Μυστικά για μια επιτυχημένη παρουσίαση προς δυνητικούς επενδυτές

    Από: Μιχάλης Χαριτόπουλος

Του Μιχάλη Χαριτόπουλου, Managing Director Διαφημιστικής Eταιρείας Fiftyeggz

Start Up. Όταν η ιδέα για μια νέα επιχείρηση αρχίζει σιγά σιγά να γίνεται πράξη. Tο concept μεταμορφώνεται σε business plan και το business plan, με τη σειρά του κατακερματίζεται σε επιμέρους πληροφορίες: τον στόχο, την επιχειρηματική ιδέα, την επεξήγησή της, την τεχνική και χρηματοοικονομική της ανάλυση, το πλάνο επικοινωνίας της, τις εκτιμήσεις για την επιστροφή επί της επένδυσης, τις ευκαιρίες διείσδυσης στην αγορά .κ.λπ.

Όπως και να ‘χει, το περιεχόμενο είναι το πιο σημαντικό. Πώς όμως μπορεί αυτό να αναδειχθεί με τον σωστό τρόπο μπροστά στους δυνητικούς επενδυτές που, το πιο πιθανό είναι, να εκτίθενται μπροστά σε δεκάδες παρουσιάσεις αξιόλογων ιδεών διαφορετικών κλάδων; Η απάντηση είναι σαφής: Αποδοτική παρουσίαση που να εξηγεί απλά και κατανοητά, αλλά παράλληλα να εντυπωσιάζει!

Παρακάτω μερικά χρήσιμα tips:

  1. Ξεχωρίστε το ποιοτικό περιεχόμενο και συμπεριλάβετε μόνο τις must-have πληροφορίες:

Μην «πλατιάζετε» με μεγάλα κείμενα. Κανείς δεν πρόκειται να τα διαβάσει όλα. Απεναντίας, επιλέξτε μια ομαλή ροή πληροφορίας, εστιάστε σε λέξεις-κλειδιά και αναδείξτε τες είτε μέσα σε σχήματα είτε με bold font.

  1. Δώστε βάση στην εικόνα:

Α) Είναι πολύ σημαντικό οι εικόνες που θα χρησιμοποιήσετε να είναι καθαρές, με σωστή ανάλυση και καλές λήψεις. Μια μέτρια εικόνα μπορεί να κάνει τον θεατή να νιώσει ότι πρόκειται για ερασιτεχνικό project. Είναι προτιμότερο να μην δείξετε καθόλου εικόνα από το να δείξετε μια εικόνα μέτριας ποιότητας.

  1. B) Χρησιμοποιήστε αντιπροσωπευτικά images είτε απ’ το προσωπικό σας αρχείο, είτε από image banks. Φροντίστε σε κάθε περίπτωση οι εικόνες να έχουν ενιαία αισθητική.

Γ) Στην περίπτωση που θέλετε να εξηγήσετε τη διαδικασία λειτουργίας, ένα οργανόγραμμα ή άλλες πληροφορίες, επιλέξτε τη μέθοδο των infographics.

Θα κάνουν την παρουσίασή σας πιο εύκολη στην ανάγνωση, πιο κατανοητή και πιο επαγγελματική.

  1. Διαλέξτε μια ευανάγνωστη γραμματοσειρά.
    Ιδανικά να έχει κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που να την καθιστά ξεχωριστή.Χρησιμοποιήστε μεγάλους (σε μέγεθος γραμματοσειράς) τίτλους. Αυτό κάνει την παρουσίαση να «αναπνέει» καλύτερα.
  2. Δημιουργήστε οπτικοακουστικό υλικό: Μην υποτιμάτε τη δύναμη του video. Αυτό είναι ένα αληθινό asset στην παρουσίαση σας το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για πολλούς λόγους: για εταιρική επικοινωνία, για προϊοντική επεξήγηση ή επεξήγηση υπηρεσίας, για ανάλυση λειτουργίας, καινοτομίας, πατέντας κ.λπ., για να περιγράψετε τα στάδια υλοποίησης, Για να επεξηγήσετε τα χρηματοοικονομικά μεγέθη, για να εξηγήσετε την επικοινωνιακή στρατηγική.
  3. Κάντε σωστή επιλογή χρωμάτων

