Τσίγκος: «Στην Ελλάδα λείπει το έξυπνο χρήμα»

    Από: Startup Team

Πηγή: www.euro2day.gr

Τα προβλήματα όσων ξεκινήσουν ένα startup στην Ελλάδα αναλύει ο Δημήτρης Τσίγκος της Virtual trip. Τα μυστικά για να γίνει “επιχείρηση” μία ιδέα. Οι ελληνικές ιδιαιτερότητες και οι τακτικές ανάπτυξης. Η έλλειψη στρατηγικής στις επιδοτήσεις.

Για τον οικονομικό δυναμισμό των νεοφυών επιχειρήσεων, την απουσία του smart money που θα επενδύσει σε αυτές, αλλά και για την έλλειψη διασύνδεσης της επιστημονικής αριστείας με την καινοτομία στην Ελλάδα μιλά ο Δημήτρης Τσίγκος, διευθύνων σύμβουλος της Virtual trip.

Έχοντας δημιουργήσει το 2000, ως προπτυχιακός ακόμη φοιτητής, τη Virtual Trip, το πρώτο ελληνικό φοιτητικό startup, συνέχισε τα επόμενα χρόνια εντάσσοντας στο επιχειρηματικό οικοσύστημα 10 start ups -μερικές εκ των οποίων ταχύτατα αναπτυσσόμενες- επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται κυρίως στις διεθνείς αγορές.

Ασχολούμενος με τον χώρο της τεχνολογίας, επεκτάθηκε και στον τομέα των επενδύσεων μέσω της «θερμοκοιτίδας» StartTech Ventures, η οποία παρέχει υπηρεσίες σε νέες επιχειρήσεις, ενώ πλέον συμμετέχει και με 50% στον συνεργατικό χώρο CoLab. Σύμφωνα με την επιχειρηματική στρατηγική του, η έρευνα και η ανάπτυξη προϊόντων παραμένουν στην Ελλάδα, ενώ το μάρκετινγκ γίνεται στο εξωτερικό, όπου βρίσκεται ο κύριος όγκος των πελατών.

Εξηγεί την πρακτική δημιουργίας νεοφυών (startup) επιχειρήσεων και περιγράφει το επιχειρηματικό μοντέλο που εισηγείται, το οποίο συνοψίζεται στον συνδυασμό καινοτομίας, ταχείας και βιώσιμης ανάπτυξης και εξωστρέφειας.

Επισημαίνοντας τα προβλήματα χρηματοδότησης νέων επιχειρήσεων, αναφέρει πως, εκτός από την απουσία επενδυτών αλλά και διάθεσης για ανάληψη επιχειρηματικού ρίσκου στην προκαταρκτική φάση, δυσκολίες συναντά μια επιχείρηση κι όταν εισέρχεται στη δεύτερη αναπτυξιακή της φάση. Τονίζει μάλιστα ότι στην Ελλάδα λείπει το έξυπνο χρήμα, δηλαδή επενδυτές που ξέρουν το αντικείμενο και θα βοηθήσουν μια εταιρεία όχι μόνο με κεφάλαια αλλά και με ιδέες.

Διαβάστε περισσότερα εδώ