Τα νέα καταστήματα της Starbucks δεν θα λύσουν το πρόβλημά της

H απόφαση της Starbucks να προσφέρει στα καταστήματά της φαγητό όλη την ημέρα δεν θα λύσει το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει στην Κίνα και που δεν είναι άλλο από τον αυξανόμενο εγχώριο και διεθνή ανταγωνισμό.

Η Starbucks εισάγει μια νέα φιλοσοφία καταστημάτων στην Σαγκάη: εστιατόρια που προσφέρουν όλη την ημέρα φρέσκα ιταλικά φαγητά, όπως αναφέρει το πρακτορείο Bloomberg. “Το Starbucks Reserve Bakery Café είναι μέρος της στρατηγικής Siren Retail της εταιρείας” αναφέρει ο αναλυτής μετοχών John Zolidis.

“O στόχος της Siren Retail είναι να ανεβάσει την Starbucks δημιουργώντας διάφορες εμπειρίες με βάση τον καφέ. To Reserve Bakery συνδυάζει τα ροφήματα που ήδη υπάρχουν στην εταιρεία με ένα εκτεταμένο μενού που περιλαμβάνει μέχρι κοκτέιλ και μια μεγάλη ποικιλία τροφίμων βασισμένη στις σπεσιαλιτέ της ιταλικής Princi Bakery.  H Starbucks πρόσφατα εξαγόρασε την Princi και έχει εισαγάγει τη μάρκα σε επιλεγμένα καταστήματα της σε όλο τον κόσμο. Είναι πολύ νωρίς να εκτιμήσουμε αν αυτό το νέο κατάστημα θα προσελκύσει τους Κινέζους καταναλωτές και επίσης είναι απίθανο πως θα βοηθήσει τον αμερικανικό κολοσσό να αποφύγει τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στην κινεζική αγορά καφέ.

“Στην Κίνα και συγκεκριμένα στη Σαγκάη, η αγορά γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστική καθώς τα δυτικά εμπορικά σήματα όπως Starbucks και Costa Coffee έρχονται αντιμέτωπα με τις τοπικές μοντέρνες καφετέριες όπως το καφέ Luckin που βρίσκεται στο Πεκίνο” αναφέρει ο Zolidis. H Starbucks ευελπιστεί ότι τα καταστήματα της θα υπερτερήσουν των ανταγωνιστών καθώς συνδυάζουν την καινοτομία των προϊόντων, την εξυπηρέτηση, την ελκυστική ατμόσφαιρα και το delivery.

Με απλά λόγια η Starbucks πιέζεται από όλες τις πλευρές της αγοράς καφέ. Από την μία υπάρχει ανταγωνισμός με την Coca Cola στην οποία ανήκει το Costa Coffee με 400 καταστήματα και σκοπεύει να ανοίξει άλλα 800 μέχρι το 2022. Από την άλλη πλευρά υπάρχει ανταγωνισμός από τις κινεζικές νεοσύστατες επιχειρήσεις όπως είναι το Luckin Coffee. Ιδρύθηκε στο Πεκίνο τον Οκτώβριο του 2017 και τα καταστήματα της εταιρείας εξαπλώνονται γρήγορα, ένα κατάστημα κάθε 15 ώρες αναφέρει το statista.com. Ήδη η εταιρεία διαθέτει 2.000 καταστήματα σε λειτουργία και αναμένεται να φτάσει τα 4.500 καταστήματα μέχρι τα τέλη του 2009, ξεπερνώντας την Starbucks η οποία αναμένεται να έχει 4.121 καταστήματα έως τότε.

Εν τω μεταξύ το επιχειρηματικό μοντέλο της Luckin επικεντρώνεται σε μικρότερα καταστήματα, στην τεχνολογία, στη γρήγορη παράδοση και πρόκειται για χαρακτηριστικά ιδιαίτερα δημοφιλή στις νεότερες γενιές.

Η Luckin επίσης οδήγησε την αγορά καφέ σε μια κατάσταση που η Starbucks δεν θα ήθελε να βρίσκεται: ανταγωνισμός τιμών. Τα προϊόντα της Luckin Coffee είναι 20% φθηνότερα από αυτά της Starbucks.

Oι αναλυτές της Wall Street γνωρίζουν πολύ καλά τι σημαίνει αυτό για τη Starbucks: πίεση στα μερίδια αγοράς, στις πωλήσεις, στα κέρδη την ίδια ώρα που η κινεζική οικονομία επιβραδύνεται. “Το αν ο σημερινός ανταγωνισμός θα ταρακουνήσει την αγορά ή θα ωθήσει και άλλο την κατανάλωση καφέ στην Κίνα, δεν είναι ακόμα εύκολο να το προσδιορίσουμε” αναφέρει ο Zolidis.

Πηγή: Forbes.com