Έξι δεξιότητες για κάθε επάγγελμα

    Από: Startup Team
πηγή: blog.kariera.gr

Κάθε επάγγελμα απαιτεί συγκεκριμένες δεξιότητες. Υπάρχουν όμως και κάποιες οι οποίες αν και αφορούν κυρίως την εξυπηρέτηση πελατών, είναι χρήσιμες σε κάθε τομέα εργασίας. Ας δούμε έξι από αυτές:

  1. Οι δεξιότητες επικοινωνίας: Η καλή επικοινωνία είναι το κλειδί για την καλή εξυπηρέτηση των πελατών. Είναι επίσης ο ακρογωνιαίος λίθος της εργασίας σε κάθε εταιρεία, όπου πρέπει να συνεργαστείτε με άλλους ανθρώπους -πελάτες, συναδέλφους, προϊσταμένους… Μέσω του «ρόλου» σας στην εξυπηρέτηση πελατών, θα μάθετε πώς να εξηγείτε αυτό που θέλετε στους άλλους με εύκολους όρους κατανόησης και πώς θα παίρνετε με το μέρος σας αυτούς που μπορεί αρχικά να μη μοιράζονται την άποψή σας. Οι προφορικές και γραπτές ικανότητες επικοινωνίας σας θα σας βοηθήσουν επίσης να ισχυροποιήσετε τη θέση σας στα meetings της εταιρείας.
  2. Οι δεξιότητες του καλού ακροατή: Η καλή επικοινωνία είναι ένας αμφίδρομος δρόμος. Όσο καλό είναι να μπορούμε να μιλάμε σωτά, άλλο τόσο καλό είναι να ακούμε τους άλλους. Οι επαγγελματίες του τομέα εξυπηρέτησης πελατών ακούνε προσεκτικά τι λέει ο πελάτης και έπειτα θέτουν ερωτήσεις για να διευκρινίσουν τι έχουν ακούσει, πριν δώσουν μια απάντηση. Αυτή είναι μια από τις σημαντικότερες ικανότητες για κάθε χώρο εργασίας.
  3. Οι δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων: Οι εκπρόσωποι εξυπηρέτησης πελατών είναι αυθεντίες στην επίλυση προβλημάτων αφού μεγάλο μέρος της δουλειάς τους περιλαμβάνει τον χειρισμό παραπόνων και ερωτημάτων που έχουν οι πελάτες. Πρέπει να χρησιμοποιήσουν την εφευρετικότητά τους, για να βρουν λύσεις που να λειτουργούν μέσα στις πρακτικές μιας επιχείρησης αλλά παράλληλα να ικανοποιούν τους πελάτες. Αυτές οι δεξιότητες είναι χρήσιμες σχεδόν σε οποιοδήποτε επάγγελμα, αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντικές σε στελέχη διαφήμισης, μηχανικούς και σχεδιαστές λογισμικού.
  4. Ομαδική εργασία: Κανένας υπάλληλος εξυπηρέτησης πελατών δεν μπορεί να εργαστεί μόνος του. Αντίθετα πρέπει να είναι σε επαφή με τους συναδέλφους του, για να απαντούν καλύτερα σε ερωτήματα πελατών ή να βοηθούν τους συναδέλφους τους όταν είναι ιδιαίτερα απασχολημένοι. Το είδος των συνεργατικών δεξιοτήτων ομαδικής εργασίας που επιδεικνύουν οι εργαζόμενοι εξυπηρέτησης πελατών είναι απαραίτητο για την επιτυχία σε πολλά επαγγελματικά περιβάλλοντα.
  5. Οι δεξιότητες του multitasking: Πολλά επαγγέλματα εξυπηρέτησης πελατών απαιτούν να ασχοληθείτε ταυτόχρονα με πολλά αντικείμενα. Κάθε πελάτης θέλει να αισθάνεται σημαντικός -και η προσοχή σας θα πρέπει μα μοιραστεί προς διάφορες κατευθύνσεις. Μπορεί επίσης να πρέπει να ασχοληθείτε με πολλούς πελάτες ταυτόχρονα και φυσικά να το κάνετε αποτελεσματικά και με ένα χαμόγελο στο πρόσωπό σας! Αυτή η ικανότητα για multitasking είναι επίσης χρήσιμη σε πολλές θέσεις εργασίας.
  6. Υπομονή και επιμονή: Οι εργαζόμενοι στην εξυπηρέτηση πελατών πρέπει να είναι ανθεκτικοί. Δεν είναι όλοι οι πελάτες ευχάριστοι και με χιούμορ, γι’ αυτό, παρά τις προκλήσεις, είναι σημαντικό να βασίζεστε στις δεξιότητές σας για ευελιξία, για να προχωρήσετε στον επόμενο πελάτη ή στο επόμενο έργο σας.

Μην υποτιμάτε πόσο σημαντικό είναι να έχετε ένα ιστορικό στην εξυπηρέτηση πελατών. Μια τέτοια προϋπηρεσία μπορεί να σας βοηθήσει σε σχεδόν οποιαδήποτε κατοπινή σας απασχόληση.

Της Μίας Κόλλια

διαβάστε περισσότερα εδώ:
blog.kariera.gr