Μαθήματα marketing από τον Jose Mourinho

    Από: Startup Team

Πηγή: www.advertising.gr

Η συντάκτρια του περιοδικού Marketing, Nicola Kemp, γράφει για τα μαθήματα Marketing, που προσφέρει ο πιο διάσημος προπονητής ποδοσφαίρου στον κόσμο, Jose Mourinho.

Ο αυτοαποκαλούμενος “Special One” επέστρεψε στην Chelsea για να συνεχίσει εκεί την καριέρα του και η Nicola Kemp αναρωτιέται τι θα μπορούσαν να μάθουν οι marketers από τον διάσημο προπονητή.

1. Μην φοβάσαι να προκαλέσεις πόλωση της γνώμης

Στο ξεκίνημα της οικονομικής κρίσης, πολλά brands και marketers παρέλυσαν από τον φόβο. Είτε ο φόβος προερχόταν από την πιθανότητα απώλειας μεριδίου αγοράς ή, σε προσωπικό επίπεδο, από πιθανή απώλεια θέσεων εργασίας, οι Marketers αντιδρούσαν μπροστά στην ανάληψη ρίσκου. Ο Mourinho δεν είναι μονάχα ένας προπονητής που έχει αποδείξει πως μπορεί να πολώσει γνώμες, αλλά αρνείται να συμβιβαστεί και με το φόβο, που κρατάει πολλούς ανθρώπους πίσω. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά σε συνέντευξή του, στο ενδεχόμενο απόλυσης από κάποια ομάδα… “αν ο σύλλογος αποφασίσει να με απολύσει εξαιτίας άσχημων αποτελεσμάτων, τότε αυτό είναι μέρος του παιχνιδιού. Αν συμβεί, τότε θα είμαι ένας εκατομμυριούχος και σε δυο μήνες θα βρω άλλη ομάδα για να συνεχίσω την καριέρα μου”. Την ίδια στιγμή, μπορεί ο μέσος CMO να μην έχει από πίσω του την ασφάλεια μιας παχυλής αποζημίωσης, ωστόσο χρειάζεται προσπάθεια για να πειστεί πως αξίζει να ρισκάρει πραγματικά.

Φυσικά, δεν μπορούν όλοι οι marketers ή τα brands να υιοθετήσουν τέτοιες πρακτικές. Ο Μουρίνιο είναι ένας άνθρωπος που μπορεί να αντέξει τη μεγάλη πίεση, η οποία προκαλείται από την πόλωση της γνώμης. Χαρακτηριστική ήταν η απάντησή του, όταν ρωτήθηκε αν αισθάνεται πίεση εν όψει ενός αγώνα: “Για μένα, πίεση προκαλεί η γρίπη των πτηνών! Αισθάνομαι πίεση με αυτό το πρόβλημα, όταν βρίσκομαι στη Σκωτία. Δεν είναι αστείο και το φοβάμαι περισσότερο από έναν ποδοσφαιρικό αγώνα!”.

2. Υιοθετήστε τη “νοοτροπία πολιορκητή”

Αν ο Μουρίνιο γράψει ένα επιχειρηματικό βιβλίο, είναι πολύ πιθανό να αναφερθεί με διθυραμβικά σχόλια στην “πολιορκητική νοοτροπία”. Στα βασικά της σημεία, η συγκεκριμένη κουλτούρα αναφέρει τα ακόλουθα: “Είμαστε οι καλύτεροι, δεν μας ενδιαφέρει αν μας μισείτε, αξίζουμε να κερδίσουμε”. Πρόκειται για μια απροκάλυπτα αρνητική, αλλά δεσμευτική φιλοσοφία, που βασίζεται στην ενοποίηση μιας διαφορετικών ανθρώπων πίσω από έναν κοινό στόχο. “Κουβαλάει μαζί του αυτή τη νοοτροπία, όπου κι αν βρίσκεται. Δημιουργεί ένα πνεύμα στις ομάδες του, που εξωτερικά, φαίνεται πολύ ισχυρό” τόνισε χαρακτηριστικά ο παίκτης της Chlesea, Frank Lampard.

Διαβάστε περισσότερα εδώ