Πιστοποιήσεις στην τεχνολογία: To διαβατήριο της επαγγελματικής επιτυχίας

    Από: Startup Team

Πηγή: www.netweek.gr

Οι πιστοποιήσεις IT έχουν βρει τη θέση τους στον κόσμο της Πληροφορικής, καθώς τόσο οι εταιρείες όσο και οι επαγγελματίες του IT τις χρησιμοποιούν για αναγνώριση ενός επιπέδου τεχνικών γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων.

Οι πιστοποιήσεις IT αποτελούν αποδεικτικά στοιχεία προσόντων στον κλάδο της Πληροφορικής. Αποδίδονται από διάφορους οργανισμούς, οι οποίοι βεβαιώνουν τις γνώσεις των υποψηφίων σε μια περιοχή. Οι περισσότερες πιστοποιήσεις δεν περιέχουν βαθμολογίες, αλλά αναγράφουν μόνο αν ο υποψήφιος πέρασε με επιτυχία τα τεστ που τις συνοδεύουν. Αρκετές φορές οι πιστοποιήσεις παρέχονται για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα και χρειάζονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα μια ανανέωση.

Η αξίας μιας πιστοποίησης για τον εργαζόμενο: προωθεί την επαγγελματική αναγνώριση και την προσωπική του καταξίωση, αυξάνει την αξιοπιστία του απέναντι στους εργοδότες, συνεργάτες και πελάτες, μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της εργασίας σε καιρούς ύφεσης όπως τώρα, προσφέρει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα κατά την αναζήτηση εργασίας, επικυρώνει τις γνώσεις και την ειδικότητα, προσφέρει πρόσβαση σε πολύτιμους τεχνολογικούς πόρους

Η αξία μιας πιστοποίησης IT για την εταιρεία: προσφέρει σταθερά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, τεκμηριώνει ένα αναγνωρισμένο επίπεδο τεχνολογικών γνώσεων, βελτιώνει την αποτελεσματικότητα των εργαζομένων, αυξάνει την αξιοπιστία της εταιρείας απέναντι στους πελάτες της, εξασφαλίζει τη στελέχωση με ικανό προσωπικό, με αποδεδειγμένο επίπεδο γνώσεων.

Οι κυριότερες πιστοποιήσεις

Τα σημαντικότερα είδη πιστοποιήσεων είναι τα εξής:
• Στάνταρ κατάρτισης και ιδιαίτερα περίτεχνα τεχνικά πρότυπα πιστοποίησης προσωπικού. Το στάνταρ για τους οργανισμούς που ιστοποιούν τις ικανότητες προσώπων, περιέχεται στο DIN EN ISO/IEC 17024:2003 (γενικές απαιτήσεις για φορείς πιστοποίησης προσώπων).

• Διεθνώς αναγνωρισμένες πιστοποιήσεις προσωπικών προσόντων, όπως είναι, για παράδειγμα, το PMP (Project Management Professional) του PMI (Project Management Institute).

• Πιστοποιήσεις για την Ασφάλεια των Πληροφοριών σύμφωνα με τα πρότυπα BS7799 ή ISO/IEC 27001.

• Πιστοποιήσεις για τη τήρηση περιβαλλοντικών και κοινωνικών στάνταρ.

• Πιστοποιήσεις για την απόδειξη συμμόρφωσης με την προστασία της εργασίας και του περιβάλλοντος, όπως είναι το OHSAS 18001 και το ISO 14001.

Στη βιομηχανία λογισμικού οι πιστοποιήσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικές, ειδικά όσον αφορά στην ασφάλεια υπολογιστών. Eιδικότερα, συναντά κανείς τις εξής πιστοποιήσεις:
• Πιστοποίηση των εργαζομένων για την τεκμηρίωση ικανοτήτων, προσόντων και δεξιοτήτων.
• Πιστοποίηση των προγραμμάτων με βάση τη λειτουργικότητα και ποιότητά τους. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι στην προκειμένη περίπτωση το αμερικανικό TCSEC και το ευρωπαϊκό ITSEC στάνταρ, όπως και η διεθνής αναγνώριση του Common Criteria (CC).
• Οσον αφορά το Linux και το Open Source υπάρχει ένα σημαντικό Ινστιτούτο πιστοποίησης, το καναδικό LPI.

Πιστοποιήσεις για υπηρεσίες IT

Για να εξετάσει κανείς την ποιότητα των υπηρεσιών IT υπάρχουν διάφορες μέθοδοι: εκτός από το καθιερωμένο ISO 20000 στάνταρ, υπάρχει και μια νέα πιστοποίηση TÜV. Το πόσο σημαντικές είναι οι πιστοποιήσεις για τις υπηρεσίες ΙΤ φαίνεται από το γεγονός ότι η επιτυχία μιας εταιρείας στην αγορά εξαρτάται άμεσα από την άψογη λειτουργία της υποδομής IT. Βέβαια, το θέμα δεν έχει να κάνει μόνο με τις επιδόσεις, αλλά και με τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών ΙΤ.

Γι’ αυτό το λόγο η TÜV Trust και το ITSM Consulting έχουν αναπτύξει μια νέα μέθοδο πιστοποίησης: το “TÜV Trusted IT Service”. Μέσω αυτής οι οργανισμοί IT μπορούν να αποδείξουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους σε πελάτες και συνεργάτες. Για πολλά χρόνια, ωστόσο, το ITIL αποτελούσε τη μαγική συνταγή για τη τυποποίηση του IT Service Management. Ωστόσο από μόνο του το ITIL δεν αρκεί για να λύσει όλα τα προβλήματα.

Εχει δημιουργηθεί, τελευταία, η ανάγκη, ώστε να δοθεί ακόμα μεγαλύτερη εστίαση στην ποιότητα των υπηρεσιών του IT. Αυτό σημαίνει ότι η στενή εστίαση σε επιμέρους κανόνες θα εγκαταλειφτεί. Κάθε πρότυπο δίνει έμφαση σε ορισμένα σημεία και παραμελεί κάποιες άλλες πτυχές. Ετσι, για παράδειγμα, το ITIL επικεντρώνεται στις διαδικασίες, ενώ το COBIT στον ποιοτικό έλεγχο. Αυτό που χρειάζεται είναι μια πιστοποίηση που θα συνδέει έξυπνα τα επιμέρους πρότυπα, μια τάση που θα δούμε να καθιερώνεται εντονότερα στο μέλλον.

Διαβάστε περισσότερα εδώ