύξησης του Conversion Rate

    Από: Startup Team

Λένε ότι μία εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις. Ωστόσο, οι μετρήσεις του conversion rate μάς αποκαλύπτουν το αντίθετο: ένα μήνυμα που δεν είναι φλύαρο, αλλά προσεκτικά δομημένο μπορεί να έχει καλύτερη επίδραση στον χρήστη από όσο θα είχαν χίλιες εικόνες. Πράγματι, ο ρόλος του copywriting δεν είναι συμπληρωματικός αλλά κυρίαρχος, εάν θέλετε να πείσετε το αγοραστικό κοινό να προβεί σε μία ενέργεια. Έχοντας αναλύσει στο παρελθόν πώς να γράφετε πετυχημένο content, σήμερα θα καταπιαστούμε με κάτι καινούριο. Θα σας κατευθύνουμε βήμα προς βήμα, για να μετατρέψετε το copywriting που ξέρατε μέχρι τώρα σε conversion copywriting!

1. Μείνετε προσηλωμένοι στον σκοπό σας

Το Conversion Copywriting δεν δημιουργείται τυχαία. Αντίθετα, διέπεται πάντα από έναν σκοπό, ο οποίος νοηματοδοτεί το περιεχόμενο του κειμένου σας. Ο σκοπός αυτός μπορεί να βρίσκεται στις εξής ενέργειες:

  • Πάτημα ενός button
  • Sharing στα social media
  • Ολοκλήρωση μιας αγοράς
  • Εγγραφή σε newsletter
  • Παραμονή στη σελίδα για περισσότερο χρόνο

Κάθε φορά λοιπόν που δημιουργείτε κάτι καινούργιο, θυμηθείτε να επιστρέφετε στον αρχικό στόχο που θέσατε. Ένα ελκυστικό και σωστά διατυπωμένο μήνυμα δεν αφήνει περιθώρια απόρριψης όσον αφορά τις επιθυμητές ενέργειες σε ένα landing page. Για να υιοθετήσετε λοιπόν τη γραφή του conversion copywriting, μην αναλώνεστε σε κείμενα εντυπωσιασμού που αποσυντονίζουν και τελικά απομακρύνουν τους επισκέπτες της σελίδας σας.

2. Μπείτε στο μυαλό του κοινού σας

Δεν σας ζητάμε να κάνετε προβλέψεις! Για να γίνετε όμως conversion copywriting gurus, απαιτείται να επιλέγετε ακριβείς και στοχευμένες λέξεις που θα οδηγούν στον σκοπό που έχετε θέσει εξαρχής. Οι λέξεις αυτές θα πρέπει να δημιουργούν επιθυμίες, να γεννούν ανάγκες, να υπογραμμίζουν πιθανές ελλείψεις. Η συμβουλή μας λοιπόν είναι να επικεντρωθείτε σε τέσσερις βασικούς άξονες:

  • Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χρήστες
  • Τα πλεονεκτήματα που θα αποκομίσουν από τη λύση ενός προβλήματος
  • Τις ελλείψεις της αγοράς
  • Τη γλώσσα απεύθυνσης

Ένα πολύ καλός τρόπος για να πάρετε πληροφορίες σχετικά με τα παραπάνω είναι μέσα από μικρά surveys. Το μέσο αυτό είναι αρκετά αποτελεσματικό, κυρίως όταν απευθύνεται σε όσους έχουν ήδη κάνει χρήση των υπηρεσιών και των προϊόντων σας. Το συγκεκριμένο δείγμα είναι πιθανότερο να σας δώσει τα στατιστικά που χρειάζεστε, καθώς έχει σχηματίσει μία ολοκληρωμένη άποψη για το brand σας και συνήθως είναι πρόθυμο να μοιραστεί την εμπειρία του. Οι απαντήσεις που θα αποκομίσετε, θα σας βοηθήσουν να γνωρίσετε καλύτερα το κοινό σας και να ανταποκριθείτε στις απαιτήσεις του.

3. Μην δίνετε στο κοινό αυτό που θέλει

Σωστά διαβάσατε. Κάποιες φορές δεν πρέπει να δίνετε στο κοινό αυτό που θέλει. Αντί αυτού, θα πρέπει να εμφανίζετε τη λύση που έχετε να προτείνετε, δηλαδή το προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, ως κάτι που οι ίδιοι δεν είχαν ποτέ σκεφτεί.

Η έκπληξη είναι ένα δυνατό συναίσθημα που τραβά την προσοχή του χρήστη. Παράλληλα, κινητοποιεί τη σκέψη και αυξάνει τις πιθανότητες να χαραχθεί κάτι στη μνήμη του καλύτερα. Εάν λοιπόν θέλετε να αρχίσετε να εφαρμόζετε τα πορίσματα της ψυχολογίας του Marketing, σταματήστε να δίνετε στους χρήστες έτοιμη τροφή.

4. Διαβάστε πίσω από… τα social media

Τα Social Media είναι ο χώρος των trends. Όλα τα hot θέματα και προϊόντα κυκλοφορούν καθημερινά σε FacebookInstagram και Twitter επηρεάζοντας τις επιλογές του κοινού. Είναι σημαντικό λοιπόν να εξοικειωθείτε με τα social media και να κατανοήσετε τον τρόπο που αυτά κινούν τα νήματα στο σύγχρονο marketing. Το copywriting εξελίσσεται μαζί με όλον τον υπόλοιπο digital κόσμο. Εάν μένετε οι ίδιοι στάσιμοι, την ίδια τύχη θα έχει και η γραφή σας!

5. Πάρτε χαρτί και μολύβι (ή καλύτερα ανοίξτε τον κειμενογράφο!)

Ήρθε η ώρα να αξιοποιήσετε όλα τα στοιχεία που συγκεντρώσατε, για να δημιουργήσετε conversioncopywriting! Ποια είναι όμως η κατάλληλη γλώσσα απεύθυνσης ή καλύτερα το ύφος που θα πρέπει να υιοθετήσετε, για να εκπληρώσετε τον αρχικό σκοπό σας;

Ένας σίγουρος τρόπος είναι μελετώντας τις απαντήσεις που έδωσε το κοινό σας στα surveys που αναφέραμε παραπάνω. Η μίμηση του ύφους του αγοραστικού κοινού αποτελεί έναν από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους, εάν θέλετε να ενισχύσετε τις σχέσεις σας μαζί του και να δημιουργήσετε οικειότητα γύρω από το brand σας.

Συμπέρασμα

Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουν οι εταιρείες σήμερα είναι να θέτουν σε δεύτερη μοίρα την κειμενική επιμέλεια της ιστοσελίδας τους και να επενδύουν περισσότερο στο σχεδιαστικό μέρος. Δεν αρκεί όμως να χρησιμοποιείτε μόνο λέξεις κλειδιά, για να αποκτήσετε μία καλή θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Το περιεχόμενό σας θα πρέπει να ενθαρρύνει τον χρήστη να αλληλεπιδράσει με το site σας, διαφορετικά τα ποσοστά του bounce rate θα αρχίζουν να ανεβαίνουν και η σελίδας σας στη Google να κατρακυλά. Η νέα πρόκληση λοιπόν στον χώρο του Content Marketing είναι το Conversion Copywriting, ή αλλιώς το περιεχόμενο που θα οδηγήσει τους χρήστες εκεί που εσείς επιθυμείτε!