Μην κουράσετε τους θεατές σας με πολλές εναλλαγές χρωμάτων αν δεν είναι απολύτως απαραίτητες. Προσπαθήστε η παρουσίασή σας να έχει χρωματική συνοχή σε όλα τα slides και τα χρώματα να ταιριάζουν με το είδος του project που παρουσιάζετε. Π.χ. για ένα fashion project που απευθύνεται σε γυναικείο κοινό να έχει ζωντανά και ανοικτά χρώματα, ενώ για ένα project μηχανολογικού περιεχομένου τα χρώματα θα πρέπει να είναι πιο σοβαρά (γκρι, μπλε, μαύρο κ.λπ.). Μπορείτε να αναζητήσετε στο internet σημειολογικούς πίνακες των χρωμάτων.

7. Δώστε έμφαση στην εταιρική ταυτότητα.

Το όνομα, το σήμα-λογότυπος, το εταιρικό σας tagline και τα εταιρικά υλικά που θα φτιάξετε για τη start-up σας αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο του brand image της. Γι’ αυτό, φροντίστε να τα αναδείξετε προς τους δυνητικούς επενδυτές ούτως ώστε να κερδίσετε γρηγορότερα πιστότητα, αξιοπιστία και κύρος.

Μια εικόνα=1.000 λέξεις. Ένα video=1.000.000 λέξεις. Η παρουσίαση μπορεί να αποτελέσει το διαβατήριο ενός επιτυχημένου επιχειρηματικού ταξιδιού. Φροντίστε λοιπόν να τη δημιουργήσετε με μεράκι και προσοχή. Σίγουρα το αποτέλεσμα θα σας επιβραβεύσει!

Μία διαφημιστική εταιρεία, διαθέτει τα κατάλληλα μέσα και την τεχνογνωσία για να μπορέσει να σας βοηθήσει να κάνετε τη διαφορά στο τελικό αποτέλεσμα. Βάσει της εμπειρίας και της γνώσης της ως προς τις επικοινωνιακές τάσεις της αγοράς μπορεί να αποτελέσει έναν χρήσιμο σύμβουλο επικοινωνίας, συμβάλλοντας στην εύστοχη διαμόρφωση της παρουσίασής σας.

από: Μιχάλης Χαριτόπουλος

Managing Director, fiftyeggz Ο Μιχάλης Χαριτόπουλος είναι ο ιδρυτής και ο Διευθύνων Σύμβουλος της διαφημιστικής εταιρείας Fiftyeggz που δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά από το 2004, παρέχοντας υπηρεσίες creative branding, design και 360ο campaigns. Projects που αναλαμβάνει η εταιρεία αφορούν τόσο την Ελλάδα όσο και χώρες του εξωτερικού. Κατέχει πολύχρονη εμπειρία στο corporate and brand communication: δημιουργία concept, εταιρική ταυτότητα, συσκευασίες, web design, online/social media και offline διαφημίσεις. Έχει σπουδάσει Communications / Design & Advertising στο Middlesex University. Επίσης, μένοντας πιστός στις εξελίξεις, ενημερώνεται συνεχώς σε διεθνή συνέδρια (WebSummit, WordCamp κ.α.), διευρύνει συνεχώς τις ικανότητές του με επιπλέον εκπαίδευση, όπως η πιστοποίηση σε Marketing and Communications στο International Business Management Institute - Berlin, Germany κ.α. Marketing Projects που έχει τρέξει έχουν βραβευτεί κατά καιρούς σε ποικίλους διαγωνισμούς, όπως EΒΓΕ και LGFD, ενώ άρθρα του πάνω στο design, το marketing & την επικοινωνία δημοσιεύονται κατά καιρούς σε επιχειρηματικά sites, blogs και περιοδικά. Στον ελεύθερο χρόνο του, ασχολείται με τον αθλητισμό και συγκεκριμένα το τρέξιμο, έχοντας συμμετάσχει σε αγώνες μεγάλων αποστάσεων και Ορεινών Μαραθωνίων όπως ο Olympus Marathon. Τέλος, με σταθερή προτίμηση στον Picasso και τον Damien Hirst, παρακολουθεί την πορεία της μοντέρνας τέχνης του 20ου και του 21ου αιώνα.