3 μυστικά για να είστε αρεστοί

    Από: Θέμης Σαρανταένας

Σήμερα θα σας μιλήσω για τους τρόπους με τους οποίους ένας επιχειρηματίας μπορεί να γίνει αρεστός. Ωστόσο, πρώτα από όλα, θα ήθελα να επισημάνω το εξής: Δεν είναι όλοι οι επιχειρηματίες αρεστοί και δεν είναι όλοι όσοι είναι αρεστοί, επιχειρηματίες.

Για παράδειγμα, η κυρία με το ζεστό χαμόγελο στο super market, που σας έβαλε τις αγαπημένες σας θρούμπες στο μπολάκι το πρωί, είναι απολύτως αρεστή – αλλά δεν είναι επιχειρηματίας.

Ο Ωνάσης και ο Steve Jobs ήταν επιχειρηματίες, αλλά όχι και (τόσο) αρεστοί στους συνεργάτες τους.

Το να είσαι αρεστός λοιπόν δεν αποτελεί κάποιο συμβόλαιο επιτυχίας με το επιχειρείν. Όμως, για ψυχολογικούς λόγους, μία μεγάλη μερίδα ανθρώπων, και μεταξύ αυτών και πάρα πολλοί επιχειρηματίες, επιθυμούν να είναι αρεστοί στους συνανθρώπους τους. Τους κάνει να κοιμούνται και να ξυπνούν καλύτερα – άρα και να παράγουν περισσότερο.

Αν είστε λοιπόν ένας από αυτούς, δείτε παρακάτω.

Να είστε ταπεινοί

Τίποτα δεν είναι πιο εκνευριστικό για έναν συνεργάτη (αλλά και για έναν φίλο ή σύντροφο) από το να ακούει τον συνομιλητή του να περιαυτολογεί με τις ώρες. Όχι, ο συνομιλητής σας δεν θέλει να ακούσει την ιστορία από την εποχή που, πρωτοπόρος για την εποχή, είχατε ντύσει με ρούχα του καταστήματός σας όλο το καστ της θρυλικής ταινίας “Γρανίτα από μελάνι”.

Πιστέψτε με, είναι πολύ προτιμότερο να μιλάνε για εσάς τα έργα σας, τα brands σας, οι υπηρεσίες σας και οι συνεργάτες σας παρά το στόμα σας. Εάν είστε ταπεινοί, θα κερδίσετε τον συνομιλητή σας αμέσως, όχι μόνο γιατί οι ταπεινοί θα κληρονομήσουν τη γη (σύμφωνα με το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο), αλλά γιατί δείχνετε ότι είστε άνθρωπος με αξίες.

Και αυτό μας φέρνει στο δεύτερο μυστικό μας.

Να είστε ειλικρινείς

Το να παίζετε με ανοιχτά χαρτιά σημαίνει ότι πιθανόν θα χάσετε περισσότερες φορές από το συνηθισμένο. Όμως, η ειλικρίνεια θα σας κάνει αρεστούς και, μακροπρόθεσμα, ιδιαίτερα επιτυχημένους. Η αγορά, ιδιαίτερα σε εποχές πρωτοφανών καταστάσεων, όπως αυτές που ζούμε στις μέρες μας, έχει την τάση να προτιμά τους ειλικρινείς παίκτες.

Αν είστε ειλικρινής και συνάμα ταπεινός, είναι πολύ πιθανό η προσφορά σας να υπερισχύσει από αυτή των ανταγωνιστών σας, έστω και αν είναι κατά τι ακριβότερη σε λεπτά του Ευρώ. Η αξία της ειλικρίνειας, που είναι ανεκτίμητη, θα γείρει την πλάστιγγα υπέρ σας.

Να είστε συνεπείς

Το τρίτο μυστικό είναι, ίσως, και το δυσκολότερο να ακολουθηθεί. Προσπαθήστε να είστε συνεπείς, ιδιαίτερα στις οικονομικές σας υποχρεώσεις. Όχι 9 φορές στις 10, ούτε 99 φορές στις 100, αλλά 100 φορές στις 100. Στις μέρες μας, η συνέπεια, ίσως ακούγεται πλέον και σαν ανέκδοτο για κάποιους, αλλά είναι αυτή που θα σας κάνει απόλυτα αρεστούς.

Να είστε λοιπόν ταπεινοί, ειλικρινείς, συνεπείς. Θα τους κερδίσετε όλους.

Extra tip: Μην ξεχνάτε να χαμογελάτε!

Θέμης Σαρανταένας
σύμβουλος μάρκετινγκ
www.marketingconsultant.gr

 

 

από: Θέμης Σαρανταένας

Ο Θέμης Σαρανταένας είναι Πιστοποιημένος Σύμβουλος Μάρκετινγκ και Ανάπτυξης Επιχειρήσεων & Επιχειρηματιών (ως Senior Marketing Consultant από τον Σύνδεσμο Εταιρειών Συμβούλων Μάνατζμεντ Ελλάδος βάσει του Προτύπου ΕΝ ISO / IEC17024:2012) στην Ελλάδα και στην Κύπρο (www.marketingconsultant.gr & www.marketingconsultant.com.cy) και ασχολείται ενεργά στο χώρο τα τελευταία δέκα οκτώ χρόνια. Εργάστηκε για πολλά χρόνια στην L’Oreal Hellas σε θέσεις επικοινωνιακού και εμπορικού μάρκετινγκ σε μάρκες με τις περισσότερες πωλήσεις όπως: Biotherm (Homme), L’ Oreal Professionnel, Lancοme και τη νέα μάρκα για την Ελλάδα Kiehl’s. Με την πολυετή εμπειρία του έχει εξειδικευτεί στην ψυχολογία του καταναλωτή και αναγνωρίζει τους μηχανισμούς για την εμπλοκή του στη διάδραση της πώλησης με μεγαλύτερη επιτυχία. Σήμερα ειδικεύεται στην ανάπτυξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων με πλούσιο πελατολόγιο από πολλούς και διαφορετικούς κλάδους. Ακόμα, εκπαιδεύει στελέχη και ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων με Σεμινάρια Μάρκετινγκ και Επιχειρηματικών ∆εξιοτήτων (Soft Skills). Παράλληλα, είναι εκπαιδευμένος Business & Personal Coach, μέλος του HCA (Hellenic Coaching Association), του EMCC (European Mentoring & Coaching Council) & του ICF (International Coaching Federation). Τέλος, επιμελείται και παρουσιάζει την τηλεοπτική θεματική εκπομπή «Marketing in Practice» που προβάλλεται εδώ και 4 τηλεοπτικές σεζόν στο Attica TV / SBC TV και 10 ακόμα περιφερειακούς σταθμούς στην Ελλάδα, καθώς και την επιχειρηματική ραδιοφωνική εκπομπή «Marketing on the GO» που μεταδίδεται ζωντανά κάθε Σάββατο 14.00-16.00 στον Amagi Radio.



---