Η τεχνητή νοημοσύνη θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής, εκτιμούν οι καταναλωτές

    Από: Startup Team
πηγή: sepe.gr

Σθεναρά υπέρ της άποψης ότι η τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence-ΑΙ) θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής τάσσονται οι καταναλωτές σε παγκόσμιο επίπεδο. Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης αυξάνεται ραγδαία, διεθνώς, κυρίως λόγω της εφαρμογής της σε τεχνολογίες smart home και IoT.

Οι κυρίαρχες περιπτώσεις χρήσης της ΑΙ περιλαμβάνουν τη μάθηση και την πρόβλεψη συμπεριφορών, την παροχή υπενθυμίσεων και συστάσεων και την πλήρη αυτοματοποίηση εργασιών. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Strategy Analytics, το 41% των καταναλωτών πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα κάνει τη ζωή τους καλύτερη.

Η μελέτη, που διερευνά το ενδιαφέρον των πολιτών για τη χρήσης της AI και τις αντιλήψεις των καταναλωτών για την AI σε ΗΠΑ, Δυτική Ευρώπη, Κίνα και Ινδία, διαπιστώνει ότι, ενώ τα δύο πέμπτα των ερωτηθέντων, αναμένουν ότι η AI θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής τους, εξακολουθούν να υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής ζωής, την ασφάλεια και την έλλειψη ελέγχου της ίδιας της τεχνολογίας.

Πάντως, η εκτίμηση, ότι η ΑΙ μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα ζωής, είναι κοινή σε όλο τον κόσμο, αφού σε όλες τις περιοχές, που συμμετείχαν στην έρευνα, περισσότερο από το 40% των καταναλωτών – κατά μέσο όρο – πιστεύει ότι η AI θα βελτιώσει τη ζωή τους. Αυτή η εκτίμηση, ωστόσο, είναι πολύ πιο έντονη στην Ινδία και την Κίνα απ’ ό, τι στις ΗΠΑ και τη Δυτική Ευρώπη.

Οι ερωτηθέντες σε όλες τις περιοχές έδειξαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την AI στις υπενθυμίσεις των smartphone. Τα ευρήματα της μελέτης συνηγορούν υπέρ της άποψης ότι οι καταναλωτές περιμένουν να δουν την τεχνητή νοημοσύνη σε εφαρμογές της καθημερινότητας τους, ενώ για πιο περίπλοκες περιπτώσεις χρήσης είναι απαραίτητο να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη την ΑΙ.

Εμπιστοσύνη

Η έλλειψη εμπιστοσύνης στην τεχνητή νοημοσύνη και τις εφαρμογές που την αξιοποιούν, εξακολουθεί να σχετίζεται με την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια των δεδομένων. Οι καταναλωτές εξακολουθούν να είναι αβέβαιοι ως προς τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους, που καταλήγουν αυτά κι εάν η τεχνολογία της ΑΙ λειτουργεί σωστά.

“Οι ερωτηθέντες τόσο στην Κίνα, όσο και στην Ινδία, εξέφρασαν εντονότερο ενδιαφέρον για όλες τις περιπτώσεις ειδικής χρήσης της ΑΙ που εξετάστηκαν, με περισσότερους από τους μισούς σε κάθε περιοχή να απαντούν ότι είτε ενδιαφέρονται, είτε ενδιαφέρονται πολύ, για την τεχνητή νοημοσύνη”, σχολιάζουν οι αναλυτές της εταιρείας. Οι ίδιοι προσθέτουν πως στις ΗΠΑ και τη Δυτική Ευρώπη το ενδιαφέρον υπερέβη μόλις το 40% για δύο περιπτώσεις χρήσης σε κάθε περιοχή: υπενθυμίσεις και προειδοποιήσεις στις ΗΠΑ και υπενθυμίσεις και αυτοματοποίηση εργασιών στη Δυτική Ευρώπη.

“Αυτό καταδεικνύει την ανάγκη δημιουργίας εμπιστοσύνης μέσω απλών περιπτώσεων χρήσης. Μόλις γίνει αυτό, οι καταναλωτές θα είναι πιο πρόθυμοι να δεχτούν ότι η AI μπορεί να ολοκληρώσει πιο περίπλοκες εργασίες και να επιτύχει τη βελτιωμένη ποιότητα ζωής που αναμένουν”, καταλήγουν οι αναλυτές της Strategy Analytics.

Κατά την άποψή τους, η προστασία της ιδιωτικής ζωής και η ασφάλεια, σε συνδυασμό με τα σημερινά υψηλά κόστη, θα συνεχίσουν να λειτουργούν ως εμπόδια για την ευρεία υιοθέτηση της ΑΙ. Ως εκ τούτου, όπως τονίζουν, είναι ζωτικής σημασίας για τους προγραμματιστές της AI να διασφαλίσουν ότι οι καταναλωτές θα έχουν την πιο ρεαλιστική και φυσική προσέγγιση της τεχνητής νοημοσύνης.

διαβάστε περισσότερα εδώ:
sepe.gr